Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی اقراریان در هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به جمع‌آوری زباله‌های بازیافتی از مخازن زباله در تهران، گفت: بر اساس قانون به کار گماردن افراد زیر ۱۵ سال ممنوع است و افراد بالای ۱۵ سال نیز با شرایط سخت، می‌توانند کار کنند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: هر نوع به کارگیری کودکان و نوجوانان در جمع‌آوری زباله‌ها ممنوع است و از شهرداری می‌خواهیم به عملکرد پیمانکاران در این زمینه نظارت کند؛ چرا که جمع‌آوری زباله کار بسیار سختی است و به هیچ عنوان نباید از کودکان و نوجوانان استفاده شود و در صورت تکرار این موضوع از پیمانکاران شکایت صورت گیرد و گزارش اقدامات در این زمینه به شورا ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این کودکان و نوجوانان خارج از کار با پیمانکاری به جمع آوری زباله اقدام می‌کنند، عنوان کرد: با این وجود برخی پیمانکاران نیز از کودکان و نوجوانان برای این امر استفاده می‌کنند؛ این تخلفات به‌طور مستقیم به شهرداری برنمی‌گردد، اما نظارت بر این موضوع بر عهده شهرداران مناطق است و تقاضا داریم که چشم خود را بر این اتفاق نبندند.

اقراریان ادامه داد: برخی کشورهای اروپایی با وضعیت اسفناکی در زمینه زباله گردی و کارتن خوابی رو به رو هستند. وقتی موضوع رها می‌شود گلاب‌دره، خلازیر، دره فرحزاد و کودکان کار شکل می‌گیرند و در طول یک دهه به آسیبی تبدیل می‌شوند که مقابله با آن کار سختی می‌شود که در کشورهای اروپایی نیز شاهد آن هستیم.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در پایان تصریح کرد: تقاضای من این است که موضوع پیگیری شود و اجازه ندهند که این کودکان مورد سو استفاده قرار بگیرند.

کد خبر 5518027

منبع: مهر

کلیدواژه: کارتن خوابی مهدی اقراریان شورای شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران عزت الله ضرغامی بهزیستی سازمان تامین اجتماعی قوه قضاییه پلیس راهور مترو آلودگی هوا مهدی چمران کمیته امداد امام خمینی دستگیری علیرضا زاکانی کودکان و نوجوانان جمع آوری زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۹۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام یارزاده دهکردی عصر امروز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: پیرو تفاهم‌نامه مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در سال ۱۴۰۲ و در راستای اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق کم برخوردار طرح «هر کلاس، یک قفسه کتاب» با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در مدارس منتخب استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم کانون پرورش فکری در استان خوزستان توجه به امر کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان است، افزود: در گام اول اجرای این طرح در نظر داریم تعداد ۱۱ کلاس درس، دو مدرسه منتخب در کوی علوی شهرستان اهواز را با حضور نمایندگان استانداری و آموزش و پرورش استان به قفسه‌های کتاب که هر کدام شامل ۸۰ جلد کتاب متنوع و تازه منتشر شده و بازی و سرگرمی است، مجهز کنیم.

یارزاده دهکردی یادآور شد: طرح یادشده در قالب تفاهم نامه بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، در راستای اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تأکید وزیر آموزش و پرورش بر تجهیز کتابخانه مدارس صورت می‌گیرد.

کد خبر 6090270

دیگر خبرها

  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • هفته زمین پاک
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد