Web Analytics Made Easy - Statcounter

خشکسالی‌های مکرر سیستان و بلوچستان در حالی تبدیل به بحرانی بزرگ شده که استفاده غیرمجاز از آب شرب با هدف آبیاری باغات و نخلستان‌ها توسط عده‌ای هر روز این بحران را جدی‌تر می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ "بمپور" یکی از شهرستان‌های سیستان و بلوچستان است که در جنوب واقع شده و دارای آب و هوای گرم و مرطوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکرار قصه پرغصه کم آبی، افت فشار و قطعی‌های مکرر آب در روستاهای شهرستان بمپور و سایر مناطق شهری تحمل مردم این منطقه را به اتمام رسانده و زندگی ساکنان این منطقه را سخت کرده است.

قطعی مکرر و طولانی آب در روستاهای شهرستان بمپور باعث ابراز گلایه مردم این منطقه شده است‌.

بمپور روزگار خوشی ندارد، در بی آبی به سر می برد

مجید امیری، یک شهروند بمپوری در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: مدت چند روز است که ساکنان بسیاری از روستاهای این شهرستان فاقد آب هستند.

وی افزود: خواهشی که از مسئولین ذیربط داریم این است که در راستای قطع و کمبود آب روستاهای شهرستان بمپور فکر و تدبیر اساسی داشته باشند که این معضل باعث شده مردم این منطقه بسیار کلافه و سردرگم باشند.

وی تصریح کرد: مشکل قطعی آب در بمپور هر چند وقت یکبار تکرار می شود و فقط منحصر به فصل تابستان و گرمای طاقت فرسای آن نیست بلکه در فصل های پاییز و زمستان هم ساکنان این منطقه دچار بی آبی و افت فشار آب می شوند.

امیری عنوان کرد: با وجود پیگیری های متعدد در سال های اخیر در راستای رفع مشکل بی آبی در بمپور جز وعده از مدیران استان و شهرستانی چیزی دیده نشده است.

سه حلقه چاه وارد مدار آب شرب شهرستان بمپور خواهد شد

سلمان برهانی، سرپرست فرمانداری بمپور در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: از محل چاه های آب شرب، به منظور بررسی و میزان پیشرفت عملیات اجرایی وارد مدار ساختن آنان به شبکه آب رسانی این منطقه بازدید میدانی به عمل آمد که ضمن بررسی از روند اجرایی عملیات تاکیدات لازم جهت تسریع در بهره برداری از پروژه ذکر شده با توجه به اهمیت و شرایط  فعلی و در راستای رفع‌ تنش آبی شهرستان اعلام شد.

 وی افزود: پس از پایان عملیات وارد مدار ساختن چاه های آب و انتزاع خطوط آب شرب خارج از حوزه سرزمینی بمپور (سرکهوران)، آب استحصالی به شبکه آبرسانی این شهرستان افزایش خواهد یافت.

برهانی تصریح کرد: امیدواریم با همکاری شهروندان فهیم بمپور شاهد کاهش و رفع مشکل تنش آبی در شهرستان و گذر از شرایط فعلی باشیم.

 وجود انشعابات غیر مجاز و  مصارف بی رویه یکی از دلایل عمده تشنگی بمپور 

سرپرست فرمانداری بمپور تصریح کرد: یکی از اساسی ترین عامل و دلیل تنش آبی در شهرستان بمپور  به استناد گزارش کارشناسان اداره آبفا و عموم مردم این منطقه وجود انشعابات غیر مجاز و به تبع آن مصارف بی رویه غیرمجاز در سطح روستاها است.

 وی خاطرنشان کرد: از عموم مردم  درخواست می شود رعایت حق و حقوق یکدیگر را مد نظر قرار بدهند که چرا این عمل استفاده غیر مجاز از آب شرب با هدف آبیاری باغات ونخلستان توسط عده ای در این فصل گرما و ایجاد رنج عدم دسترسی به آب آشامیدنی برای عموم خلاف شرع اسلام و قانون است.

برهانی اضافه کرد: بر اساس آخرین گزارش از آبفا و بازدید انجام شده عملیات ذکر شده تقریبا به آخرین درصد پیشرفت فیزیکی خود رسیدند که با وارد مدار شدن سرکهوران دو حلقه دیگر هم وارد مدار خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مردم این منطقه شهرستان بمپور وارد مدار آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۹۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست دومتری منطقه جنوب غرب کشور طی ۹ سال

علی بیت الهی رئیس مرکز زمین شناسی مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه براساس اطلاعات برگرفته شده از سایت COMET (دانشگاه Leeds)، یکی از زون های با مقادیر بسیار بالای فرونشست زمین در ایران، محدوده رفسنجان است گفت:  گستره ای در 60 کیلومتری شمال غرب آن( حوالی بهرمان) یکی از نقاط مهم فرونشستی این زون است که نمودار سری زمانی 9 ساله آن در شکل نشان داده شده است.

وی افزود: بیش از 2000 میلی متر( بیش از 2 متر) فرونشست زمین در بازه زمانی 9 ساله در این ناحیه رخ داده است که عدد حیرت انگیزی است.

او توضیح داد: طبق بررسی های صورت گرفته  به نمودار وشیب خط آن، معرف عدم تغییر روند فرونشست زمین در 10 سال اخیر و بیانگر استمرار فرونشست زمین طبق روال پیشین است.

بیت اللهی اظهار کرد: با فرونشست زمین، آبرفت متراکم شده و توانائی جذب و انتقال آب را از دست می دهد. این امر به کشاورزی، باغداری و از همه مهمتر به  محیط زیست منطقه لطمه جدی وارد می سازد.

او گفت: تاکید می شود که فرصت برای اقدامات کاهش خطر فرونشست زمین در کل کشور به سرعت از دست می رود و ضرورت دارد تا مقررات ملی فرونشست زمین در کشور تدوین و ابلاغ و لازم الاجرا شود‌

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • قطعی ۱۷ ساعته آب منازل شهرک سازمانی والفجر در پرندک
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • قطعی آب مکرر در شهرک والفجر رباط کریم
  • فرونشست دومتری منطقه جنوب غرب کشور طی ۹ سال
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • انسداد ۴۲ راه روستایی و راه فرعی قدیمی اسپکه-بمپور درجنوب سیستان وبلوچستان
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان