Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام احمد سالک نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در واکنش به نامه اخیر 61 اقتصاددان در مورد شرایط اقتصادی کشور گفت: اظهار نظر در مورد مسائل مختلف کشور آزاد است و هر گروه و فردی می‌تواند در مورد مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی اظهار نظر کند ولی ما باید ببینیم هدف از مطرح کردن انتقاد یا پیشنهاد چیست؟ آیا قصد ارتقا کشور در ابعاد سیاسی، اقتصادی یا اجتماعی کشور را دارند یا تامین منافع گروهی یا شخصی را در سر می‌پرورانند؛ این مسائل را باید در ارزیابی سخنان آنان مدنظر قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالک تصریح کرد: اقتصاددانانی که چندسال پیش می‌گفتند اگر مردم به آقای روحانی رای ندهند کشور با مشکلات متعددی مواجه می‌شود، امروز اعلام می‌کنند روند فعلیِ دولت موجبات تورم سه رقمی را فراهم می‌آورد!

وی گفت: 16 سال پیش قوانینی در حوزه اقتصادی تصویب شده بود ولی هیچ کدام از روسای جمهور پیشین، آیین نامه اجرایی این قوانین را تدوین نکردند دلیل این اقدام هم هزینه‌بر بودنِ اصلاحات اقتصادی است.

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: روسای جمهور پیشین برای اینکه با انتقاد مواجه نشوند آیین نامه قانون را 16 سال ننوشتند که این امر نشان دهنده بی‌تفاوتی نسبت به اصلاح مسائل اقتصادی کشور است.

سالک افزود: دولت سیزدهم آمادگی خودش را برای اجرایی کردن قوانین اقتصادی اعلام کرده است در چنین شرایطی بالاخره با مشکلاتی هم مواجه می‌شود. 

وی با بیان اینکه این افراد انتقاد می‌کنند که اگر روند فعلی اقتصادی ادامه دار باشد تورم سه رقمی می‌شود، تصریح کرد: این افراد چرا به افرادی که در گذشته مسئولیت داشتند نمی‌گویند به چه علتی قانون و آیین نامه را اجرا نکردید؟ که اگر در گذشته به قانون عمل می‌شد شرایطِ امروز ما به گونه‌ای دیگر بود.

سالک تصریح کرد:‌ آیت‌الله رئیسی بدون استقراض از بانک مرکزی کسری بودجه را تامین کرده، سررسید اوراق مشارکت را تامین کرده و ... یعنی مشکلاتی که در دولت قبل حل نشده بود بر دوش دولت سیزدهم قرار گرفت.

نماینده مجالس نهم و دهم گفت: برخی جریانات داخلی و خارجی تلاش می‌کنند مردم را دربرابر نظام قرار دهند که رهبر انقلاب هم به آن اشاره کردند ولی مطمئن هستیم با هوشیاری مردم و شفاف سازی مسئولان انشاالله از این گردنه اقتصادی عبور می‌کنیم.

به گزارش فارس، چندی پیش 61 اقتصاددان در نامه‌ای، وضعیت اقتصادی و اجتماعی ایران را تحلیل کرده و ضمن انتقاد از اصلاحات اقتصادی دولت، مدعی شدند کشور در معرض خطر بروز تورم سه رقمی و افسار گسیخته قرار دارد.

البته یکی از امضاکنندگان نامه اعلام کرده اساسا از وجود چنین نامه‌ای بی‌خبر است!

این درحالی است که این افراد پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1396 با نوشتن نامه‌ای، به مردم توصیه کردند به روحانی رای دهند!

نتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس اقتصاددان احمد سالک 61 اقتصاد دان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۷۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی جزیی از «خطوط قرمز امنیتی در آمریکا» است

«صادق کوشکی» استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برخورد خشن پلیس آمریکا با دانشجویان معترض به نسل‌کُشی رژیم صهیونیستنی در غزه، اظهار کرد: آمریکایی‌ها برای منافع ملی خود عرصه‌ای را تعریف کرده‌اند و در این عرصه، رژیم صهیونیستی جایگاه ویژه دارد؛ لذا امنیت رژیم صهیونیستی، جزء امنیت و منافع ملی آمریکا تعریف شده است.

وی افزود: وقتی منافع ملی آمریکا مطرح باشد، دولت آمریکا این موضوع را بر هر قاعده و قانون دیگر از جمله «مباحث حقوق بشری» مقدم می‌دارد.

کوشکی اضافه کرد: حرکت دانشجویان در آمریکا مخالف سیاست‌های کلان دولت آمریکا است و طبیعی است که با آن برخورد شود و این برخورد خشن هم صرفاً مربوط به امروز نیست؛ دولت آمریکا در جریان جنگ ویتنام با اعتراض‌های دانشجویی علیه این جنگ برخورد خشن داشت.

استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: آمریکایی‌ها نسبت به امنیت و منافع ملی‌شان، با هیچ کسی تعارف ندارند و حتی از آسیب‌زدن به معترضین ابا نمی‌کنند؛ در این راه حتی قوانین دست دولت آمریکا را باز گذاشته است؛ یعنی اینگونه نیست که اگر پلیس آمریکا دانشجویی را بازداشت کرد، آن پلیس مواخذه شده یا تحت فشار قرار بگیرد.

کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به توجیه‌ها درباره برخورد خشن پلیس آمریکا با دانشجویان معترض گفت: اعلام می‌شود دلیل برخوردها در آمریکا این است که دانشجویان، در محل‌های ممنوعه چادر زده‌اند یا تحصن کرده‌اند؛ این دست توجیه‌ها فرعی است و اصل موضوع این است که دولت آمریکا اقدام هیچ قشری اعم از دانشجو و روشنفکر و سلبریتی و… علیه منافع و امنیت ملی را ابداً تحمل نمی‌کند.

کوشکی تصریح کرد: بنابراین کاملاً طبیعی است که دولت آمریکا دانشجویی را صرفاً به خاطر انتشار یک توییت درباره فلسطین از دانشگاه اخراج کند؛ چون رژیم صهیونیستی جزیی از خطوط قرمز «منافع و امنیت ملی آمریکا» محسوب می‌شود.

کد خبر 6093103

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی خط قرمز امنیتی آمریکا است
  • رژیم صهیونیستی جزیی از «خطوط قرمز امنیتی در آمریکا» است
  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود