Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-04@03:19:00 GMT

طوفان شن در استان های شرقی

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۶۷۷۹۰

طوفان شن در استان های شرقی

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، مطابق پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در دامنه‌های شمالی البرز در استان‌های گیلان، مازندران و ارتفاعات خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد به‌ویژه در ساعات بعدازظهر روی می‌دهد.

فردا در دامنه‌های البرز واقع در استان‌های مازندران، شرق تهران، غرب سمنان و استان خراسان رضوی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه‌شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در مازندران و شرق تهران و ارتفاعات جنوب سیستان  و بلوچستان، کرمان و هرمزگان رگبار موقتی انتظار می‌رود.

چهارشنبه در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات جنوب کرمان رگبار پراکنده گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و پنجشنبه در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و غرب گیلان رگبار و رعدوبرق پراکنده همراه با وزش باد شدید موقتی و در مناطقی از غرب کشور وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز در نوار شرقی کشور وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک استمرار خواهد داشت و فردا این وضعیت برای نیمه شرقی تداوم دارد.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه وزش باد در استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر افزایش یافته و احتمال خیزش گردوخاک در این استان‌ها دور از انتظار نیست. همچنین در این مدت افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل روی می‌دهد.

*توصیف سامانه: تداوم گرادیان فشاری و حاکمیت بادهای ۱۲۰ روزه

زمان شروع: یکشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۲۹

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۳۰

نوع مخاطره: وزش باد شدید، خیزش گردوخاک، در نواحی مستعد طوفان گردوخاک و احتمالا طوفان شن

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۲۹: شمال سیستان و بلوچستان، جنوب و نوار شرقی خراسان جنوبی و نوار شرقی کرمان.

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۳۰: جنوب و نوار شرقی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، آسیب به سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره، سقوط اشیاء از ارتفاعات، شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل ریلی و هوایی.

توصیه: اجتناب از سفرهای غیر ضروری، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، اجتناب از حضور در فضای باز برای تمام گروه‌ها، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، استحکام سازه‌های موقت، اجتناب از پرواز با بالگرد و هواپیماهای سبک، اجتناب از فعالیت‌های کویرنوردی.

منبع: تسنیم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: هواشناسی خیزش گردوخاک وزش باد شدید نوار شرقی ۱۴۰۱ ۰۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۷۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۴؛بارش‌ سیل‌آسا باران در ۱۶ استان

سازمان هواشناسی از بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید طی امروز تا یکشنبه آینده خبر داد و اعلام کرد:‌ بارش‌های امروز ۱۴ اردیبهشت ماه در ۱۶ استان شدید است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پیش‌بینی کلی نقشه‌‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در نیمه غربی، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر، شرق و شمال شرق کشور رگبار باران،‌ رعدوبرق، گاهی وزش باد شدید و در مناطقی از مرکز، جنوب و جنوب شرق بارش‌های خفیف باران و وزش باد نسبتاً شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

بارش‌های امروز در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری،‌ ایلام، لرستان، مرکزی، همدان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، قزوین، البرز و خراسان جنوبی شدید است.

فردا شنبه در شمال غرب، غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، سواحل دریایی خزر، شمال شرق و برخی مناطق در جنوب و شرق کشور رگبار باران،‌ رعدوبرق،‌ وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی شده است.

یکشنبه آینده فقط در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور افزایش ابر، رگبار پراکنده همراه با وزش باد شدید روی می‌دهد و در سایر مناطق کشور جو آرامی پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در نیمه غربی و سه‌شنبه در نیمه شمالی و ارتفاعات زاگرس در جنوب غرب بارش‌ها آغاز می‌شود. طی روزهای جمعه و شنبه دریای خزر، خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان پایان: عصر شنبه 1403/02/15

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه ای 24 تا 26 نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج در سواحل تا 1.8 و دور از سواحل بیش از 1.8.

جمعه 1403/02/14 و شنبه 1403/02/15: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در شمال خلیج فارس.

اثر مخاطره: افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، خطر غرق‌شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌ سنگین، خطر غرق‌شدن شناگران در مناطق تحت تأثیر.

توصیه: اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری همرفتی شدید در دامنه و ارتفاعات

زمان پایان: جمعه 1403/02/14

نوع مخاطره: رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، در برخی نقاط گردوخاک و رخداد تگرگ

منطقه اثر:

جمعه 1403/02/14: خراسان جنوبی، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، اردبیل، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، زنجان و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز.

اثر مخاطره: اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رگبار باران در ۲۱ استان ؛ امروز کدام مناطق بارش دارند؟
  • بارش سیل‌آسا باران در ۱۶ استان
  • ادامه باران در ۱۷ استان / باران جدید از دوشنبه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه
  • تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان
  • تداوم بارش‌ها در بیشتر استان‌ها
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۴؛بارش‌ سیل‌آسا باران در ۱۶ استان
  • رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید
  • احتمال خطر؛ سازمان مدیریت بحران در آماده باش/ رگبار و باد شدید، رعد و برق، گردوخاک و تگرگ
  • آماده باش مدیریت بحران در چند استان | خطر سیل و طوفان در کمین مردم | از کوه و دشت دوری کنید!