Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@15:31:56 GMT

7 رمزارز که از حریم خصوصی شما محافظت می کنند! (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۶۶۷۴۳

7 رمزارز که از حریم خصوصی شما محافظت می کنند! (+عکس)

عصر ایران - رمزارزها انقلابی در زمینه پرداخت ایجاد کرده اند. با این وجود، برخی کاربران درباره شرایط حریم خصوصی مرتبط با ماهیت عمومی تراکنش های بلاک‌چین نگرانی هایی دارند.

با ظهور رمزارزهای جدید، کاربران اکنون می توانند گزینه هایی با ویژگی های محافظت از حریم خصوصی و ناشناس باقی ماندن را انتخاب کنند. در ادامه با برخی از بهترین رمزارزها در این زمینه بیشتر آشنا می شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورج (Verge)

رمزارز ورج بهبود در بلاک‌چین اصلی بیت کوین را هدف قرار داده است.

در میان بسیاری از ویژگی های جذاب خود از جمله تراکنش های سریع و کارمزدهای پایین، ورج هویت کاربران خود را با استفاده از شبکه تور و شبکه آی‌2‌پی پنهان می کند. از این طریق، آدرس های آی‌پی و موقعیت های مکانی حین انجام تراکنش ها پنهان می مانند.

زیکش (Zcash)

زی‌کش بر محرمانه باقی ماندن و تقویت ویژگی های حریم خصوصی متمرکز است و به کاربران اجازه می دهد از تراکنش های خود محافظت کرده و اطلاعات مالیشان را خصوصی نگه دارند.

کاربران با استفاده از زی‌کش می توانند بین تراکنش های شفاف یا تراکنش های محافظت شده یکی را انتخاب کنند. در صورت انتخاب مورد اول، اطلاعات تراکنش مانند آدرس ها و مبلغ تراکنش برای عموم قابل مشاهده است اما مورد دوم این گونه نیست و تمام اطلاعات پنهان باقی می مانند.  

مونرو (Monero)

رمزارز مونرو در سال 2014 معرفی شد و حریم خصوصی، امنیت و تمرکززدایی را سرلوحه ویژگی های خود قرار داده است. ویژگی های حفظ حریم خصوصی و ناشناس باقی ماندن، این رمزارز را به ویژه در جامعه سایفرپانک و کریپتو محبوب کرده است.

مونرو جزئیات تراکنش را با استفاده از آدرس های مخفی، امضاهای حلقه ای و اثبات های دانش صفر پنهان می کند. هویت طرف معامله، مبالغ تراکنش، سوابق تراکنش و موجودی آدرس همگی از دید افراد دیگر پنهان است و ناشناس بودن کامل تضمین می شود.

دش (Dash)

دش یک رمزارز محبوب است که به واسطه تراکنش های سریع و کارمزدهای پایین خود مشهور است.

همچنین، دش ویژگی جذاب بهبود حریم خصوصی پرایویت‌سِند (PrivateSend) را ارائه می کند که از مخلوط کردن سکه برای پنهان کردن منبع و مقصد مبالغ ارسال شده استفاده می کند.

در شرایطی که پرایویت‌سِند ناشناس بودن کامل را ارائه نمی کند زیرا تراکنش ها همچنان توسط مجری قانون قابل ردیابی هستند، اما ابزاری مفید برای افرادی است که خواستار حریم خصوصی در موقعیت های خاص، مانند اهدای کمک مالی به صورت ناشناس به یک سازمان هستند.

بیم (Beam)

رمزارز بیم توجه ویژه ای به حفظ حریم خصوصی و محرمانه باقی ماندن دارد و این موارد را در اولویت قرار می دهد.

تمام تراکنش ها به صورت پیش فرض خصوصی هستند و کاربران می توانند سطح عادی از ناشناس بودن یا سطح حداکثری در این زمینه را انتخاب کنند.

بلاک‌چین بیم اطلاعاتی مانند آدرس های کیف پول، اطلاعات تراکنش، یا سابقه تراکنش را ذخیره نمی کند. تنها افرادی که در یک تراکنش شرکت داشته اند می توانند ارسال کننده، دریافت کننده، و ارزش تراکنش را مشاهده کرده و این قبیل اطلاعات از دید افراد دیگر پنهان است.

هورایزن (Horizen)

هورایزن به کاربران اجازه می دهد هنگام انجام یک تراکنش سطح حریم خصوصی خود را انتخاب کنند.

توکن هورایزن که به نام ZEN شناخته می شود به کاربران دو نوع مختلف آدرس را ارائه می کند که شامل تی-آدرس ها (آدرس های شفاف) برای تراکنش های عمومی در بلاک‌چین، و زد-آدرس ها (آدرس های محافظت شده) برای تراکنش های خصوصی بین این نوع آدرس ها می شوند.

در تراکنش های بین زد-آدرس ها، آدرس های فرستنده و گیرنده و مبلغ ارسال شده بین آنها پنهان باقی می مانند.

سیکرت (Secret)

شبکه سیکرت مدعی ارائه نخستین بلاک‌چین با قراردادهای هوشمند حفظ حریم خصوصی است. کاربران همچنین می توانند اطلاعاتی که درباره حساب های کاربری و تراکنش های خود به اشتراک می گذارند را انتخاب کنند.

شبکه سیکرت مبلغ انتقال یافته، موجودی آدرس، و توکن متادیتا برای تراکنش ها را رمزگذاری می کند. حریم خصوصی حالتی پیش فرض در شبکه سیکرت است و کاربران از این امکان برخوردار هستند تا کلیدهای مشاهده را ایجاد کرده تا به افراد دیگر اجازه مشاهده جزئیات تراکنش ها و داده های حساب کاربری خود را بدهند.

ابتدا پژوهش کنید

رمزارزها به طور مداوم در حال تکامل هستند تا به نیازها و درخواست های کاربران پاسخ دهند. با این وجود، پیش از خرید هر نوع رمزارز، کاربران ابتدا باید پژوهش های کافی در این زمینه انجام دهند. اگر به دنبال رمزارزهایی هستید که از حریم خصوصی شما محافظت می کنند، باید نگاهی فراتر از بیت‌کوین و اتریوم داشته باشید.

 

مطالعه دو مطلب زیر را نیز از دست ندهید: 

*ارزهای دیجیتال که می توان در سال 2022 به آنها توجه ویژه ای داشت *سلطانِ بیت‌کوین/ کدام افراد بیشترین بیت‌کوین جهان را در اختیار دارند (جدیدترین بروزرسانی) تماشاخانه ببینید| قاچاق خلاقانه کوکائین در کلمبیا/ با سیب زمینی مو نمی‌زند ببینید| سلام مرحوم احمد مهدوی دامغانی به امام رضا (ع) از فیلادلفیا فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: انتخاب کنند باقی ماندن حریم خصوصی تراکنش ها بلاک چین بیت کوین آدرس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۶۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است

پژوهشگران دانشگاه آکسفورد و موسسه فناوری ماساچوست (MIT) سابقه‌ای از میدان مغناطیسی زمین را کشف کرده‌اند که قدمت آن به ۳.۷ میلیارد سال قبل می‌رسد.

در مورد منشاء میدان مغناطیسی سیاره زمین که ساکنان خود را از بمباران بی‌امان ذرات باردار ساطع شده از خورشید محافظت می‌کند، بحث‌های مختلف و بلند مدتی وجود دارد.

بدون سپر محافظ زمین که همان میدان مغناطیسی آن است، ذرات باردار یا باد خورشیدی، جو زمین را از بین می‌بردند.

پژوهشگران برای تعیین زمان شکل‌گیری میدان مغناطیسی زمین، سنگ‌های باستانی حاوی آهن را در منطقه ایسوآ (Isua) واقع در گرینلند بررسی کردند.

یافتن شواهدی از منشاء میدان مغناطیسی

بازسازی میدان مغناطیسی زمین تا به امروز چالش برانگیز بوده است، زیرا فرآیند‌های مختلف زمین‌شناسی معمولا نشانه‌های حفظ شده را تغییر می‌دهند.

جالب اینجاست که کمربند بالاپوسته‌ای (Supracrustal Belt) ایسوآ استثنا‌هایی دارد. این کمربند بر پایه یک پوسته قاره‌ای قوی تشکیل شده است که سنگ‌ها را از فعالیت‌های زمین‌ساختی شدید و تغییر شکل محافظت می‌کند.

سنگ‌هایی که در این منطقه یافت می‌شوند راز‌هایی درباره استحکام و پایداری خود دارند. این به این دلیل است که ذرات آهن می‌توانند مانند آهنربا‌های ریز عمل کنند و شدت میدان مغناطیسی را در طول فرآیند تبلور سنگ حفظ کنند.

طبق بیانیه مطبوعاتی پژوهشگران، سنگ‌هایی که قدمت آنها به ۳.۷ میلیارد سال پیش بازمی‌گردد، قدرت میدان مغناطیسی حداقل ۱۵ میکروتسلا داشتند. جالب اینجاست که این میزان شدت در مقایسه با امروزه که قدرت میدان مغناطیسی سنگ‌های امروزی ۳۰ میکروتسلا است، قابل توجه است.این کشف اولین تخمین از شدت میدان مغناطیسی زمین را ایجاد می‌کند.

کلر نیکولز پژوهشگر ارشد دانشگاه آکسفورد می‌گوید: استخراج سوابق قابل اعتماد از سنگ‌هایی با این قدمت بسیار چالش برانگیز است و دیدن سیگنال‌های مغناطیسی اولیه هنگامی که این نمونه‌ها را در آزمایشگاه تجزیه و تحلیل کردیم، واقعاً هیجان‌انگیز بود. این یک گام واقعاً مهم رو به جلو است، زیرا ما سعی می‌کنیم نقش میدان مغناطیسی باستانی را در زمان پیدایش حیات روی زمین تعیین کنیم.

احتمال محافظت از اشکال اولیه حیات

یافته‌ها نشان می‌دهند که میدان مغناطیسی زمین در طول میلیارد‌ها سال نسبتاً ثابت مانده است. این ثبات، نقش مهمی در پیدایش و تکامل حیات در سیاره ما داشته است.

این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که باد خورشیدی احتمالاً در دوران باستان بسیار قوی‌تر بوده است. با گذشت زمان، تقویت میدان مغناطیسی زمین ممکن است سطح زمین را از باد خورشیدی محافظت کند.

در نتیجه، اشکال اولیه حیات می‌توانستند امنیت موجود در اقیانوس‌ها را رها کرده و به سطح مهاجرت کنند.علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که ممکن است بر توسعه جو ما نیز تأثیر گذاشته باشد.

این امر توسط انجماد هسته آهنی مایع زمین هدایت می‌شود. با این حال، تخمین زده می‌شود که هسته زمین تنها یک میلیارد سال پیش شروع به سخت شدن کرده است که به این معنی است که فرآیند‌های مختلفی قبل از این مرحله وجود داشته است.

در بیانیه مطبوعاتی پژوهشگران آمده است: درک بهتر قدرت باستانی و تغییرپذیری میدان مغناطیسی زمین به ما کمک می‌کند تا تعیین کنیم که آیا میدان‌های مغناطیسی سیاره‌ای برای میزبانی حیات در سطح سیاره و نقش آنها در تکامل اتمسفر، حیاتی هستند یا خیر.

این یافته‌ها در مجله Geophysical Research منتشر شده است.

منبع: ایسنا 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی علوم فضایی و نجوم

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز
  • فیلم| نمونه ای از حفظ حریم‌ خصوصی هنگام عبور قطار از مناطق مسکونی
  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • همه چیز درباره ثبت اختراع در سطح جهانی یا پتنت بین‌المللی
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است
  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان