Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی گفت: از امروز ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقطع کارشناسی آغاز شد.

دکتر مهدی رئوفی ۲۹ خردادماه ۱۴۰۱ در نشست مطبوعاتی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی در دوران کرونا تجربه دیگری نسبت به باقی دانشگاه های استان داشت و کلاس های عملی و مهارتی به صورت کامل تعطیل نشد، اظهار کرد: دانشجویان از آبانماه گذشته با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در کلاس های عملی و تئوری حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروزه مشکل اکثر جوانان و خانواده ها بحث اشتغال است، گفت: مهارت آموزی جوانان به شکل اصولی قطعا به شغل و ثروت آفرینی منتهی می شود و دانشگاه به دنبال تحقق این مهارت آموزی است، بر همین اساس امسال ۱۰۰ عنوان رشته جدید براساس مشاغل ظهور در کشور فعال شده و تعدادی از این رشته ها در استان پذیرش خواهد داشت.

رئوفی تصریح کرد: در پذیرش مهرماه ۱۴۰۱، بالغ بر ۵۶ رشته جدید در دانشگاه فعال می شود که از این تعداد ۲۲ رشته تاکنون هیچ گاه در دانشگاه علمی کاربردی پذیرش نداشته و هدف از این اقدام حل مشکلات و مباحث مرتبط با اشتغال جوانان است.

وی رشته هایی چون خبرنگاری ورزشی، فناوری تولید محتوای دیجیتالی، مربی گری ورزشی، موسیقی ایرانی، کسب و کارهای دیجیتال، تولید محتوای دیجیتال، داوری ورزش های توپ و تور و ورزش های راکتی و ... را از رشته های جدید در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی دانست و گفت: علاوه بر مهرماه، برای بهمن ماه نیز مجددا رشته های جدید متناسب با نیاز جامعه و نیاز جوانان در زمینه اشتغال و کارآفرینی فعال می شود.

رئوفی با اشاره به ۲۳۰۰ دانشجوی مشغول به تحصیل و فعالیت ۱۲ مرکز در استان، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی از امروز ۲۹ خردادماه پذیرش و ثبت نام دوره کارشناسی آغاز می کند و تا چهارم تیرماه فرصت برای ثبت نام باقی است و احتمال تمدید پذیرش وجود دارد، همچنین ثبت نام دوره کاردانی از ۱۴ تیرماه آغاز می شود و تا ۲۱ تیرماه ادامه دارد.

وی افزود: برای دوره تحصیلی جدید (مهرماه ۱۴۰۱)  ۵۳۵ مدرس در دوره جذب شرکت داشتند که در نهایت ۳۱ نفر برای مصاحبه قبول و ۲۹ نفر جذب دانشگاه شدند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی بیان کرد: دانشگاه ظرفیت پذیرش ۹۰۳۰ دانشجو را در دو مقطع کاردانی و کارشناسی دارد، همچنین مرکز علمی کاربردی کارخانه ماشین سازی اراک به زودی در ارمنستان یک مرکز فعال می کند و درصددیم که مهارت آموزی و تربیت نیروی مهارتی با استفاده از علوم روز دنیا انجام گیرد.

وی در بحث اعطای امکانات رفاهی به دانشجویان گفت: هر ترم مبلغ یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به عنوان وام قرض الحسنه به دانشجویان متقاضی پرداخت می شود و بازپرداخت آن ۹ ماه پس از فارغ التحصیلی است و در صورت مشمول شدن فارغ التحصیلان به خدمت سربازی، بازپرداخت به پایان دوره سربازی موکول می شود. برای دانشجویان ورزشکار و دانشجویانی که موفق به کسب عناوین قرآنی و فرهنگی و ... می شوند نیز بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد تخفیفات شهریه منظور می شود.

رئوفی با اشاره به رویداد پیش روی دانشگاه اظهار کرد: این دانشگاه سال گذشته المپیاد مهارتی را در سطح محدود برگزار کرد، اما امسال با موافقت وزیر علوم این المپیاد برای کل دانشگاه های کشور به میزبانی استان مرکزی برگزار می شود، مرحله اول و کتبی این المپیاد در اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار شده است و در هفته مهارت (هفته اول مردادماه ۱۴۰۱) رقابت عملی در ۱۱ رشته برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه علمی کاربردی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۹۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت نام‌نویسی بدون آزمون در مقطع دکتری تخصصی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ثبت نام بدون آزمون ( ویژه استعدادهای درخشان ) مقطع دکتری تخصصی سال 1403 دانشگاه آزاد اسلامی تمدید شد .

به اطلاع متقاضیان ثبت نام بدون آزمون ویژه استعدادهای درخشان مقطع دکتری تخصصی  سال  1403 دانشگاه آزاد اسلامی می­­ رساند، ثبت نام این دوره تا ساعت 24 چهارشنبه 12 اردیبهشت تمدید شد .

داوطلبان با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به آدرس www.azmoon.org  پس از مطالعه دفترچه راهنما و در صورت داشتن شرایط ویژه استعدادهای درخشان مقطع دکتری تخصصی ابتدا نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام و سپس با ورود به سامانه نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته / محل های درخواستی اقدام نمایند.

داوطلبان لازم است پس از انتخاب رشته / محل ، کد رهگیری و نسخه چاپی ثبت نام خود را تهیه و تا زمان اعلام نتایج نزد  خود حفظ نمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • تمدید مهلت نام‌نویسی بدون آزمون در مقطع دکتری تخصصی
  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • اطلاعیه جدید سازمان سنجش درباره آزمون مقطع دکتری ۱۴۰۳
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم