Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین دهم مهر سال گذشته، دختر ۲۷ ساله ای سراسیمه و اشک ریزان به پلیس مراجعه کرد و از هوسرانی های «سوسمار کثیفی» پرده برداشت که با لباس ورزشی در اطراف دانشگاه فردوسی مشهد پرسه می زند!

او به کارآگاهان گفت: ساعت ۱۸ برای پیاده روی در اطراف میدان آزادی به سمت مسیر دوچرخه سواری بزرگراه شهید کلانتری در حرکت بودم و پسر جوانی را در لباس ورزشی دیدم که او نیز مشغول قدم زدن در همان مسیر بود اما اهمیتی ندادم و بدون توجه به پیاده روی ادامه دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین هنگام ناگهان فردی از پشت سر یکی از دستانش را دور گردنم حلقه زد و با دست دیگرش جلوی دهانم را گرفت و به زور مرا به پشت شمشادهای ضلع شرقی دانشگاه برد. در حالی که از وحشت لرزه بر اندامم افتاده بود و از ترس اشک می ریختم او تهدیدم کرد که اگر عکس العملی انجام بدهی «تو را می کشم!».

خیلی ترسیده بودم و کاری از دستم ساخته نبود. هیچ کس از آن جا عبور نمی کرد و صدایم نیز درنمی آمد! در این وضعیت وحشتناک آن «سوسمار کثیف» مرا آزار داد و از محل گریخت.

گزارش خراسان حاکی است، در پی اعلام این گزارش و با توجه به اهمیت و حساسیت ماجرا، گروه ورزیده ای از کارآگاهان دایره جرایم مهمه با راهنمایی و نظارت مستقیم سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) ماموریت یافتند تا عملیات تخصصی و رصدهای اطلاعاتی را زیر نظر سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی آگاهی) برای یافتن این جوان متجاوز آغاز کنند. این درحالی بود که دختر جوان به خاطر شدت ترس و وحشتی که گریبانگیرش شده بود، فقط توانست مشخصات ظاهری اندکی از این جوان در لباس ورزشی ارائه دهد.

بنابراین گروه کارآگاهان زبده آگاهی شیوه شناسایی را با بررسی دوربین های مدار بسته ادامه دادند تا این که در فاصله ای نه چندان دور از محل آزار و اذیت دختر جوان، خودروی پراید مشکی رنگی را مشاهده کردند که فقط چند شماره از پلاک انتظامی آن نمایان بود.

با توجه به این که توقف خودروی مذکور در آن محل بسیار مشکوک به نظر می رسید فرضیه های پلیسی در این باره متمرکز شد و این احتمال قوت گرفت که «سوسمار کثیف» احتمالا با همین خودرو از محل گریخته است.

بر اساس این گزارش، از سوی دیگر پرونده حساس این ماجرا با دستور مقامات قضایی و برای رسیدگی ویژه به شعبه ۲۱۶ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارسال شد و توسط قاضی «جواد آسیان یزد» زیر ذره بین کنکاش های قضایی قرار گرفت.

طولی نکشید که با دستورات خاص و محرمانه مقام قضایی، کارآگاهان جرایم مهمه به ردزنی دیگر شماره های انتظامی خودروی مذکور پرداختند و پس از مدتی فعالیت های پلیسی و با کمک نیروهای راهنمایی و رانندگی مشهد بالاخره موفق شدند مالک پراید را شناسایی کنند اما بررسی های مقدماتی و غیرمحسوس بیانگر آن بود که مالک پراید مردی میان سال است و با مشخصاتی که دختر جوان به پلیس داده بود، مطابقت ندارد!

به همین دلیل تحقیقات از مسیر دیگری ادامه یافت و هر بار شاخه های تحقیق به پراید مشکی می رسید. براساس گزارش خراسان، این گونه بود که با دستور قاضی «آسیان یزد» کارآگاهان از مالک پراید مشکی بازجویی کردند که او سرنخ مهمی را به پلیس ارائه کرد.

این مرد گفت: خودروی من دست برادرزنم بود و من هیچ گاه در اطراف بزرگراه شهید کلانتری حضور نداشتم! با این اظهارات، بی درنگ کارآگاهان با کسب مجوزهای قضایی، عازم بولوار خیبر در منطقه معروف به «گاراژدارها» شدند و جوان تبعه خارجی را در حالی درون یک تعمیرگاه دستگیر کردند که مشغول نقاشی خودروهای تصادفی بود. با انتقال این متهم به اتاق بازجویی در پلیس آگاهی خراسان رضوی، بررسی های ویژه نیز شروع شد ولی او سعی می کرد حضور خود در محل یاد شده را به کلی انکار کند.

در همین حال کارآگاهان از شاکی جوان خواستند به پلیس آگاهی مراجعه کند. او بلافاصله و در اولین نگاه «سوسمار کثیف» را شناخت و گریه کنان فریاد زد این همان فرد کثیفی است که مرا هدف آزار و اذیت قرار داد. با افشای این ماجرا و با  دستورات محرمانه قاضی شعبه ۲۱۶ دادسرای مشهد، کارآگاهان نامه ای به مقامات مسئول نوشتند و از آنان برای شناسایی دیگر دخترانی که احتمالا طعمه «سوسمار کثیف» شده اند، یاری خواستند.

در همین حال سه دختر جوان دیگر نیز با مراجعه به پلیس آگاهی خراسان رضوی مدعی شدند که پشت نرده های دانشگاه هدف تعرض همین متهم قرار گرفته اند. آن ها «سوسمار کثیف» را در میان حدود هشت جوان با لباس ها و چهره های متفاوت شناسایی کردند و بدین ترتیب تحقیقات کارآگاهان با دستورات سرهنگ شفیع زاده وارد مرحله جدیدی شد چرا که احتمال می رفت او به زنان و دختران دیگری نیز تعرض کرده باشد.

با پیگیری های گسترده کارآگاهان و راهنمایی های تخصصی مقام قضایی چهار تن دیگر از طعمه هایی که در همان منطقه هدف آزار و اذیت قرار گرفته اما به پلیس مراجعه نکرده اند هم شناسایی شدند که مقرر شد برای شناسایی «سوسمار کثیف» به پلیس آگاهی بروند. در همین حال یک مقام آگاه از زنان و دختران دیگری که احتمالا طعمه هوسرانی های این جوان شده اند، خواست برای پیگیری موضوع به اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی واقع در ابتدای رضاشهر مشهد مراجعه کنند و یقین بدانند که هویت آن ها به صورت محرمانه در پرونده باقی می ماند و حتی نزدیک ترین افراد به آنان نیز از این موضوع مطلع نخواهند شد.

شایان ذکر است، این تبعه خارجی که نقاش خودرو است و در زمینه «کیک بوکسینگ» فعالیت ورزشی دارد، از پشت سر به طعمه های خود حمله ور می شد و با بیان این که «من کارم زود تمام می شود اما اگر کاری انجام بدهی، کشته خواهی شد!» دختران جوان را پشت شمشادها هدف آزار و اذیت قرار می داد.

کد خبر 684206 منبع: خراسان برچسب‌ها خبر مهم آسیب اجتماعی زنان حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر مهم آسیب اجتماعی زنان حوادث ایران پلیس آگاهی خراسان رضوی آزار و اذیت هدف آزار دختر جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد | مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در حاشیه اجرای طرح برخورد با سارقان زورگیر که در مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد، گفت: همکاران من در پلیس آگاهی تهران بزرگ پس از چندین روز کار اطلاعاتی، موفق به شناسایی تعدادی از سارقان به عنف و قاپ‌زن شده و در نهایت طی ۴۸ ساعت گذشته با هماهنگی مقام قضایی، ۷۴ نفر از سارقان به عنف حرفه‌ای و قاپ‌زن را دستگیر کردند. این افراد در بازجویی‌های اولیه به سرقت بیش از ۵۰۰ دستگاه تلفن همراه اعتراف کردند. همچنین با دستگیری این افراد ۲۱ باند سرقت نیز منهدم شد.

سردار علی ولیپور گودرزی درباره اینکه آیا انتشار ویدیوهایی مانند زورگیری در بزرگراه صدر نشان‌دهنده افزایش جرایم خشن است یا خیر، گفت: چنین مواردی در گذشته هم وجود داشته اما در گذشته ضریب نفوذ اینترنت به اندازه امروز نبوده است. آمارهای ما نشان می‌دهد که اتفاقاً در چنین سرقت‌هایی با کاهش روبه‌رو هستیم، اما انتشار گسترده ویدیو سبب می‌شود که افراد بیشتری از وقوع یک مورد باخبر شوند.

اخاذی با تهیه فیلم سیاه

اطراف یکی از متهمان دستگیر شده که مردی است با موهای بور، چند زن ایستاده‌اند و داد و فریاد می‌کنند. آنها مدعی هستند متهم آنها را بیهوش و به آنها تعرض کرده است.

یکی از شاکی‌ها گفت: سال گذشته، بعد از فوت مادرم، حالم خیلی بد بود. یک روز در صفحه اینستاگرام به صورت اتفاقی با صفحه‌ای مواجه شدم که مطالب قشنگی در رابطه با مادر نوشته بود. ناخواسته با حس همدردی عکس‌ها را لایک کردم اما صاحب صفحه لحظاتی بعد به من پیام داد. مرد جوان مدعی بود که مادرش فوت کرده و برای آرامش او، هر هفته خیرات می‌دهد. مرد جوان از من خواست در مراسمی که برای آمرزش مادرش برگزار می‌کنند، شرکت کنم.

وی ادامه داد: با این نیت یک روز که مرد جوان می‌خواست به بهشت زهرا برود، با او راهی آنجا شدم. بین راه او به من آبمیوه داد و من بعد از خوردن آبمیوه بیهوش شدم و زمانی که به هوش آمدم، متوجه شدم که مرا مورد آزار و اذیت قرار داده و از من فیلم و عکس مستهجن تهیه کرده است. بعد از آن متهم با تهدید انتشار فیلم و عکس‌های مستهجن در فضای مجازی من را مجبور می‌کرد پول و طلاهایم را در اختیارش قرار دهم.

شاکی دیگری گفت: مرا تا یک‌قدمی مرگ برد. باورتان نمی‌شود طوری به سرم کوبید که بیهوش شدم. فقط از ترس اینکه عکس‌ها و فیلم‌هایم منتشر نشود، مبالغی را که برای اخاذی خواست، به او دادم.

شاکی دیگری گفت: متهم مرا برای شرکت در مراسم سوگواری و خیریه دعوت و با آبمیوه مسموم و سپس بیهوش کرد. بعد هم مثل سایر قربانیان از من فیلم و عکس مستهجن تهیه کرد. بعد از مدتی هم با من تماس گرفت و مدعی شد دو دستیارش که زن‌های رمالی بودند، پس از احضار روح و رمالی باخبر شده‌اند که داخل خانه‌ام شمش طلا دارم و از من خواست شمش را به او بدهم. شمشی در کار نبود اما از ترس اینکه تصاویر منتشر نشود برایش شمش خریدم و به او دادم.

اما متهم منکر این اظهارات شد و گفت: من یک صفحه اینستاگرامی به نام «مادرانه» به خاطر مادر مرحومم درست کرده بودم و پست‌هایی در رابطه با مادر می‌گذاشتم. سعی می‌کردم با انجام کارهای خداپسندانه روح مادرم در آمرزش قرار بگیرد و هیچ جرمی هم مرتکب نشده‌ام.

یعنی ۵ شاکی دروغ می‌گویند؟

چه بگویم؟! آنها می‌گویند که من فریب‌شان داده‌ام و با آبمیوه و چای مسموم آنها را بیهوش کرده‌ام و مورد آزار و اذیت قرار داده‌ام و برای اینکه بتوانم از آنها اخاذی کنم، فیلم هم از این صحنه‌ها گرفته‌ام. اما آنها مشتری مغازه الکتریکی‌ام هستند؛ نمی‌دانم چرا چنین ادعایی کرده‌اند.

می‌گویند آنها را به اطراف بهشت زهرا بردی و طلاهایشان را دزدیده‌ای؟

خودشان با پای خودشان بر سر مزار مادرم می‌آمدند، هیچ اخاذی نکرده‌ام. خودشان پول به حسابم واریز می‌کردند.

اما پلیس این فیلم و عکس‌ها را کشف کرده است؟

(سکوت متهم)

دستگیری با پابند الکترونیکی

هنگامی که پابند الکترونیکی داشته، در سرقتی شناسایی و دستگیر شده است؛ متهم ۲۴ ساله‌ای که با سن کم سوابق زیادی در پرونده‌اش دارد.

سرقت با پابند؟

راستش را بخواهید دوستانم در دورهمی که داشتیم، می‌گفتند این پابندها کار نمی‌کند و پلیس نمی‌تواند همه را رصد کند. من هم که به سرقت اعتیاد دارم، با حرف‌های آنها تشویق به سرقت شدم. با خودم گفتم اولین سرقت را امتحان می‌کنم. اما پابندها الکی نبود و حالا در لیست سارقانی قرار گرفته‌ام که با پابند سرقت می‌کنند و در این مورد رکورددار شده‌ام.

آخرین بار کی از زندان آزاد شدی؟

سوم عید نوروز بود و قبل از اینکه آزاد شوم، پابند به پاهایم بسته شد. من جزو سارقان گوشی‌قاپی بودم که 4 سابقه کیفری داشتند و شامل قانون مجرمان پابنددار قرار می‌گرفتم.

کی بازداشت شدی؟

دقیقاً یک ماه بعد از آزادی، یعنی سومین روز اردیبهشت، به همراه دوستم برای گوشی‌قاپی وارد عمل شدم. اما همین که خواستم گوشی را سرقت کنم، پلیس رسید و در نهایت با شلیک گلوله، مأموران موفق شدند مرا دستگیر کنند.

کد خبر 847123 منبع: ایران برچسب‌ها خبر مهم حوادث ایران زنان

دیگر خبرها

  • انگیزه عجیب مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد
  • نفرت از زنان انگیزه مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد
  • پسربچه گمشده به آغوش مادرش بازگردانده شد/ عکس
  • بازگرداندن پسر بچه ۳ ساله به آغوش مادر
  • کشف جسد مرد جوان در قهوه‌خانه‌ای در جنوب تهران
  • کینه خونین کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد
  • دستگیری مردی که به بهانه شرکت در مراسم ترحیم مادرش به زنان تعرض می‌کرد
  • به جای افتادن در چرخه باطل اخاذی و باج گیری به کارآگاهان پلیس اعتماد کنید!
  • آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد | مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت
  • دستگیری قاتل فراری جوان محلاتی