Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@09:23:15 GMT

تولید تانک رباتیک هوشمند در میدان نبرد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۶۹۲۶۹

تولید تانک رباتیک هوشمند در میدان نبرد

دو شرکت تجاری با همکاری یکدیگر یک تانک رباتیک متوسط تولید کرده‌اند که با موفقیت برای اجرای آتش در میدان نبرد مورد استفاده قرار گرفته است.

این تانک که با همکاری شرکت‌های میلرم رباتیکس استونی و کنگزبرگ نروژ تولید شده مبتنی بر وسایل نقلیه زرهی نوع ایکس شرکت میلرم بوده و دارای یک برجک محافظ به نام آر تی ۴۰ است که یک توپ ۳۰ میلیمتری بوش مستر بر روی آن نصب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمرین موفق شلیک مستقیم علیه خودروهای ساکن و خودروهای زرهی که در هفته دوم ماه ژوئن با استفاده از این تانک رباتیک انجام شد، بخشی از پروژه مشترک کشورهای اروپایی عضو ناتو است که با هدف تولید یک تانک رباتیک مناسب برای میدان جنگ، اجرا می‌شود.

این تانک در نهایت قادر به انجام نبردهای زمینی و نیز پیشبرد وظایفی است که معمولاً بر عهده وسایل نقلیه جنگی پیاده نظام قرار می‌گیرد. قدرت آتش و قابلیت‌های تاکتیکی این وسیله قابل قبول اعلام شده است.

تانک رباتیک مذکور می‌تواند توپ‌های ۳۰ تا ۵۰ میلی متری و همین طور موشک‌های ضد تانک و یک پهپاد را برای شناسایی حمل کند. ماژول کنترل میلرم هم با استفاده از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی قادر به ناوبری و تشخیص موانع به صورت خودکار حتی در سرعت‌های بالا است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تانک رباتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۹۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده نیروهای مسلح اوکراین: وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود

فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین امروز ـ شنبه ـ اذعان کرد وضعیت میدان نبرد برای نیروهای اوکراینی همچنان «رو به خامت است و بدتر هم می‌شود.»

به گزارش ایسنا، اوکراین مدتهاست در میدان نبرد با کمبود نیرو و تجهیزات دست‌وپنجه نرم می‌کند و برخی از مقامات و رسانه‌های غربی طی روزهای اخیر اذعان کرده‌اند که بسته کمکی جدید آمریکا به اوکراین چندان نمی‌تواند جریان جنگ را به نفع این کشورر جنگ‌زده اروپایی تغییر دهد.

خبرگزاری تاس به نقل از «الکساندر سیرسکی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین نوشت: «وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود.»

این مقام اوکراینی این اظهارات را خطاب به متحدان غربی طی جلسه‌ گروه تماس دفاع اوکراین عنوان کرد.

او در پیام‌رسان تلگرامش نوشت: «من اعضای این ائتلاف را نسبت به وضعیت وخیم میدان نبرد که در حال بدتر شدن است، آگاه کردم.»

این اولین بار نیست که الکساندر سیرسکی نسبت به اوضاع وخیم اوکراین هشدار می‌دهد. وی پیش از این گفته بود که وضعیت جبهه شرقی «به طرز چشمگیری دشوار و بدتر شده است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری امضا شد
  • تولید بنزین از متانول برای کمک به رفع ناترازی بنزین
  • آغاز سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در میادین گازی
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میادین نفت و گاز غرب کارون
  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود
  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند
  • فرمانده نیروهای مسلح اوکراین: وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود