Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در مورد آخرین تحولات «گفتگو برای لغو تحریم ها » تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن قدردانی از تلاش های  بورل برای رسیدن به توافق و انتقاد از اقدامات غیر سازنده و شتابزده آمریکا در صدور قطعنامه در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، و در پاسخ به درخواست تداوم مذاکرات اظهار داشت: تهران از مذاکره منطقی و مبتنی بر نتیجه همواره استقبال کرده است اما برای رسیدن به توافق خوب و پایدار ، ضروری است طرف مقابل رفتارهای دوگانه و متناقض خود را کنار بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرعبداللهیان افزود: ما بعد از صدور قطعنامه در شورای حکام آژانس، نشان دادیم که از حقوق ملت عقب نشینی نمی کنیم و اگر آمریکا بخواهد رفتار  غیرسازنده خود را ادامه دهد، با پاسخ متناسب ما مواجه خواهد شد.  

وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد: ما همچنان معتقدیم که دیپلماسی بهترین و مناسب ترین مسیر و راه حل است.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: ایران هیچگاه از میز مذاکره فاصله نگرفته است. به همین دلیل همواره در گفتگوها ، ابتکارات مهمی را برای رسیدن به توافق مطلوب ارائه کرده ایم. اما باید مذاکره نتیجه بخش باشد.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  نیز در این گفتگوی تلفنی با ابراز تمایل برای تداوم ایفای نقش مثبت در رسیدن به توافق نهایی اظهار داشت: راه برون رفت از شرایط کنونی، پیگیری دیپلماسی و اجتناب از اقدامات غیر سازنده است.   

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اذعان به اراده سازنده ایران برای دستیابی به توافق خوب و پایدار، اظهار داشت: تا رسیدن به توافق در وین فاصله زیادی نداریم و اکنون نیز زمان آن است که گفتگوها مجدداً و با سرعت از سر گرفته شود و تلاش شود تا از افزایش تنش جلوگیری شود. 

بورل افزود: آماده ام تا در اسرع وقت مساعی لازم را برای نیل به نتیجه مورد توافق طرفها صورت دهم.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا حسین امیرعبداللهیان آژانس اتمی جوزپ بورل جوزف بورل افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا مسئول سیاست خارجی رسیدن به توافق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۶۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دانشگاه تهران: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛سید محمد مقیمی, رئیس دانشگاه تهران در حمایت از تجمعات دانشجویی در آمریکا و اروپا و در واکنش به سرکوب اعتراضات گسترده در ده‌ها دانشگاه آمریکا گفت: امروز اعتراض های ماه‌های اخیر مردم جویای نور و بری از ظلمت در کشورهای حامی رژیم خونخوار صهیونیستی، دیگر محدود به تظاهرات مردم در خیابان‌ها نیست بلکه با شکلی منسجم‌تر، خود را در قالب شکل‌گیری و گسترده شدن اعتراضات و تجمعات دانشجویی در قلب آمریکا و کشورهای اروپایی نشان می‌دهد؛ اعتراضاتی که بی‌شک با ورود اساتید و دانشجویان، لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیسم انداخته است.
مقیمی افزود:گسترده شدن اعتراضات در ده‌ها دانشگاه آمریکا و کشیده شدن زبانه‌های آن به دانشگاه‌هایی در انگلیس و فرانسه، با خطاهای محاسباتی که از طرف حکام این کشورها در قبال این حرکت صورت می‌گیرد، رژیم صهیونیستی و ایادی آن را در باتلاقی به مراتب دهشتناک‌تر و عمیق‌تر از آنچه در آن فرو رفته‌اند، می‌بلعد؛ و تازه این آغاز ماجراست.
رئیس دانشگاه تهران افزود: دانشجویان عدالت‌خواه و استادان پیشگام آزادی در آمریکا و اروپا؛ پیام ما را دریافت کنید، از پای ننشینید، رهایی هزینه دارد, ما دانشگاهیان ایران اسلامی به برکت خون شهیدان‌مان، آزادانه آرمان آزادی فلسطین را فریاد می‌زنیم؛ باشد که با ایستادگی و رادمردی، همپای همه آزادی‌خواهان جهان، سرافرازانه در جشن آزادی، شکرگزار باری تعالی باشیم، به یکدیگر سلام دهیم و به ارواح شهدای مقاومت درود فرستیم.

دیگر خبرها

  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است
  • تمامیت خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش کنی صهیونیست است
  • رئیس دانشگاه تهران: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • استعفای سخنگوی آمریکا در اعتراض به سیاست‌های کاخ سفید علیه غزه
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است
  • امیرعبداللهیان: آمریکا در سرکوب حامیان فلسطین در این کشور رفتار متناقض به آزادی بیان دارد
  • بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است