Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهشی دانشگاه تهران از برنامه عملیاتی این دانشگاه برای کاربردی شدن پایان نامه ها و رساله ها و اضافه شدن پیوست فناوری و نوآوری به پروپوزال ها خبر داد.

مهدی فکور درباره برنامه دانشگاه تهران برای کاربردی شدن پایان نامه‌ها و رساله‌های دکتری و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان حاصل از پایان نامه‌ها اظهار کرد: در ارتباط با گسترش شرکت‌های دانش بنیان، ما یک قید اساسی داریم و آن این است که حتماً دانش بنیان باشند، یعنی اگر محصول و ایده‌ای دارند براساس یک اصول علمی باشد؛ یک منبع خوب برای اینکه این شرکت‌ها را توسعه دهیم همین پایان نامه‌ها و رساله هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مقطع ارشد و دکتری دانشجو ملزم است یک پایان نامه یا رساله داشته باشد که از دل آن می‌تواند مقالات مختلفی مستخرج شود، برای همین معمولاً پایان نامه و رساله‌ها به صورت کیفی انجام می‌شود که دانشجو بتواند دفاع کند و نمره خوبی بگیرد و نهایتاً استاد راهنما و دانشجو برای آن وقت می‌گذارند. دانشجویان باید یک پروپوزال بنویسند و در آن شرح کار، هزینه و برنامه زمان بندی را قید کنند؛ ما بنا داریم یک پیوست فناوری و نوآوری در پروپوزال‌ها ایجاد کنیم که البته هنوز فرم‌های آن ابلاغ نشده است.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران ادامه داد: این فرم فعلاً به صورت داوطلبانه و دلخواه است و دانشجویی که با نظارت استاد راهنما مدعی می‌شود کاری که می‌خواهد انجام دهد، یک ایده نوآورانه و یا اختراعی در پی دارد و یا طرح او می‌تواند منجر به کسب و کاری شود آن را در پروپوزال می‌نویسد و دانشگاه حمایت‌های لازم را در تمامی ابعاد از او خواهد داشت.

فکور خاطرنشان کرد: بعد از اینکه دانشجو مراحل دفاع را می‌گذراند، دعوت می‌کنیم تا در محل پارک علم و فناوری یا در مراکز نوآوری در دانشکدگان حضور یابد و آنجا یک دفاع در حضور نمایندگان شرکت‌هایی که در آن حوزه کار می‌کنند، داشته باشد و اگر محرز شود که این ایده یا ادعای دانشجو می‌تواند به کسب و کار منجر شود حمایت ما آغاز می‌شود.

وی در پایان گفت: حمایت‌های دانشگاه در قالب مبالغ مالی و وام است و یا برای آنها دفتر کار در نظر می‌گیریم تا انشالله با این روش، درصدی از شرکت‌ها را در پارک علم و فناوری مستقر کنیم. میزان حمایت مالی هنوز مشخص نیست و تا تأمین اعتبار نشود نمی‌توان درباره میزان آن صحبت کرد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پایان نامه ها رساله ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۹۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن

جشنواره فروش بیمه میهن، که به مدت سه ماه از اول فروردین تا پایان خرداد ماه ادامه دارد، به نمایندگان و بیمه‌گزاران فرصت می‌دهد تا با صدور حداقل ۱۵ بیمه‌نامه، در رقابت برای کسب جوایز ویژه شرکت کنند.

برگزیدگان، ۵ نماینده و شعبه۳ خواهند بود که بهترین عملکرد را داشته باشند. همچنین، ۵ بیمه‌گزار که بیشترین امتیاز را کسب کنند و ۵ بیمه‌گزار به قید قرعه. حدنصاب شرکت در جشنواره برای نمایندگان هم صدور حداقل ۱۵ بیمه‌نامه طی ۳ ماه است. برندگان، ۲۰ روز پس از پایان جشنواره اعلام خواهند شد.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • تکذیب پیوست نامه وزیر درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ خط و نشان صحرایی برای رئیس سازمان نوسازی
  • تکذیب پیوست نامه صحرایی درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ دانشگاه رای را اجرا کند
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن