Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست تخصصی حمایت‌طلبی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و چالش‌ها با حضور «محمد نصیری» معاون اجتماعی و محمود علیگو مدیرکل آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور و جمعی از موسسین و مدیران عامل مؤسسات خیریه خانه‌های امن سراسر کشور برگزار شد.

محمد نصیری معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با تاکید بر اهمیت فعالیت خانه‌های امن و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردمی در راه‌اندازی و اداره تخصصی این خانه‌ها، عنوان کرد: سازمان‌های مردم‌نهادی که صاحب مجوز خانه امن هستند دارای ویژگی‌ها و شرایط خاص بوده و از لحاظ تخصصی و حرفه‌ای و توان مالی در رتبه بالایی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ارائه خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی، روانشناسی و حقوقی به تمامی اعضای خانواده تحت خشونت خانگی در راستای ایجاد فضای امن و عاری از خشونت و بازپیوند اعضای خانواده به یکدیگر را از مهمترین هدف خانه‌های امن برشمرد و اذعان کرد: در حال حاضر تعداد این خانه‌ها تکافوی نیاز جامعه نبوده و باید برنامه‌های توسعه‌ای با کمک خیرین و مؤسسات خیریه انجام گیرد.

در ادامه محمود علیگو مدیرکل آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، تصریح کرد: خانه‌های امن سراسر کشور با استفاده از سازمان‌های غیردولتی از سال ۱۳۹۵ کار خود را آغاز کردند و در حال حاضر ۸ خانه امن دولتی و ۲۰ خانه امن غیردولتی در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، با اشاره به ارائه خدمات روزانه و اقامتی به زنان تحت خشونت خانگی و فرزندان تحت حضانت، گفت: خدمات روزانه شامل ارائه طرح ایمنی، اصلاح رفتاری مرتکبین خشونت خانگی و ایجاد فضای امن در خانواده است و در مراکز اقامتی پاسخ به نیازهای پایه، توانمندسازی شغلی، ارائه خدمات مددکاری اجتماعی و روانشناسی و مشاوره حقوقی ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: سال گذشته ۲ هزار و ۴۴۱ نفر از زنان تحت خشونت خانگی در این مراکز پذیرش و خدمات دریافت کردند؛ خانه‌های امن تنها مرکزی است که مادر و کودک را همزمان به مدت ۴ ماه و حداکثر ۸ ماه با هم پذیرش می‌کند بطوری که فرزندان دختر در هر سنی و فرزندان پسر حداکثر تا سن ۱۲ سال به همراه مادر در این مراکز اقامت دارند.

کد خبر 5517922 علی قدمی

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی مددکار اجتماعی توانمندسازی شهرداری تهران شورای شهر تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران عزت الله ضرغامی قوه قضاییه پلیس راهور مترو آلودگی هوا بهزیستی سازمان تامین اجتماعی شورای شهر دستگیری علیرضا زاکانی طرح ترافیک اجتماعی سازمان بهزیستی کشور آسیب های اجتماعی خانه های امن خشونت خانگی خانه امن خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۸۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان

سازمان جهانی بهداشت به تازگی اعلام کرد که در ماه جاری میلادی به ۸۱۲ هزار نفر در افغانستان خدمات بهداشتی و درمانی ضروری ارائه کرده است. 

سازمان جهانی بهداشت با انتشار گزارش ماه جاری میلادی(فروردین-اردیبهشت) بیان کرد: این خدمات در ۹۳۳ مرکز بهداشت مستقر در سراسر افغانستان ارائه شده است.

این گزارش ضمن تاکید بر تعهد این سازمان نسبت به رسیدگی به نابرابری جنسیتی در زمینه ارائه مراقبت های بهداشتی و درمانی، اعلام کرد که ۴۴ درصد این افراد را زنان تشکیل می‌دهند. ۳۳ درصد دیگر را کودکان و سایر افراد آسیب پذیر تشکیل می‌دهند تا این سازمان نسبت به نادیده گرفته نشدن این جمعیت در معرض خطر اطمینان حاصل کند.

بر اساس این گزارش، در این بازه زمانی، عفونت‌های حاد تنفسی، مشکلات گوارشی و سرخک در میان مردم افغانستان بیشتر شایع بوده است.

در این گزارش همچنین آمده است که ۳۴۱ کادر درمان در یک ماه اخیر در بخش‌های سلامت روان، حمایت روانی-اجتماعی، آموزش، مراقبت و درمان استاندارد خدمت رسانی کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • حمایت از تحقیقات ریسک‌پذیر و خطرپذیر نخبگان
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی