Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@12:36:39 GMT

آیت الله جنتی: جوانان باید امام (ره) را بیشتر بشناسند

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۶۶۶۴۵

آیت الله جنتی: جوانان باید امام (ره) را بیشتر بشناسند

به گزارش جماران؛ دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: من معتقدم شناخت امام (ره) نه تنها در خارج بلکه در داخل هم امری ضروری است و خلأهایی در داخل کشور در زمینه شناخت امام (ره) احساس می‌شود لذا جوانان ما مخصوصاً دانشجویان باید امام (ره) را بیشتر بشناسند.

احمد جنتی ضمن تجلیل از خدمات مدیران ادوار سازمان تبلیغات اسلامی گفت: شما در نهاد سازمان تبلیغات اسلامی نشان دادید که در عمل می‌توان کار را برای خدا انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی نهادی پاک، انقلابی و ولایتمدار است که در زمره فرزندان امام (ره) و از تربیت یافتگان مکتب امام(ره) قرار دارد.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به عملکرد خوب سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: این نهاد از پیروزی انقلاب تاکنون هرکجا حضور یافته آرمان‌های امام(ره) و انقلاب را در کارهایش مدنظر قرار داده است.

جنتی با ابراز خرسندی از وجود چنین نهادی و خدمت در این نهاد تصریح کرد: دو امری که ما از ابتدا تاکید داشتیم در این سازمان نهادینه شود، روحیه انقلابی و اسلامی بود که بحمدالله محقق شد.

وی با بیان اینکه باید در راستای اهداف تلاش کنیم و مردم را در درجه اول در داخل و خارج از کشور با اسلام و انقلاب آشنا کنیم، خاطرنشان کرد: البته ما کمبودها و کوتاهی هم داریم اما وظیفه ما معرفی اسلام در معنای اخص آن یعنی اسلام ناب محمدی (ص) و اسلام انقلابی است. تمام کشورهای اسلامی ادعای اسلامی بودن دارند و کمابیش هم کارهایی را انجام می‌دهند لذا تا زمانی که روحیه انقلابی در میان مسئولین و مردم نباشد، اسلامی در کار نیست؛ این نوع اسلام، اسلام آمریکایی است.

دبیر شورای نگهبان با تشریح اسلام انقلابی ابراز داشت: اسلام انقلابی در واقع در بطن و موضع‌گیری‌های خودش، اسلام را معرفی می‌کند.

جنتی با تاکید بر اینکه یکی از کارهایی که در سازمان تبلیغات اسلامی به آن کمتر پرداخته شده است؛ شناساندن شخصیت متعالی امام (ره) به مردم خارج از کشور بوده است، بیان کرد: اخلاق، ایمان، سیاست مداری، زمان شناسی و خصوصیاتی دیگری از امام (ره) همچنان در داخل و خارج از کشور مغفول مانده است و باید در جهت شناساندن این ویژگی‌ها تلاش کرد.

وی افزود: همین خصوصیات امام(ره) بود که پیروزی‌هایی را برای انقلاب به ارمغان آورد لذا یکی از وظایف ما معرفی امام(ره) است.

به گفته دبیر شورای نگهبان، من معتقدم شناخت امام (ره) نه تنها در خارج بلکه در داخل هم امری ضروری است و خلأهایی در داخل کشور در زمینه شناخت امام (ره) احساس می‌شود لذا جوانان ما مخصوصاً دانشجویان باید امام (ره) را بیشتر بشناسند.

جنتی با بیان اینکه ما نباید توقع داشته باشیم همان گونه که ما امام (ره) را دیده‌ایم و در کنار ایشان بوده‌ایم، نسل جوان هم امام (ره) را بشناسد و قبول داشته باشد، یادآور شد: خیر چنین نیست، باید فرهنگ انقلاب‌مان را به نسل دانشجو منتقل کنیم، این انتقال فرهنگ انقلاب، وظیفه اهل علم است. اهل علم فرزندان راستین امام (ره) هستند. با این وضعیت ما هستیم که باید این رسالت را بپذیریم و امام (ره) را به نسل جوان بشناسانیم. ما باید خودمان را مدیون اسلام بدانیم، به خصوص نسل طلبه که باید بیشتر از دانشجویان احساس وظیفه کنند. ما باید بدانیم دینی بر عهده داریم که باید این دین را به اسلام و انقلاب ادا کنیم.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا امام خمینی شورای نگهبان آیت الله جنتی سازمان تبلیغات اسلامی افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا سازمان تبلیغات اسلامی دبیر شورای نگهبان شناخت امام امام ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۶۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است

امام جمعه رفسنجان گفت: اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان در راه‌اندازی پویش «شهردار شو» همان کاری بود که امام (ره)به عنوان بنیانگذار در دوران دفاع مقدس انجام داد و جوانانی مانند دهه هشتادی‌های امروزی چالش بزرگ انقلاب را که همان جنگ تحمیلی بود، از میان برداشتند و به پیروزی رساندند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان، اظهار کرد: خداوند در قرآن از پیامبر (ص) به عنوان انسان برجسته در همه زمینه‌ها یاد کرده و مشورت کردن با مردم را به وی متذکر می‌شود.

وی با اشاره به اقدام شهرداری در راه‌اندازی پویش رقابتی «شهردار شو»، افزود: اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان همان کاری بود که امام (ره) به عنوان بنیانگذار در دوران دفاع مقدس انجام داد و جوانانی مانند دهه هشتادی‌های امروزی چالش بزرگ انقلاب را که همان جنگ تحمیلی بود، از میان برداشتند و به پیروزی رساندند.

امام جمعه رفسنجان خطاب به شهردار تصریح کرد: امروز شما با همکاری شهرداری و شورای شهر به جوانان توانمند دهه هشتادی میدان و شخصیت دادید و به آن‌ها اعتماد کردید و از فکر و اندیشه آنان استفاده می‌کنید؛ مطمئن باشید این جوانان غیرتی پای کار خواهند بود و شما را به عنوان شهردار موفق در کشور معرفی خواهند کرد.

وی با اشاره به حضور دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت برای مشاهده و انتقال تجربه موفق شهرداری و انتقال آن به هیئت دولت، گفت: این الگوی موفق را در کشور عملیاتی و اجرایی کنید و مطمئن باشید کشور از این جوانان برخوردار است و می‌توانند منشأ اثر باشند.

عسکری با بیان اینکه مدیرانی چون استاندار کرمان و سردار سلیمانی نیز در دوران دفاع مقدس با داشتن سن کم از رزمندگان دفاع مقدس بوده‌اند که به آن‌ها اعتماد شده است، بیان کرد: این جریان اکنون در دست جوانان دهه هشتادی است و مدیریت شهری برای کار، فکر و عمل جوانان احترام قائل شده است.

به گزارش ایمنا، آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان و آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی با حضور دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی سازی دولت، استاندار کرمان و مسئولان استانی و محلی در تالار خیام دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد.

کد خبر 748898

دیگر خبرها

  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد
  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • مطهری امام
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد