Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد،‌ سید ابوالفضل وکیلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان با اشاره به ضرورت تقویت زیرساخت‌های تولید محصولات کشاورزی،‌ اظهار کرد: ارزش ناخالص محصولات کشاورزی یزد ۲۵ هزار میلیارد تومان است که ۱۱ درصد تولید ناخالص استان را به خود اختصاص داده است.

وی میزان تولیدات باغی استان یزد را ۲۹۷ هزار تن، زارعی ۵۶۰ هزار تن، دامی ۴۵۰ هزار تن  و گلخانه‌ای را ۵۸۹ هزار تن عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۱۹ درصد تولیدات گلخانه‌ای کشور در استان یزد تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد تولید ۲.۷ درصد تولیدات دامی و ۱.۲ درصد تولیدات باغبانی کشور را از جمله ویژگی‌های این استان دانست و گفت:‌ ۱۱۰ هزار و ۷۱۵ هکتار از اراضی استان یزد زیرکشت محصولات مختلف است.

وکیلی تصریح کرد:‌ از کل میزان سطح زیرکشت استان یزد ۲۵ درصد به محصولات زراعی،‌ ۷۳ درصد به محصولات باغی و دو درصد به محصولات گلخانه‌ای اختصاص یافته است.

وی با بیان این‌که همزمان با هفته جهاد کشاورزی ۳۸ طرح کشاورزی در حوزه آب و خاک، گیاهی، صنایع تبدیلی، تولیدات دامی و شیلات به بهره‌برداری رسیده است، بیان کرد: این طرح‌ها برای ۱۶۳ نفر اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

توزیع ۲ هزار تن برنج و شکر در یزد

نعمت الله جعفری، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به اهمیت توزیع یک هزار و ۵۰۰ تن انواع برنج شرکت بازرگانی دولتی ایران و نیز ۵۰۰ تن شکر تنظیم بازار در استان، از آمادگی استان برای توزیع گوشت و مرغ منجمد جهت تنظیم بازار این کالاها خبر داد.

وی افزود: برخی از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم مانند اقلام برنج، شکر، گوشت منجمد قرمز و مرغ، صرفاً جهت تنظیم بازار به استان اختصاص می‌یابد که با همکاری مباشرین توزیع عمده و خرده و با قیمت‌های مصوب کشوری و تنظیم بازار در سطح استان توزیع و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مدیر توسعه بازرگانی جهادکشاورزی یزد گفت: اکنون انواع برنج شرکت بازرگانی دولتی ایران(GTC) به میزان یکهزار و ۵۰۰ تن  شامل برنج تایلندی با قیمت هر کیلو ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، برنج هندی هر کیلو ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان، برنج پاکستانی هر کیلو ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان در سطح استان توزیع شده و در دسترس عموم مردم قرار دارد.

وی در پایان با بیان این‌که بالغ بر ۵۰۰ تن شکر تنظیم بازار در بسته‌های ۹۰۰ گرمی و با قیمت ۱۹ هزار و ۴۵۰  تومان در حال توزیع است خاطرنشان کرد: در راستای تنظیم بازار گوشت و مرغ نیز آمادگی توزیع مرغ منجمد با قیمت ۴۸ هزار  تومان و گوشت منجمد با قیمت ۱۱۰ هزار تومان در استان فراهم است.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: جهاد کشاورزی استان یزد وکیلی تولیدات باغی ارزش افزوده محصولات کشاورزی شکر نعمت الله جعفری تنظیم بازار درصد تولید هزار و ۵۰۰ استان یزد هزار تن ۵۰۰ تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۶۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی

به گفته مجتبی دهقان‌پور؛ استان فارس به دلیل اقلیم چهار فصل ظرفیت مناسبی برای توسعه گیاهان دارویی دارد و یکی از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی توسعه صنایع تبدیلی در زمینه گیاهان دارویی است که می‌تواند به ارزش افزوده آن کمک کند.

او تصریح کرد: سطح ابلاغی برای طرح جهش تولید گیاهان دارویی در دیمزار‌های استان فارس حدود دو هزار هکتار بود که با اقدامات و برنامه ریزی‌های منسجم انجام شده، کشت گیاهان دارویی مانند خاکشیر، بابونه، آویشن و گل محمدی در اراضی دیم ۱۶ شهرستان مجری طرح افزایش چشمگیر یافت.

دهقان پور خاطر نشان کرد: شهرستان مرودشت با سه هزار و ۵۴۹ هکتار کشت دیم گیاهان دارویی در این حوزه پیشرو است و گیاه دارویی خاکشیر با سطحی بیش از چهار هزار و ۸۰۰ هکتار بیشترین سطح گیاه دارویی کشت دیم را در شهرستان‌های مجری طرح جهش تولید در دیمزار‌ها را به خود اختصاص داده است.

فارس پیشرو در تشکیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از کسب ۲۶ گواهی زنجیره ارزش محصولات کشاورزی در این استان خبر داد و گفت: اهمیت این گواهی در هویت دار کردن محصولات از لحاظ کیفیت و چگونگی فرایند تولید است و قابلیت‌های استان فارس را در حوزه زنجیره ارزش مشخص می‌کند.

دهقان پور در مراسم رونمایی از سامانه مدیریتی زنجیره تولید و تامین گیاهان دارویی، بیان کرد: در حال حاضر دو زنجیره ارزش گیاهان دارویی در این استان تشکیل شده که مفتخریم به عنوان استان پیشرو در این قضیه در نمایشگاه بین المللی اکسپو در استان تهران از این سامانه رونمایی کنیم.

به گفته او؛ هدف از راه اندازی این سامانه، پایش زنجیره ارزش گیاهان دارویی به موازات فعالیت‌های در حال انجام است به نحوی که تمامی عوامل پشتیبان در مقوله تولید، نگهداری و عرضه محصول به بازار، قابل رصد و نظارت هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بهره گیری از این سامانه موجب افزایش دانش ما در حوزه گیاهان دارویی می‌شود، تصریح کرد: این سامانه متناسب با مخاطبین حوزه گیاهان دارویی، اقدام به اطلاع رسانی در زمینه‌های مختلف از جمله سرمایه گذاری، تولید و فرآوری محصولات می‌کند و در قالب‌های متنوع از قبیل اینفوگرافیک و پادکست گزارش فعالیت‌های انجام شده را نیز ارائه می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی