Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی یکتا در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:  عطاری ها تنها مجاز بوده تا گیاهان دارویی را به صورت مفرده به مشتریان عرضه کنند. هرگونه ارائه دارو به مراجعه کنندگان توسط عطاری ها خلاف قانون و جرم محسوب می شود.

اعمال یداوی در طب سنتی به سه دسته تقسیم می‌شود، دسته اول متعلق است به عروق بوده که علم فصد جزء آن است، دسته دوم متعلق به گوشت بوده و بر چهار قسم حجامت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زالو, بریدن و شکافتن و بخیه زدن و چهارم داغ کردن است. دسته سوم آنچه متعلق به استخوان و بر دو قسم است؛ اول جبر استخوان شکسته و دوم رد کردن و به جای خود آوردن استخوانی است که از مکان خود حرکت کرده باشد.

به گفته یکتا برای عرضه این فرآورده ها به مراکز استاندارد با مسئولیت داروسازان نیاز است تا فرآورده های طبیعی و سنتی ارائه شود. آیین نامه راه اندازی این گونه مراکز را چند سال قبل وزیر بهداشت وقت ابلاغ کرده است و باید دستورالعمل اجرایی آن در سازمان غذا و دارو هرچه سریع تر تنظیم شود و تدوین ن تاخیر زیادی داشته است.

او گفت: ما به مراکزی جهت ارائه داروهای گیاهی و فرآورده های طبیعی نیازمندیم. از سالیان دور افراد خوش نامی در بین عطاری ها دیده شده‌اند که چراغ این مکتب را روشن نگه می دارند.عطاری ها می توانند به عنوان مراکز ارائه دهنده داروهای گیاهی به صورت مفرده به فعالیت خودشان ادامه دهند. 

حسینی یکتا گفت: هرگونه مداخله در درمان در عطاری ها خلاف قانون است . ادعاهایی که در خصوص درمان دیابت، چاقی و مسائلی از این دست در عطاری ها دیده می شود، غیر قانونی است. در حال حاضر موارد متعددی از مداخله در درمان به صورت غیر قانونی دیده می شود که منجر به آسیب و ضرر به بیماران شده است، به طوری که بیماران از عطاری های متخلف شکایت کرده اند.

منبع: الف

کلیدواژه: عطاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۰۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری داروهای قاچاق و دست ساز از عطاری های اردبیل

توحید سبزعلیپور در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طی بازرسی کارشناسان اداره فرآورده های طبیعی سنتی و مکمل این معاونت از عطاری های سطح شهر اردبیل، انواع داروهای غیر مجاز کشف و جمع آوری شد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از این داروها فاقد مجوز و قاچاق بوده و بسیاری از آنها تاریخ مصرف نیز ندارند.

مدیر داروی معاونت غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: تجویز و فروش داروی گیاهی و شیمیایی در صنوف عطاری غیرقانونی است و این صنف تنها اجازه فروش گیاهان دارویی را دارند.

سبزعلیپور با اشاره به اینکه روز گذشته نیز موفق به کشف و جمع آوری داروهای قاچاق از سطح شهرستان بیله سوار شدیم، گفت: تامین سلامت عمومی خط قرمز معاونت غذا و داروی علوم پزشکی است و در این راستا با هیچ فردی که بخواهد سلامت عمومی را به خطر بیندازد بدون هیچ چشم پوشی برخورد قانونی می شود.

کد خبر 6095068

دیگر خبرها

  • جمع آوری داروهای قاچاق و دست ساز از عطاری های اردبیل
  • ۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی
  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با کارت شناسایی جدید انجام می‌شود
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • خبر جدید مجلس برای دارندگان دسته‌چک/ شرایط دریافت دسته چک تغییر کرد
  • تکمیل ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در یزد/ خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • محرومیت از خدمات دولتی در صورت عدم دریافت شناسه یکتا