Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@00:40:17 GMT

شرکت نفت «اکوادور» نیز حالت فوق العاده اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۶۷۷۲۳

شرکت نفت «اکوادور» نیز حالت فوق العاده اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «پترواکوادور» شرکت نفت دولتی اکوادور در اواخر روز شنبه به دلیل اعتراضات مردم این کشور برضد سیاست‌های اجتماعی و اقتصادی دولت، حالت اضطراری اعلام کرد.

در بیانیه این شرکت در این رابطه آمده است که شرایط اضطراری در بخش‌های اکتشاف، بهره‌برداری، حمل‌ونقل و بازرگانی خود و همچنین توقف صادرات نفت به دلیل ورود معترضان به میادین نفتی، اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام شرکت نفت اکوادور پس از دستور «گیرمو لاسو» رئیس جمهور این کشور مبنی بر اعلام وضعیت اضطراری در سه استان اکوادور اتخاذ شده است.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری اکوادور در این خصوص آمده است که وی تأکید کرد: خواستار گفتگو با همه تشکل‌های اجتماعی هستم. متعهد به دفاع از سرمایه و کشورمان خواهم بود.

وضعیت اضطراری به مدت ۳۰ روز در استان‌های «ایمبابورا»، «کوتوپاکسی» و «پیچینچا»، مناطقی که شهر «کیتو» پایتخت اکوادور را نیز در بر می‌گیرد و در بحبوحه اعتراضات، با حملات به مزارع گل و آسیب به زیرساخت‌ها شاهد خشونت‌های بیشتری بوده‌اند، ادامه خواهد داشت.

این فرمان رئیس جمهور را قادر می سازد تا از نیروهای مسلح برای حفظ نظم، تعلیق حقوق شهروندی و اعلام منع رفت و آمد استفاده کند.

مردم بومی اکوادور که بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۱۷.۷ میلیونی را تشکیل می دهند، پیشتر یک تظاهرات ضد دولتی را راه اندازی کردند که از آن به بعد دانشجویان، کارگران و دیگر حامیان به آن پیوستند. آنها جاده های سراسر کشور از جمله بزرگراه های منتهی به کیتو را مسدود کرده اند.

کد خبر 5517801 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: اکوادور تظاهرات تظاهرات ضد دولتی اعتراضات مردمی اعتراضات ضددولتی اوکراین روسیه رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا عراق فلسطین جنگ اوکراین ایران سوریه عربستان سعودی ترکیه جو بایدن لبنان حمله روسیه به اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۷۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان شمالی قرار است از امروز پنج نوبت پرواز فوق العاده، از تهران به بجنورد و برعکس برقرار شود.

به گفته قدمگاهی مدیر فرودگاه بجنورد با پرواز هواپیمای ای تی آر ۷۲ ایران ایر و فوکر ۱۰۰ ایران ایر، از تهران به مقصد بجنورد آغاز می شود. این پروازها با توجه به حضور تجاز استان در نمایشگاه توانمندی های صادراتی کشور صورت می گیرد.

این نمایشگاه امروز در تهران گشایش یافت.

دیگر خبرها

  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد
  • ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو
  • پلیس در تعقیب همدست ال چاپو | سلطان مواد مخدر اکوادور چه کسی است؟
  • بهره‌مندی بیش از ۶۰۰ نفر در مانور تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی