Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین بابایی، مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی مینودشت اشراق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه از یک سال و نیم گذشته در حدود 5 هکتار گل محمدی اصلاح شده مخصوص گلابگیری در منطقه سلطانیه کاشته شده است، اظهار کرد: صرفه اقتصادی گل محمدی از سال چهارم به بعد و در هر هکتار حدود 6 تن باردهی دارد، ضمن اینکه از سال دوم پاجوش دارد و 30 تا 35 درصد هم گل‌دهی دارد، ولی در همین مدت هم باردهی این مزرعه خوب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی مینودشت اشراق با اشاره به اینکه ارتفاع از سطح دریا، متغیر بودن دمای شب و روز در این منطقه موجب شده است که اسانس گل‌های محمدی در مزرعه گل سلطانیه 15 درصد از گل‌های محمدی قمصر کاشان بیشتر باشد، افزود: این محصول صادرات هم دارد که منجر به ارزآوری برای کشور می‌شود.

وی مجوز فرآوری را تنها و مهم‌ترین درخواست خود از مسؤولان عنوان و تصریح کرد: در این منطقه 40 هکتار زمین زیر کشت گل محمدی رفته است که اگر مجوز فرآوری داده نشود منجر به خام‌فروشی محصول خواهد شد.

بابایی به اشتغالزایی انجام شده برای مردم منطقه به ویژه بانوان اشاره کرد و افزود: این اقدام منجر به ایجاد منبع درآمد برای این قشر هم شده است.

مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی مینودشت اشراق با بیان اینکه اخذ مجوز برای فرآوری گل محمدی مانع خام‌فروشی این محصول برای کشاورزان منطقه هم خواهد شد، ادامه داد: ما برای راه‌اندازی مرکز فرآوری فقط به مجوز نیاز داریم و حتی تسهیلات هم نیاز نداریم.

وی با تاکید بر اینکه محصول گل محمدی کشاورزان منطقه نیز به قیمت اعلامی اتحادیه خریداری خواهد شد، ادامه داد: یادمان باشد در بحبوحه مشکلات آب، که برای این منطقه حکم طلا را دارد اگر این منطقه زیر کشت گل محمدی برود با کم‌ترین مصرف آب، بیشترین بازدهی را خواهد داشت چرا که درصد خطا در نهال‌های گلدانی زیر 2 درصد است و در کنار آن بعد از دو سال از یک نهال 5 تا 6 قلمه یا پاجوش ریشه هم گرفته می‌شود.

بابایی به مشکلات موجود در برخی از باغ شهرها اشاره و تاکید کرد: پیشنهاد من به مالکان این باغ شهرها هم تغییر کاربری برای کشت گل محمدی به دلیل داشتن صرفه اقتصادی است که در هر یک هزار متر بالای 600 نهال می‌توان کاشت که در سال سوم بالای 30 تا 40 میلیون تومان درآمدزایی خواهد داشت.

این فعال کشاورزی مدت زمان کار در مزرعه گل محمدی را حدود یک ماه در سال اعلام کرد و گفت: زمان کار در این مزرعه از پنجم یا ششم خرداد آغاز و در نهایت 10 تیر پایان می‌یابد ضمن اینکه این محصول تضمین خرید و تامین نهال هم دارد.

وی افزود: طبق نظر کارشناسان برداشت از هر هکتار مزرعه گل محمدی 6 تا 8 تن است، چرا که شرایط جغرافیایی منطقه آفت گل را کاهش می‌دهد.

بابایی شدت سرما را موجب افزایش کیفیت اسانس گل محمدی منطقه دانست و ادامه داد: اسانس خالص هر تن گل محمدی یک کیلو و 200 گرم تا یک کیلو و 250 گرم است که نزدیک به 200 تا 220 میلیون تومان ارزش دارد که صادرات آن ارز آوری بالایی را برای کشور به دنبال دارد.

مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی مینودشت اشراق با تاکید بر اینکه خام فروشی گل محمدی صرفه اقتصادی ندارد، افزود: اسانس گیری گل محمدی برای کشاورز بسیار به صرفه است.

وی با بیان اینکه نهال‌های کشت شده در این منطقه از قمصر و از بهترین نوع تهیه شده است، ادامه داد: بالا بودن 18 درصدی اسانس به دلیل شرایط آب و هوایی است.

بابایی اشتغالزایی هر هکتار از مزارع گل محمدی را 10 تا 15 نفر به صورت مستقیم و پنج نفر به صورت غیرمستقیم اعلام کرد و گفت: در حال حاضر زمینه کشت گل محمدی در 20 هکتار هم آماده شده است تا این منطقه به عنوان پایلوت کاشت گل محمدی تبدیل شده و زمینه گرایش کشاورزان به این نوع کشت هم فراهم شود چرا که آزمون و خطای این نوع کشت را ما انجام دادیم.

وی تاکید کرد: اخذ مجوز واحد فرآوری 90 درصد از مشکلات ما را حل خواهد کرد.

انتهای پیام/73004

منبع: فارس

کلیدواژه: گل محمدی شدت سرما قمصر کاشان سلطانیه زنجان اسانس حسین بابایی صرفه اقتصادی کشت گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۹۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت نبرد در جبهه اقتصادی کمتر از جنگ نظامی نیست

فرمانده سپاه استان کرمان گفت: اهمیت نبرد در جبهه اقتصادی کمتر از جنگ نظامی با دشمن نیست و تلاش کارگران باعث شده تا دشمن در این جنگ هم موفقیتی نداشته باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مراسم تجلیل از کارگران نمونه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر صبح امروز با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، مسئولان شهرستانی و کارگران این مجموعه برگزار شد.

سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: کارگران در خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی هستند که این روز را به آنها تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال‌ها شعار سال را با موضوع تولید و اقتصادی انتخاب می‌کنند، بیان کرد: این انتخاب شعار سال نشان از اهمیت پیروزی در جنگ اقتصادی برای کشور دارد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه امروز جبهه اقتصادی کمتر از جبهه جنگ سخت نظامی با دشمن نیست و از مجاهدت همه تلاشگران این عرصه تشکر می‌کنم، ادامه داد: پیامبر (ص) بر بازوان کارگران بوسه زد تا به ما نشان دهد که باید قدردان زحمات و تلاش کارگران در عرصه کار و تولید باشیم. 

وی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 14 هزار شهید کارگر در کشور داریم که در عرصه جنگ نظامی هم کمک کردند، گفت: دشمن بیش از چهار دهه در جنگ اقتصادی با ما وارد شده ‌اما ایستادگی و مقاومت مردم و کار و تلاش کارگران باعث شده تا در این جنگ هم موفقیتی نداشته باشد.

سردار نظری با اشاره به اینکه امروز حوزه مقاومت بسیج شهید الله‌دادی کارگران و کارخانجات شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در این منطقه افتتاح شد که می‌تواند اثرگذاری بسیار خوبی برای افزایش تولید و توسعه داشته باشد.

حجت‌الاسلام عباس مسلمی‌زاده امام جمعه سیرجان در این جلسه با تبریک هفته کار و کارگر، اظهار داشت: همه واقف هستید که فرآیند تولید، ستون فقرات کشور است و اگر تولید نباشد کشور از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه طبیعی است که کارگر ستون فقرات تولید است و تلاش کارگر است که به تولید منجر می‌شود، گفت: جامعه کارگری بزرگ‌ترین جامعه و خانواده در دنیا است؛ نگاه به کارگر و نگاه به اصل کار یک نگاه یکسو و یک جانبه نباید باشد.

امام جمعه سیرجان با اشاره به اینکه امروز جامعه ما نیاز به کار و تولید دارد، افزود: انسان از نظر روحی نیز نیاز به کار دارد و فطرت آدمی با کار و تلاش سرشته است؛ بیکاری فسادآور و فسادزا است و ضرورت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری برای تولید و اشتغال در کشور وجود دارد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • کارمندان مالیات بیشتری دادند یا طلافروشان؟ (فیلم)
  • اهمیت نبرد در جبهه اقتصادی کمتر از جنگ نظامی نیست
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه