Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@01:35:03 GMT

۱۳ هزار معلول ذهنی در مازندران خدمات رسانی می شوند

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۶۹۱۲۸

۱۳ هزار معلول ذهنی در مازندران خدمات رسانی می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا بریمانی صبح یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی تعاون استان با بیان اینکه سازمان بهزیستی به عنوان تنها سازمان دولتی حمایتی و تخصصی در کشور وظایف متعددی دارد، گفت: حدود ۱۶۲ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی مازندران قرار دارند که خدمات مستمر و غیر مستمر دریافت می‌کنند.

وی افزود: ۹۲۰ مرکز تحت پوشش بهزیستی مازندران قرار دارند که خدمات مستمر و غیر مستمر به جامعه هدف ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بریمانی هدف بهزیستی را تغییر نگرش عمومی نسبت به افراد دارای معلولیت دانست و ادامه داد: هدف سازمان بهزیستی آگاهی افراد دارای معلولیت نسبت به توانمندی و محدودیت‌های خود و توانمندسازی آنان است.

سرپرست بهزیستی مازندران به شناسایی و ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت اشاره کرد و گفت: در طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه، افراد دارای معلولیت در سطح روستاها شناسایی و خدمات به آنان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به ۶۲ هزار فرد دارای معلولیت خدمات ارائه شده است، افزود: در استان مازندران ۲۶ هزار نفر دارای معلولیت جسمی - حرکتی، ۱۳ هزارنفر دارای معلولیت ذهنی، هفت هزار و ۴۵۰ نفر دارای معلولیت بینایی و هفت هزار و ۴۰۰ نفر معلولیت شنوایی، شش هزار و ۵۰۰ نفر دارای بیماری روانی مزمن و ۷۳۰ نفر دارای معلولیت صوت و گفتار تحت پوشش بهزیستی هستند.

بریمانی ادامه داد: در استان مازندران ۱۱۳ مرکز توانبخشی به افراد دارای معلولیت خدمات ارائه می‌کنند که یکی از برنامه‌های بهزیستی استان افزایش این مراکز است.

سرپرست بهزیستی مازندران به فعالیت معاونت اجتماعی اشاره کرد و گفت: کارکنان اورژانس اجتماعی بهزیستی مازندران مراکز آسیب و مناطق حاشیه شهر را شناسایی و با ارائه خدمات متناسب با آن منطقه در جهت کنترل و کاهش آسیب‌ها گام‌های اساسی برمی دارند.

وی با بیان اینکه ۱۷ هزار خانوار در حوزه اجتماعی تحت پوشش بهزیستی هستند، افزود: در دفتر توانمندسازی خانواده نیز توانمندی و قابلیت‌های خانواده‌ها شناسایی و خدمات لازم ارائه می‌شود.

نیازمند توجه بودجه‌ای هستیم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز با اشاره به وزارتخانه مردمی هستیم و بسیاری از مردم با این وزارتخانه در ارتباط هستند، گفت: با توجه گستره کاری نیازمند توجه ویژه از لحاظ بودجه‌ای هستیم تا پاسخگوی مردم باشیم.

علی باقری خواستار هم‌افزایی و انسجام در بین مدیران عضو شورا هماهنگی با اولویت ارائه خدمات به جامعه هدف با کمک از تمام ظرفیت‌ها شد و تصریح کرد: باید جایگاه خود را ارتقا دهیم.

رئیس شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره ضرورت تعامل بین مدیران و نمایندگان مجلس تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی از ظرفیت بزرگی به نام قانون گذاری برخوردار است و مدیران باید با کمک نمایندگان در راستای ارائه خدمات بی وقفه به مردم شریف گام‌های مهمی بردارند.

کد خبر 5517985

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی مازندران اداره کل تعاون مازندران بوشهر کرمانشاه خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه مشهد سفر استانی کشاورزی اردبیل آمار کرونا سیدابراهیم رئیسی ویروس کرونا اصفهان همدان افراد دارای معلولیت نفر دارای معلولیت بهزیستی مازندران تحت پوشش بهزیستی ارائه خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۹۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه توکلی، صبح شنبه در همایش گرامیداشت روز روانشناس و تجلیل از فعالین طرح محب در استان کرمان گفت: بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در سراسر کشور خدمات سلامت روان و مشاوره روانشناسی را به مردم ارائه می‌دهند که این نشان از ظرفیت، پتانسیل و سرمایه سازمان بهزیستی دارد و مشخص می‌کند که بهزیستی چقدر در این خصوص تلاش و فعالیت کرده است.

وی افزود: به جرأت اعلام می‌کنم سازمان بهزیستی به عنوان یکی از دستگاه‌ها و متولیان موضوع ارائه خدمات روانشناسی اجتماعی، خدمات بسیاری در حوزه سلامت روان انجام داده که این هم مرهون نیروی انسانی و سرمایه‌های انسانی بسیار ارزشمندی است که در این زمینه در اختیار داشته است.

وی تصریح کرد: بهزیستی در بخش دولتی بیش از ۶ هزار نیروی تحصیل کرده و متخصص در مقاطع مختلف دارد که بضاعت بزرگی است و باید قدرشان را بدانیم.

معصومه توکلی، ادامه داد: در بخش خصوصی نیز بالغ بر چند ۱۰ هزار مرکز خصوصی در سراسر کشور داریم که در موضوعات مختلف اعم از توانبخشی، اجتماعی، معلولین و موضوعات مختلف آسیب دیدگان اجتماعی خدمات ارائه می‌دهند و روانشناس پای ثابت تمامی این خدمات است.

وی افزود: بر اساس آمار استخراج شده از سامانه بهزیستی، حدود ۳ میلیون جلسه مشاوره در این سامانه به ثبت رسیده و بیش از یک میلیون ۳۰۰ هزار نفر به مراکز ما مراجعه کرده اند که این نشان می‌دهد خدمات و توانمندی‌های این مراکز توسط مردم درک شده و جامعه دارد از خدمات ما استفاده می‌کند و فکر نمی‌کنم هیچ دستگاهی با این بزرگی و عظمت وارد این موضوع شده باشد

توکلی، با بیان اینکه سازمان بهزیستی به عنوان یک سازمان مردمی و حمایتی یکسری خدمات رایگان به مردم ارائه می‌دهد گفت: خط ۱۴۸۰ ما از ۸ صبح تا ۱۲ شب خدمات مشاوره‌ای رایگان به مردم ارائه می‌دهد و متخصصان کارکشته و تحصیل کرده‌ای پشت خط وجود دارند که آماده ارائه خدمات هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و هشتصد هزار خدمت توسط مراکز مشاوره تلفنی رایگان بهزیستی به جامعه ارائه شده است افزود: در کنار مراکز مشاوره دولتی، یاری برگ مشاوره نیز برای افراد بی بضاعت و یا کسانی که توانمندی پرداخت هزینه‌های مشاوره را ندارند در نظر گرفته شده است.

وی افزود: طبق آمارهای موجود در سال گذشته ۸۵۰ هزار نفر از انواع آموزش‌ها از جمله مهارت‌های زندگی، زندگی و خانواده، پنج سال اول زوجین و انواع و اقسام آموزش‌هایی که بهزیستی عمدتاً رایگان و با استفاده از بخش دولتی و خصوصی ارائه داده بهرمند شده اند.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی تصریح کرد: در سامانه تصمیم هم که مخصوص ارائه مشاوره به زوجین به منظور کاهش و کنترل طلاق می‌باشد ۱۶۵ هزار زوج در سال گذشته خدمت گرفته اند و بالغ بر ۷۰۰ هزار جلسه مشاوره ارزیابی غربالگری و خدمات روانشناختی برای این عزیزان برگزار شده که بسیار کار ارزشمندی است.

توکلی، افزود: در طلاق‌های توافقی ما توانستیم بیش از ٢٢ درصد زوجینی که برای طلاق توافقی به توافق رسیده بودند به سازش برسانیم و دوباره به زندگی مشترک خود ادامه دهند.

کد خبر 6090131

دیگر خبرها

  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد