Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی الفتلاوی یکی از اعضای ائتلاف الفتح دیروز شنبه به مصطفی الکاظمی نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق درباره رفتن به نشست ریاض هشدار داد و گفت این کنفرانس مشکلات زیادی دارد و اوضاع کشور را بدتر می‌کند.

الفتلاوی در گفتگو با المعلومه گفت: بیشتر کشور‌های عربی تا اندازه زیادی (روابط خود را با رژیم صهیونیستی) عادی کرده اند؛ اگر چه به خاطر ترس از مردم و تعهدات اسلامی مخفیانه این کار را انجام می‌دهند,، اما از نظر سیاسی این کشور‌ها به سمت عادی سازی روابط (با رژیم صهیونیستی) پیش می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد عراق با این کشور‌های مرفه متفاوت است و اصول ثابتی در جرم انگاری هر گونه تعامل با رژیم صهیونیستی دارد.

وی به الکاظمی توصیه کرد به این کنفرانس نرود,، زیرا این کنفرانس اشکالات زیادی دارد؛ به ویژه آنکه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برنامه‌های بلند مدتی درباره عادی سازی روابط (با رژیم صهیونیستی) دارد. الفتلاوی تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم از مشکلات داخلی که با خواسته‌های مردم عراق به خصوص در این دوره همخوانی ندارد، دوری کنیم.

عضو ائتلاف الفتح گفت حضور الکاظمی در کنفرانس سازشکاری ریاض، عملیات سیاسی را پیچیده خواهد کرد و کشور را وارد مشکلاتی می‌کند که نباید درگیر آن شویم. وی تصریح کرد بسیاری از گروه‌های ملی به خصوص محور مقاومت این ایده را رد می‌کنند و نام رژیم صهیونیستی را به ویژه پس از قانون جرم انگاری که چندی پیش پارلمان آن را تصویب کرد، نمی‌توانند تحمل کنند.

سهیله نجم یکی از اعضای ائتلاف پارلمانی الصادقون هم دیروز گفت رویکرد‌های مصطفی الکاظمی نخست وزیر پیشبرد امور با جبهه آمریکا که کشور‌های عربی خلیج (فارس) را شامل می‌شود، هماهنگی دارد.کنفرانس ریاض در صورت اثبات بحث عادی سازی روابط در آن، الکاظمی را در پارلمان در معرض بازخواست قرار خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصطفی الکاظمی دولت عراق نشست ریاض رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۰۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌ها ممنوع

در نشست مشترک هیات رسانه‌ای ایران و عراق در بغداد بر لزوم اهمیت مسئله فلسطین و دفاع از ملت مظلوم تا پیروزی نهایی تاکید شد. در این نشست اعلام شد که استفاده از «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی ممنوع شده و آن‌ها باید از رژیم صهیونیستی به جای این واژه استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، در نشست هیات رسانه‌ای بازدید کننده ایران به ریاست فرشاد مهدی‌پور، معاون رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد با هیات کمیسیون رسانه و ارتباطات عراق به ریاست علی الموید که در بغداد برگزار شد، دو طرف درباره گسترش همکاری‌های دوجانبه رسانه‌ای، مدیریت تولید محتوا، جلوگیری از اخبار جعلی و تشکیل اتاق فکر مشترک و همچنین بازتاب جهانی مراسم اربعین رایزنی و تبادل نظر کردند.

در این نشست فرشاد مهدی‌پور با تاکید بر اولویت دادن به مسئله فلسطین به عنوان اولویت جهان اسلام، پیشنهاد کرد رویداد بزرگی با حضور فعالان رسانه‌ای حامی فلسطین در کشور عراق برگزار شود تا از ظرفیتهای آحاد و افکار عمومی کشورهای اسلامی استفاده شود.

همچنین علی الموید، رئیس کمیسون رسانه و ارتباطات عراق نیز در این نشست ضمن تاکید بر گسترش روابط رسانه‌ای دو کشور ایران و عراق، پرداختن به اهمیت مسئله فلسطین را ضروری دانست و گفت: اربعین همیشه استمرار داشته است و دارد و مسئله فلسطین نیز تا پیروزی کامل امت اسلام و نابودی رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: استفاده از کلمه اسرائیل در رسانه‌های عراق ممنوع شده است و بجای آن از رژیم صهیونیستی یا رژیم غاصب صهیونیستی استفاده می‌شود. فشارهایی از سوی آمریکا و برخی کشورها برای جلوگیری از اجرای آن وارد شد اما این مسئله قانونی و اجرایی شده است.

رئیس کمیسیون رسانه و ارتباطات عراق در ادامه گفت: روز جمعه همه دانشگاه‌های عراق شاهد برپایی تظاهرات در حمایت و همبستگی با دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا که مورد سرکوب و ضرب و شتم قرار گرفتند بود.

وی همچنین درباره موضع دولت عراق بیان کرد: نخست وزیر در نشست سازمان ملل و همچنین گفت‌وگو با بایدن، دفاع مقتدرانه‌ای ملت مظلوم فلسطین کرد که بی‌سابقه بود.

الموید در ادامه با اشاره به برگزاری همایش کشورهای عربی در امارات متحده عربی در آینده نزدیک خاطرنشان کرد: این همایش را به کارزار بزرگ عربی دفاع از ملت فلسطین تبدیل خواهیم کرد و به برخی کشورها اعلام کرده‌ایم و آن‌ها هم استقبال کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • افزایش احتمال توقف جنگ در غزه
  • احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است
  • هشدار مصر به اسرائیل ؛ زرنگی ناشیانه صهیونیست‌ ها در طرح حمله به رفح
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • اسرائیل و حماس به توافق آتش بس نزدیک شدند+ جزئیات/ هشدار درباره راه افتادن حمام خون در رفح/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌ها ممنوع