Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امور مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری شهرداری یزد از تدوین بسته‌های تشویقی برای حضور سرمایه‌گذاران در مناطق کمتر برخوردار این کلان‌شهر خبر داد.

سیروس سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ظرفیت‌های گستره شهر یزد در حوزه سرمایه‌گذاری، اظهار کرد: شهرها به دلایل مختلف توسعه پیدا می‌کنند و این توسعه نیازمند توازن برای ایجاد احساس تعلق خاطر به مناطق ایجاد شده و توسعه یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: یکی از مسائل نامناسبی که ممکن است در محله‌های شهر رخ دهد، بی‌تفاوتی و نبود تعلق خاطر نسبت به محله در میان ساکنان آن است، زیرا این موضوع حیطه‌های مختلف زندگی شهری افراد را با مشکل مواجه می‌کند.

رئیس سازمان امور مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری شهرداری یزد با بیان اینکه افراد باید احساس خوبی نسبت به محله‌های خود داشته باشند، گفت: وضعیت هر محله باید به گونه باشد که افراد احساس کنند نیازهای آنها در محله‌ای که زندگی می‌کنند، برآورده می‌شود و این موضوع با توسعه متوازن امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه شهر یزد از مناطق و محله‌های مختلفی تشکیل شده است که برخی از این محله‌ها برخوردار و برخی دیگر کمتربرخورار است، خاطرنشان کرد: نگاه ما در شهر باید به گونه‌ای باشد که تمام مسائل مربوط به آن در حوزه‌های مختلف ارائه خدمات، فعالیت‌ها و پروژه‌ها با توازن همراه باشد.

سلیمانی یکی از مشکلات موجود در حوزه ایجاد توازن در مناطق مختلف را بحث سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دانست و گفت: به دلیل اینکه سرمایه‌گذاران بیشتر رغبت دارند در مناطق برخوردار شهر فعالیت داشته باشند، این توازن با مشکل و سختی مواجه می‌شود؛ یکی از فاکتورهای مهمی که در ارتباط با این تمایل و رغبت سرمایه‌گذاران وجود دارد، ارزش افزوده‌ای است که ملک و سرمایه‌گذاری می‌تواند برای وی به دنبال داشته باشد که بی‌شک در مناطق برخوردار شهر بیشتر تحقق پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فاکتورها برای سرمایه‌گذاری، سودآوری بیشتر فعالیت‌های تجاری به ویژه در مناطق برخوردار نسبت به فعالیت‌های فرهنگی و هنری است، به همین دلیل سرمایه‌گذاران کمتر به مناطق کمتر برخوردار توجه می‌کنند.

رئیس سازمان امور مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری شهرداری یزد با تاکید بر اینکه برنامه شهرداری در راستای ایجاد توازن در توسعه شهری است، گفت: یکی از اقداماتی که برای ایجاد رغبت در میان سرمایه‌گذاران صورت گرفته است، ایجاد مشوق‌هایی برای تشویق سرمایه‌گذاران جهت حضور در مناطق کمتر برخوردار است، البته مشوق‌ها به گونه‌ای در نظر گرفته شده است که سرمایه‌گذاران در صورتی که در مناطق کمتربرخوردار شهر سرمایه‌گذاری کنند و این سرمایه‌گذاری متناسب با نیازهای مناطق صورت پذیرد، از مشوق‌های بسیار خوبی بهره‌مند شوند.

کد خبر 582554

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر شهر برنامه ریزی شهری شهرداری اصفهان شهرداری مدیریت شهری فرصت های سرمایه گذاری سرمایه گذاری بخش خصوصی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سرمایه گذاری سرمایه گذاران مناطق کمتر محله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۸۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای تئاتر عروسکی در مناطق کم برخوردار فارس

علی‌اکبر خواجه‌نژادیان گفت: تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۲ اردیبهشت ماه میهمان کودکان استان فارس است.

او تصریح کرد: این تماشاخانه به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی به اجرای برنامه‌های شاد و اثربخش تربیتی و دینی در مناطق کم برخوردار می‌پردازد.

خواجه‌نژادیان افزود: تماشاخانه سیار کانون به مدت ۶روز برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری شامل نمایش، مسابقه، انیمیشن، معرفی کتاب و سرود در استان اجرا می‌کند.

او بیان کرد: این تریلی سیار با اجرای نمایش استخان ماهی جادویی به نویسندگی منوچهر اکبرلو و به کارگردانی احسان مجیدی به همراه دو بازیگر به نام‌های الهام فرج‌پور و علی یدالهی در شیراز به روی صحنه می‌رود. مجید عبدالملکی اپراتور نور و صدا و مقصود باقر لو نیز راننده این تریلی سیار است. این نمایش ماجرای دختر پادشاهی است که استخان جادویی را پیدا می‌کند و در پایان باید بین ثروت و به دست آوردن سلامتی مادرش، یکی را انتخاب کند.

خواجه‌نژادیان در پایان افزود: تریلی تئاتر سیار پس از پیروزی انقلاب اسلامی به طور رسمی در سال ۱۳۷۳ در پارک بعثت خزانه بخارایی توسط اساتید برجسته حوزه تئاتر کودک و نوجوان کار خود را شروع کرده است و تا کنون این تئاتر میدانی در کانون پرورش فکری به عنوان یکی از شیوه‌های اجرای نمایش با حضور در میادین عمومی شهر‌ها و تفرج‌گاه‌ها برگزار می‌شود که مورد استقبال ویژه کودکان و نوجوان و خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • جزییات مطالبه‌گری سرمایه‌گذاران مال باختگان شرکت طراوت نوین
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • اجرای تئاتر عروسکی در مناطق کم برخوردار فارس
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید