Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@05:20:10 GMT

جابه‌جایی ۶۰ درخت در منطقه ۳ برای احداث ایستگاه مترو

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۶۹۵۳۱

جابه‌جایی ۶۰ درخت در منطقه ۳ برای احداث ایستگاه مترو

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: به‌منظور ارزش‌گذاری فضای سبز و درختان این منطقه، با احداث ایستگاه متروی چهارراه ابن‌سینا، ۶۰ اصله درخت و درختچه با عمر ۱۵ تا ۲۰ ساله در این منطقه به بوستان کمال، میدان امام(ره)، میدان امام علی(ع) و چشمه باقرخان انتقال داده شد.

محمدباقر کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن اشاره به محدودیت‌های فضای سبز منطقه سه شهرداری اصفهان، اظهار کرد: در این منطقه از زمان‌های قدیم (دوران بعد از صفویه) به‌دلیل تراکم ساخت‌وساز، به احداث فضای سبز اهمیتی داده نشده است و این منطقه سرانه فضای سبز فعلی خود را مدیون سبزینگی حاشیه رودخانه، مادی‌ها و بوستان شهید رجایی است و بوستان‌های محلی از وسعت قابل توجهی برخوردار نمی‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به‌رغم اینکه سرانه فضای سبز برای هر نفر باید ۲۰ مترمربع باشد، در منطقه سه شهرداری این سرانه حدود هفت‌ونیم مترمربع است و تلاش می‌کنیم در برابر حفظ و نگهداری فضای سبز و درختان منطقه کوشا باشیم.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه‌های منطقه، تصریح کرد: طبق برنامه‌های محله‌محوری علاوه بر ایجاد فضای سبز شهری در صدد وسعت فضاهای سبز محلی هستیم و با اجرای پروژه‌های عمرانی مانند احداث ایستگاه مترو در چهارراه ابن سینا یا بابا قاسم، شاهد جزایر ترافیکی مملو از درخت بوده‌ایم که در راستای حفظ این درختان، اقدامات خوبی را به‌منظور جابه‌جایی این درختان داشته‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: به‌منظور ارزش‌گذاری فضای سبز و درختان این منطقه، با احداث ایستگاه متروی چهارراه ابن‌سینا، ۶۰ اصله درخت و درختچه با عمر ۱۵ تا ۲۰ ساله در این منطقه به بوستان کمال، میدان امام (ره)، میدان امام علی (ع) و چشمه باقرخان انتقال داده شد.

کد خبر 582718

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جابه جایی درختان شهر کلانشهر شهرداری اصفهان میدان امام علی ع میدان امام اصفهان درختان شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق منطقه سه شهرداری احداث ایستگاه میدان امام فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۹۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بوستان ۲۲۰۰۰ متری در منطقه ۱۶

شهردار منطقه ۱۶ گفت: در حوزه توسعه فضای سبز منطقه زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع در علی‌آباد جنوبی تملک شده که برای احداث بوستان شهری در نظر گرفته شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امین سالاری‌پور؛ شهردار منطقه 16 امروز در حاشیه دویست‌وسی‌ودومین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص رفع سد معبر وانتی‌ها در سطح این منطقه اظهار کرد: در جوابیه فرهنگ خاصی حاکم است و موضوعاتی مربوط به جگرکی‌ها، گوشت فروش‌ها و سد معبر وانتی‌ها وجود دارد که در همین راستا ساماندهی محدوده شوش با هماهنگی پلیس و راهور برای رفع سد معبر وانتی‌ها آغاز شده است.

وی افزود: در سطح منطقه 16 سد معبر صنفی زیادی نداریم. آنچه که بعضاً به صورت مقطعی دیده می‌شود تذکرات لازم را می‌دهیم و با این موضوع برخورد می‌کنیم اما برای سد معبر وانتی‌ها در محله خزانه و جوادیه کار آغاز شده ولی باید سرعت بیشتری بگیرد.

سالاری‌پور در خصوص نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در سطح منطقه 16 شهرداری تهران نیز اظهار کرد: در این دوره اتوبوس زیادی به ناوگان تزریق نشده اما دو پایانه اتوبوسرانی به همراه یک پایانه تاکسیرانی به همراه تمامی زیرساخت‌های لازم پایانه‌ای احداث شده است.

ساماندهی دستفروشان منطقه 16 در خیابان دشتبان‌زاده

شهردار منطقه 16 تاکید کرد: علاوه بر این در حوزه توسعه فضای سبز منطقه زمینی به مساحت 22 هزار مترمربع در علی‌آباد جنوبی تملک شده که برای احداث بوستان شهری در نظر گرفته شده است. اعتبار ریالی احداث این بوستان در سال جاری لحاظ شده که پس از طراحی امیدواریم عملیات اجرایی احداث را از خردادماه آغاز کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • احداث بوستان ۲۲۰۰۰ متری در منطقه ۱۶
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز