Web Analytics Made Easy - Statcounter

 


ساسان شهری از پذیرش ۳۵۴ دانش قزوینی در مدارس استعداد‌های درخشان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۲۴ دانش آموز در پایه هفتم و ۱۳۰ دانش آموز در پایه دهم پذیرش خواهند شد.

 هزار و ۵۹۹ دانش آموز در مدارس استعداد‌های درخشان استان قزوین مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۷۲۷ دانش آموز دوره اول متوسطه و مابقی در دوره دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 قزوین دارای ۲ دبیرستان متوسطه اول و ۲ دبیرستان متوسطه دوم مربوط به استعداد‌های درخشان ویژه دختران و پسران فعال است.

 در این مدارس علاوه بر آموزش دروس عمومی، برنامه‌های محتوایی، توسعه‌ای و پژوهشی اجرا می‌شود.

 ۲ روش برای شناسایی این استعداد‌ها وجود دارد که در روش نخست دانش آموزان با استعداد در محیط طبیعی مدرسه شناسایی می‌شوند و در روش دوم، دانش آموزان در محیط‌های پرورشی خاص مانند مدارس تیزهوشان و از طریق آزمون یا مصاحبه، گزینش و انتخاب خواهند شد که بیشترین استعداد‌ها از این طریق شناسایی می‌شوند.

 به همین منظور آزمون استعداد‌های درخشان طی روز‌های ۲۶ و ۲۷ خردادماه در قزوین برگزار شد و ۲ هزار ۳۶۶ دانش آموز برای ورود به پایه هفتم و یک هزار و ۱۹۶ دانش آموز برای ورود به پایه دهم در این آزمون شرکت کردند.

 دانش آموزان پایه نهم مدارس استعداد‌های درخشان که شرایط ادامه تحصیل در مدارس را احراز کرده باشند بدون آزمون در مدارس دوره دوم ثبت‌نام خواهند شد.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۸۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رقابت ۲۱۰۰۰ دانش‌آموز اردبیلی در کنکور سراسری

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از آغاز مرحله اول آزمون سراسری با رقابت ۲۱ هزار و ۸۱۲ داوطلب در استان اردبیل خبر داد و گفت: از مجموع داوطلبان، ۱۳ هزار داوطلب زن و هشت هزار داوطلب مرد هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اسماعیل چمنی عصر پنجشنبه در جریان بازدید از روند برگزاری مرحله اول آزمون سراسری در اردبیل، گفت: این آزمون به مدت 2 روز و در نوبت صبح و عصر در حال برگزاری است که در 6 حوزه امتحانی داوطلبان رقابت نفس‌گیری را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: 50 درصد نمرات تأثیرگذار در کنکور امسال سوابق تحصیلی دانش‌آموزان بوده و 50 درصد نیز نتایج آزمون سراسری در انتخاب رشته و تعیین محل تحصیل دانشجویان تأثیرگذار خواهد بود که امیدواریم در نوبت دوم نیز دانش‌آموزان بتوانند آزمون شایسته را سپری کنند.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: از اولین ساعات صبح امروز همکاران ما فضای مناسبی را برای داوطلبان فراهم کردند تا رقابت‌ها آغاز شود که در نوبت صبح داوطلبان رشته‌های ریاضی فیزیک، هنر و زبان‌های خارجی با هم رقابت کردند.

چمنی افزود: فردا نیز داوطلبان رشته‌های تجربی و انسانی در نوبت صبح و عصر با هم رقابت می‌کنند تا آزمون امسال در نوبت اول به اتمام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از مجموع داوطلبان 13 هزار داوطلب زن و هشت هزار داوطلب مرد هستند که امسال برتری محسوس داوطلبان خانم را نسبت به آقایان در استان اردبیل و به تبع آن در سراسر کشور شاهد هستیم.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: بیشترین داوطلبان در گروه آزمایشی علوم تجربی با هم رقابت می‌کنند که 11 هزار و 256 داوطلب را شامل می‌شود که فردا ساعت هشت صبح آزمون گروه تجربی شروع می‌شود.

چمنی بیان کرد: 53 درصد داوطلبان در گروه آزمایشی تجربی و مابقی در گروه آزمایشی ریاضی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی در آزمون امسال رقابت می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: 60 درصد داوطلبان خانم و 40 درصد آقا هستند که امسال در 2 نوبت اردیبهشت و تیرماه رقابت خود را در قالب بزرگترین ماراتن علمی کشور انجام می‌دهند.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: خانواده‌ها نیز سعی می‌کنند با آرامشی که به فرزندان خود منتقل می‌کنند، فضای خوبی را مهیا کنند که انتظار می‌رود از تجمع در جلوی محل برگزاری آزمون پرهیز کرده و به آرامش برگزاری آزمون سراسری تا حد امکان کمک کنند.

چمنی گفت: سازمان سنجش نتایج نهایی کنکور سراسری را اواخر شهریورماه اعلام می‌‌کند تا راه‌یافتگان به دانشگاه‌ها بتوانند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • آغاز رقابت ۲۱۰۰۰ دانش‌آموز اردبیلی در کنکور سراسری
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • رقابت ۱۷ هزار دانش آموز قمی برای ورود به دانشگاه
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند