Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-29@18:49:04 GMT

ویرایش نیتیو مقاله انگلیسی

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۶۹۰۳۷

ویرایش نیتیو مقاله انگلیسی

ما در این مطلب قصد داریم مطالب مفیدی در خصوص چگونگی ویرایش نیتیو مقالات انگلیسی توضیحات جامع و کاملی در حد توان ارائه نماییم با ما همراه باشید. این روزها اهمیت مقالات علمی بر هیچ کسی پوشیده نیست.

 به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، ما در این مطلب قصد داریم مطالب مفیدی در خصوص چگونگی ویرایش نیتیو مقالات انگلیسی توضیحات جامع و کاملی در حد توان ارائه نماییم با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها اهمیت مقالات علمی بر هیچ کسی پوشیده نیست. نوشتن مقاله نیز مراحل خاص خود را دارد و باید به اندازه کافی تحقیق شده و اصولی نگارش شود. نگارش مقالات علمی نقش بسیار تعیین کننده ای در باز شدن دریچه‌های علم و دانش و روش‌های تحقیقاتی برای پژوهشگران آینده دارند. گذشته از آن چاپ مقالات پژوهشی در برهه‌های مختلفی از زندگی جامعه علمی مزایای بسیاری به همراه دارد. قطعا نگارش یک مقاله علمی و چاپ آن در مجلات معتبر بین المللی و جهانی کار چندان ساده‌ای نیست.

گاهی لازم است مقاله و یا مطالبی را به زبان انگلیسی نوشته و آن را با دیگران به اشتراک گذاشته و یا چاپ کنید، ویراستاری نیتیو انگلیسی کمک می‌کند تا متن انگلیسی شما به شکل کاملا حرفه‌ای ترجمه و ویرایش شود به طوری که با استانداردهای زبان انگلیسی منطبق باشد و خواننده انگلیسی زبان به طور کامل مطلب شما را درک نماید. ویرایش نیتیو مقاله اغلب برای متون و مطالبی که نیاز است در مجلات و بولتن‌های انگلیسی زبان درج شود، بسیار ضروری می‌باشد. اما اینکه چه میزان دقت در این امر نیاز است و چه نکاتی برای ویرایش نیتیو مقالات انگلیسی باید در نظر گرفته شود، موضوعی است که ما در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

ویرایش نیتیو چیست؟

نیتیو در لغت به معنای بومی است. ویرایش یا ادیت نیتیو نیز به ویرایش مقاله انگلیسی گفته می‌شود که ویراستار آن یک شخص بومی انگلیسی زبان است. قطعا ویراستاری که به زبان مادری خود مسلط باشد، بهتر می‌تواند قواعد و ساختار یک متن با زبان بومی خود را رعایت کند؛ البته در مورد نیتیو بودن ویراستار مقالات انگلیسی این نکته را در نظر داشته باشید که هر فردی که زبان مادری‌اش انگلیسی است، توانایی ویرایش نیتیو مقالات انگلیسی را ندارد. کیفیت ویراستاری نیتیو به نگارش آکادمیک مقاله و تسلط در نظم و نوشتن آن بستگی دارد.

 

پیش از آن که به نکات و شرایط اصولی ویرایش مقاله بپردازیم لازم است ببینیم ویرایش نیتیو انگلیسی به چه نوع ویرایشی گفته می‌شود؟ پس از آن که شما برای نوشتن یک مقاله انگلیسی مراحلی از قبیل یافتن منابع، به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز و نگارش را پشت سر گذاشتید، لازم است آن را ویرایش کنید تا محتوای انگلیسی شما از استانداردهای علمی و گرامری زبان انگلیسی بهره‌مند شود. زیرا شما می‌توانید با نوشتن یک مقاله انگلیسی منظور خود را به خواننده انگلیسی زبان برسانید اما طبیعتا این محتوا از نظر نکات دستوری و ویرایشی دارای ایراداتی خواهد بود که یک ویرایشگر انگلیسی زبان می‌تواند آن‌ها را رفع نماید.

 

در ویرایش نیتیو چه تغییراتی انجام میشود؟

روال کار در ویرایش متون و مقالات انگلیسی به این صورت است که در ابتدا متن به طور کامل خوانده می‌شود و تمام نکات نگارشی در آن اصلاح شده و ساختار جملات به‌گونه‌ای تغییر می‌کند که برای خواننده قابل‌درک باشد.

یک ویراستار تا حدی مجاز به تغییر متن است که شکل و ساختار متن و هدف از نوشتن آن متن دچار تغییر نشود. در بقیه موارد می‌تواند به‌راحتی اقدام به تغییرات و ویرایش متن نماید. به‌گونه‌ای که منجر به انتقال مفهوم جملات به خواننده شود. درستی و صحت ترجمه جزو نکاتی است که یک ویراستار خوب باید به آن آگاه باشد و در صورت لزوم در متون از آن استفاده نماید.

به‌طورکلی ویراستار برای ویرایش یک متن و ترجمه آن به شرح زیر عمل می‌کند:

برطرف‌کردن اشکالات و ایرادهای املایی که در هنگام تایپ به وجود می‌آید. اصلاح شکل نام‌ها و اسامی خاص که به‌صورت نادرست نگارش شده است. تغییر متن به‌طوری‌که برای هر مخاطبی روان و ملموس باشد. همسان‌سازی دقیق کلمات و اصطلاحات تخصصی در مورد مقالات تخصصی در رشته‌های مختلف. مطابقت دادن تاریخ‌هایی که در متن درج شده و تبدیل آن به تاریخ میلادی. بررسی جداول و نمودارها و همچنین تصحیح و رفع ایرادهای آن. تأمل بر روی اصطلاحاتی که توسط نرم‌افزارهای Word خط قرمز و یا آبی مشخص شده و برطرف‌کردن آن.

 همه این موارد در سه سطح ویرایش جزئی، ویرایش متوسطه و ویرایش کامل یا بازخوانی توسط ویراستار و طبق نظر کاربر انجام می‌شود.

 

گواهی ویرایش نیتیو چیست؟

برخی از مجلات بزرگ و معتبری که مقاله شما را به چاپ می‌رسانند، در پذیرش مقالات حساسیت‌های بسیار زیادی خرج می‌کنند. در این مجلات علاوه بر این که مقاله از نظر محتوایی، علمی، فنی و ساختاری مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد، ارائه گواهی ویراستاری نیتیو نیز به همراه مقاله ضرورت دارد. این مجلات برای چاپ یک مقاله ارزشمند از صاحب اثر علمی یا نویسنده می‌خواهند که ثابت کند مقاله به ویراستاری نیتیو رسیده و یک فرد بومی و متخصص آن را بازنگری کرده است. به همین دلیل ویراستاران معتبر همواره با ارائه یک گواهی با اسم و امضای خود اعلام می‌کنند که مقاله ارائه شده را بازنگری کرده‌اند.

اگر ویرایش نیتیو مقاله خود را به فریلنسرها می‌سپارید، باید اسم و امضای آن‌ها را همراه مقاله به دفتر مجلات ارائه دهید؛ اما اگر یک شرکت خدماتی کار ویرایش مقاله شما را انجام دهد، باید به همراه نسخه ویرایش شده مقاله یک نامه با مضمون گواهی ادیت نیتیو به مجله ارائه دهد. این گواهی به مجله نشان می‌دهد که شما به قوانین آن‌ها احترام گذاشته‌اید. در این گواهی باید اطلاعات کامل شرکت ویراستاری درج شود.

 

 

سایت‌های ویراستاری نیتیو

برای استفاده از سرویس ویراستاری از نوع نیتیو باید به موسساتی که در این زمینه فعالیت می‌کنند مراجعه کنید. سایت‌های ویرایش نیتیو از ادیتور های انگلیسی زبان برای ویرایش مقاله استفاده می‌کنند. مقالاتی که از سطح انگلیسی نسبتا مطلوبی برخوردار هستند و یک شخص غیرنیتیو نمی‌تواند کیفیت نگارش آن را ارتقا دهد، باید به دست ویراستاران این مراکز برسد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

یکی از بهترین سایت‌های ویراستاری نیتیو ادیتاژ است که از معتبرترین موسسات ویرایش مقالات انگلیسی در سطح جهان است. البته کیفیت ویراستاری ادیتاژ مثل قیمت آن بسیار بالا است. ولی در خود ایران هم موسساتی هستند که با همکاری شرکت های خارجی، سرویس ویراستاری مقالات انگلیسی را ارائه میدهند که یکی از بهترین انها سایت ویرایش نیتیو لینگالاین است که هم کیفیت ویرایش بالایی دارد و هم قیمت ادیت مقاله عادلانه و مناسب است. در هر صورت، سعی کنید مقالات انگلیسی خود را قبل از سابمیت برای مجله، ویراستاری نیتیو کنید تا هم شانس پذیرش خود را افزایش دهید و هم اگر مقاله به اصلاح و رویژن نیاز پیدا کرد بتوانید از پشتیبانی سایت های ویراستاری استفاده کنید.

 

هزینه خدمات ویرایش نیتیو چقدر است؟

به‌طورکلی هزینه ویرایش نیتیو مقاله مثل خدمات ترجمه متفاوت است. در هنگام ثبت سفارش‌ها کلیه سفارش‌ها به‌صورت فوری و در کم¬ترین زمان ممکن انجام می‌شود. باید در اینجا به یک نکته مهم اشاره کنیم که اگر متنی که برای ترجمه ارسال شده از کمیت بالا و تعداد صفحات زیادی باشد، برای انجام آن به یک تیم و به‌صورت گروهی نیاز است و مسلماً هزینه ویرایش و بازخوانی این‌چنین متون بیش¬تر خواهد بود.

اکثر مؤسسات ویرایش و ترجمه سرعت در انجام کارها را یکی از اولویت‌های خود می‌دانند و هر متنی با هر کمیتی را در مدت‌زمان کوتاهی تحویل مشتری خواهند داد. اگر بخواهیم به طور جامع هزینه‌های ویرایش و بازخوانی را عنوان کنیم باید بگوییم، هزینه ویرایش و بازخوانی انگلیسی باتوجه‌به حجم صفحات و تعداد کلمات و نوع ویرایشی که باید انجام شود محاسبه و قیمت‌گذاری می‌شود.

 

کلام آخر

ترجمه و ویرایش مقالات انگلیسی مسئله‌ای است که از گذشته تابه‌حال در دنیا وجود داشته است. امروزه و با پیشرفت علم و تکنولوژی کارها به‌راحتی و سهولت انجام می‌شود. مؤسسات ترجمه در سراسر دنیا این روزها کار ترجمه و بازخوانی را برای افراد راحت کردند. به‌طوری‌که یک فرد به‌راحتی می‌تواند متون و مقالات علمی خود را نوشته و بعد برای رفع نواقص و نکات نگارشی آن را به یک مؤسسه ترجمه بسپارد. چنانچه مقاله و یا متنی را به زبان انگلیسی آماده کرده‌اید، ولی می‌دانید که از مشکلات نگارشی و ویرایشی برخوردار است. لازم است آن را به یک ویراستار نیتیو بسپارید تا بتواند آن را برای چاپ در مجلات و نشریه‌های معتبر ویرایش کرده و آن را به یک متن روان و استاندارد و البته نیتیو تبدیل نماید. برای ویرایش نیتیو مقاله بهتر است به موسساتی مراجعه کنید که بتوانند محتوای شما را با کیفیت بالایی ویرایش نمایند.

موسسه لینگالاین یکی از این موسسات می‌باشد که قادر است با ارتقای سطح نگارشی و ویراستاری مقالات انگلیسی از نظر ویرایشی و نگارشی آن‌ها را تا حد مجلات‌ های‌ایمپکت استانداردسازی نماید. موسسه لینگالاین یک موسسه ویراستاری نیتیو شناخته شده و فعال است و دارای گواهی ادیت نیتیو قابل استعلام از کانادا است. سرویس ادیت نیتیو این موسسه با ویرایش تخصصی و رفع جزئی‌ترین مشکلات نگارشی کیفیت متن شما را افزایش داده و شانس موفقیت در چاپ مقالات انگلیسی شما را افزایش میدهد. این موسسه علاوه بر ادیت نیتیو، خدمات پارافریز نیتیو انگلیسی و بازنویسی کامل متن، بررسی سرقت ادبی و مقایسه تشابه و تفاوت دو متن را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای سفارش خدمات ویرایش نیتیو وارد سایت موسسه لینگالاین شده و سفارش خود را ثبت کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ویرایش نیتیو ویرایش نیتیو مقاله ویرایش مقاله ویرایش نیتیو مقالات انگلیسی ویرایش نیتیو مقاله مقالات انگلیسی ویراستاری نیتیو مقاله انگلیسی زبان انگلیسی انگلیسی زبان ویرایش مقاله برای ویرایش مقالات علمی یک مقاله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۹۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسات هیئت ممیزه دانشگاه آزاد اسلامی برگزار و با ارتقا مرتبه علمی ۱۰ عضو هیئت علمی به استادی موافقت شد.

در این جلسات با ارتقا مرتبه علمی مژگان امتیازجو عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، سیدمسلم سیدالحسینی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، مهدی شمسایی مهرجان عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، شهرام صداقت حور عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، صدیقه میرابوطالبی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، سعید کامیابی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، مریم قراچورلو عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، نادر جعفرنیا دابانلو عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، علی خادمی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه و زهره مشکاتی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان به مرتبه استادی موافقت شد.

مژگان امتیازجو با مدرک ی تخصصی زیست شناسی دریا، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال است که دارای بیش از ۱۶۰ مقاله، ۳ کتاب و سه اختراع «پکیج‌ها و ستون‌های میکروبی تثبیت شده حدف آلاینده فلز سنگین جیوه (فیلتر زیستی) از صنایع»، «مکمل غذایی پرورش ماهی قزل الای رنگین کمان جهت از بین بردن سلول‌های سرطانی پوست با استفاده از اسپیرولینا» و «شیرغنی شده با نانوحامل‌های لیپیدی حاوی ترکیبات زیست فعال دریایی» است. 

سید مسلم سیدالحسینی دارای مدرک ی تخصصی شهرسازی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد است که دارای ۲ ایده ثبت شده، ۱۳ طرح پژوهشی، ۱۲۷ مقاله ISI، علمی پژوهشی و ... است.

مهدی شمسایی مهرجان با مدرک ی تخصصی شیلات، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات است که دارای بیش از ۱۸۰ مقاله ISI، علمی ـ پژوهشی و ... است. وی همچنین ۷ کتاب و بیش از ۶ اختراع است.

شهرام صداقت‌حور با مدرک ی باغبانی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت است که دارای ۵ جلد کتاب، بیش از ۱۰۰ مقاله علمی پژوهشی، ISI و ... و ۹ طرح پژوهشی است.

صدیقه میرابوطالبی با مدرک ی فیزیک عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال است که دارای ۴۴ مقاله ISI، ۱۴ مقاله علمی پژوهشی، ۷ طرح و یک کتاب است.

سعید کامیابی با مدرک ی جغرافیای طبیعی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان است که دارای بیش از ۱۰۰ مقاله ISI، علمی پژوهشی، ۶ کتاب و ۱۰ طرح پژوهشی است.

مریم قراچورلو با مدرک ی مهندسی کشاورزی ـ علوم و صنایع غذایی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات است که دارای ۵۴ مقاله ISI، بیش از ۷۰ مقاله علمی پژوهشی، ۵ کتاب و ۳ طرح پژوهشی است.

نادر جعفرنیا دابانلو با مدرک ی برق عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات است که دارای بیش از ۱۰۰ مقاله ISI، علمی پژوهشی، ۱۶ کتاب و ۶ اختراع در زمینه مهندسی پزشکی است.

علی خادمی با مدرک ی تخصصی روان‌شناسی عمومی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه است که دارای بیش از ۱۷۰ مقاله ISI و علمی پژوهشی، ۱۹ طرح پژوهشی و ۸ کتاب است.

زهره مشکاتی با مدرک ی تخصصی تربیت بدنی و علوم ورزشی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان است که دارای بیش از ۱۰۰ مقاله ISI، علمی پژوهشی و ...، ۱۰ طرح پژوهشی درون و برون دانشگاهی و ۷ جلد کتاب است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • میزان جوایز ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • اعلام جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ویرایش دومین آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد