Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید سروری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مجموع حجم سدهای خراسان‌جنوبی ۷۵۰ میلیون متر مکعب است که در حال حاضر تنها ۲۰ درصد آن آب دارد که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در شرایط فعلی سدهای استان ۱۵.۶۱ میلیون متر مکعب آب دارد که این میزان در سال گذشته ۱۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ میلیون متر مکعب بود است که این کاهش در واقع یک زنگ هشدار محسوب می‌شود.

سروری ادامه‌داد: سد زره شهرستان درمیان در حال حاضر ۷.۲۰ میلیون مترمکعب آب دارد که در واقع تنها ۲۹.۸۰ درصد آن پر است که این آمار در مورد سد دره بید شهرستان طبس ۵.۴۸ درصد است.

وی با اشاره به اینکه سد نهرین شهرستان طبس در حال حاضر ۱.۴۴ میلیون متر مکعب آب دارد که ۲۹.۶۳ درصد از حجم مخزن را شامل می‌شود، گفت: حجم مخزن در بازه زمانی سال گذشته حدود ۱.۳۹ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی اظهار کرد: سد فرخی شهرستان قائنات نیز تنها ۳۲.۲۸ درصد از حجم مخزن آن آب دارد و مجموع حجم فعلی مخزن آن ۲.۸۵ میلیون متر مکعب است که این میزان در سال گذشته حدود ۳.۴۶ میلیون متر مکعب بوده است.

سروری بیان‌کرد: میزان پر بودن سد شهید پارسا شهرستان سرایان نیز با حجم فعلی ۱.۲۱ میلیون مترمکعب آب تنها ۲۹.۳۰ درصد است که این آمار در مورد سد کریت شهرستان طبس با حجم فعلی ۰.۳۶ متر مکعب آب ۴.۷۶ درصد است.

وی گفت: میزان پر بودن مخزن سد حاجی آباد شهرستان زیرکوه هم در حال حاضر تنها ۱۷.۸۳ درصد و در مورد سد سیاهوی شهرستان سربیشه نیز ۸.۸۲ درصد است.

کد خبر 5517893

منبع: مهر

کلیدواژه: خشکسالی ذخیره آب سدها بیرجند بوشهر کرمانشاه خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه مشهد سفر استانی کشاورزی اردبیل آمار کرونا سیدابراهیم رئیسی ویروس کرونا اصفهان سازمان تبلیغات اسلامی میلیون متر مکعب خراسان جنوبی حال حاضر سال گذشته مکعب آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۸۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل بیمه سلامت استان در برنامه پرسمان گفت: تا کنون ۴۰۰ هزار نفر از روستائیان، عشایر و ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت استان، به صورت رایگان بیمه سلامت شده اند.


اربابی افزود: در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر و سایر اقشار، بیمه شدن بر اساس استعلام و دهک بندی انجام می‌شود که دهک ۱تا۵ رایگان است و بیمه نامه شان به صورت الکترونیک تمدید می‌شود.


وی با اشاره به استقبال کم دهک‌های ۶ تا ۱۰ از بیمه سلامت گفت: تخفیف‌های خوبی برای این دهک‌ها در نظر گرفته شده که می‌توانند استفاده کنند، به طور مثال افراد دهک۶، برای یکسال، تنها بیست درصد حق بیمه‌ی خود یعنی ۳۸۷ تومان را پرداخت می‌کنند.


این رقم برای هر فرد در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه اش معادل ۵۸۰ هزار تومان برای یکسال، هر فرد دهک ۸، ۷۷۵ هزار تومان، دهک ۹، ۹۶۹ هزار تومان و برای هر فرد دهک ۱۰ یک میلیون و ۹۳۸ هزار تومان در سال است.

مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: هم استانی‌ها می‌توانند با شماره گیری ۱۶۶۶#* از وضعیت بیمه خود استعلام بگیرند که در صورت نداشتن بیمه، می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و خود را بیمه کنند حتی افرادی که از دهک خود اطلاع ندارند و یا دهک شان مشخص نیست نیز می‌توانند بصورت رایگان یکماه زیرپوشش بیمه سلامت قرار گیرند تا وضعیت شان مشخص شود.

اربابی با بیان اینکه افراد برای بهره مندی از مزایای بیمه سلامت باید در اداره کل بیمه سلامت نشان دار شوند افزود: بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیش از ۹۵ درصد مؤسسات درمانی استان قرارداد دارد.


وی با اشاره به حمایت بیمه سلامت از اتباع بیگانه نیز گفت: بر اساس تفاهم نامه بین بیمه سلامت و سازمان مهاجرت اتباع، این افراد نیز برای داشتن مجوز اقامت یا تمدید آن، باید حتما پوشش بیمه داشته باشند و بیمه برای اقامت آنان جنبه اجباری دارد که در این خصوص می‌توانند زیر پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

دیگر خبرها

  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری
  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان