Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@14:45:33 GMT

طراحی و ساخت ویلای چوبی با گروه مهندسی چوبین ویلا

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۰۴۵۵

طراحی و ساخت ویلای چوبی با گروه مهندسی چوبین ویلا

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، همان طور که می‌دانید برای ساخت ویلا چوبی از مصالح چوبی استفاده می‌شود و یکی از ساختمان‌های بسیار محبوب و پرطرفدار است و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد. اگر در ساخت ویلاهای چوبی از مصالح و متریال مرغوب استفاده گردد قطع به یقین از امنیت و استحکام بالایی برخوردار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زندگی کردن در خانه و ویلاهایی که با چوب ساخته می‌شوند بسیار آرامش بخش و و دلپذیر است. طراحی ویلا و آلاچیق پیش ساخته چوبی در مقایسه با سازه‌های آجری بسیار مقرون به صرفه تر هستند، همچنین ساخت این ویلاها آسان‌تر وسریع تر است زیرا مواد و مصالح مصرف شده سبک وزن و انعطاف پذیرتر از آجر هستند. خانه‌های ویلایی همچنین می‌تواند در مناطقی که فرسایش و لجن جمع می‌شوند بهتر باشد، زیرا چوب در برابر چنین خوردگی مقاوم است. خانه‌های چوبی جایگزین اکولوژیکی و اقتصادی بیشتری نسبت به خانه‌های ساخته شده از آجر و بتونی سنتی است. چوب نه تنها بخشی از طبیعت است، ساخت ویلای چوبی بلکه استفاده از آن برای محیط زیست مفید است.ویلاهای چوبی از مواد طبیعی و غیر نفتی ساخته شده‌اند که قابل بازیافت و تجزیه زیست تخریب پذیر هستند و همچنین “زیست محیطی” در نظر گرفته می‌شوند.

ویژگی‌های ویلای چوبی چیست؟

ویلاهای چوبی بیشتر برای افرادی مناسب است که تفریح و زندگی کردن در طبیعت را دوست دارند. افرادی که بافت و بوی چوب را دوست دارند و علاقه زیادی به این نوع از ویلاها دارند، از این نوع ساختمان‌ها بیشتر استفاده می‌کنند. ویلاهای چوبی معمولاً برای اوقات فراغت و گذراندن تعطیلات مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه در بیشتر ویلاهای چوبی از طراحی سبک مدرن استفاده می‌شود و پر کاربرد ترین مصالح آن چوب درختان است. چوب درختان مناطق سردسیری به دلیل اینکه سرعت رشد کمتری دارند و چگالی بالا و بافت مناسبی دارند بهترین گزینه برای ساخت ویلاهای چوبی هستند. طراحی ویلا با چوب که زیبایی بومی آن با طرحی مدرن، و شادابی و طراوت روح خانه و مهارت دستی با مبلمان مد روز ترکیب شده است. همواره طراحی ویلای چوبی معمولاً مشتری‌های خاص خود را داشته و این سبک خاص علاوه بر زیبایی و چشم نواز بودن، گرما و حس خوبی را به ساکنانش انتقال می‌دهد.

مزیت‌های استفاده از چوب در ساخت خانه و ویلا

مقاومت چوب در مقابل آب و رطوبت بسیار زیاد است

از مهم‌ترین مزیت‌های چوب، مقاوم بودن آن در برابر آب است. البته باید به این نکته توجه داشت که همه چوب‌ها از این ویژگی برخوردار نبوده و تنها تعدادی از انواع چوب‌ها از خاصیت مقاوم بودن در برابر آب برخوردار هستند. تشخیص نوع چوب به جهت ساخت خانه توسط کارشناسان مربوطه انجام می‌شود.

چوب عمری طولانی دارد

یکی دیگر از دلایلی که باعث روی آوردن افراد به طراحی و ساخت ویلای چوبی، برخوردار بودن چوب از عمری طولانی می‌باشد. مصالحی چون سیمان و گچ و… به دلیل آنکه به‌صورت شیمایی ساخته می‌شوند، از عمر مفید کمتری نسبت به چوب برخوردار هستند. شاید دیده یا شنیده باشید که سازه‌های قدیمی ساخته شده از چوب که مربوط به صدها سال پیش می‌باشند، همچنان پابرجا باقی‌مانده‌اند.

ویلاهای چوبی را در هر منطقه‌ای می‌توان ساخت

سومین مزیت استفاده از چوب در ساخت خانه‌ها و ویلاهای چوبی این است که این خانه‌ها را می‌توان در هر منطقه‌ای حتی مناطق صعب‌العبور ساخت.

خانه چوبی، سازه‌ای مستحکم در برابر زلزله

چوب به دلیل ساختاری که دارد، دارای مقاومت بیشتری در برابر زلزله است. چوب این قابلیت را دارد که انرژی آزادشده از زلزله را خنثی کرده و مانع از حرکت انرژی در جهت طولی سازه بشود.

طراحی و ساخت ویلای چوبی در متراژهای مختلف

ساخت ویلاهای چوبی را می‌توان به دو شکل انجام داد. این سازه‌ها برخلاف سایر سازه‌های دیگر، این قابلیت را دارند که به صورت پیش‌ساخته طراحی و ساخته شوند. در روش پیش‌ساخته، طراحی و ساخت ویلای چوبی در متراژهای مختلف در جایی به‌جز محل اجرای پروژه صورت می‌گیرد. پس از آنکه خانه‌های پیش‌ساخته تکمیل شود، به صورت آماده به محل اجرای پروژه منتقل‌شده و نصب می‌شوند. معمولاً برای خانه‌هایی که متراژ آن‌ها کمتر از ۲۰۰ مترمربع است، ساخت ویلا به صورت پیش ساخته توصیه می‌شود. ساخت خانه به روش پیش‌ساخته باتوجه به نقشه‌های طراحی‌شده صورت می‌گیرد. مزیت‌هایی که برای خانه‌های پیش‌ساخته می‌توان اشاره کرد این است که این خانه‌ها زیر نظر ناظرین و مهندسین ساخته شده و خلاقیت و انعطاف در آن‌ها بیشتر است.

مزیت‌های ساخت خانه و ویلای چوبی

هزینه مقرون به صرفه و پایین

عایق در برابر سرما و گرما

ایجاد حس خوب و انرژی مثبت در ساختمان چوبی

تنوع طرح و ظاهر شیک

سبک و مقاوم بودن در مقابل زلزله

سرعت بالای ساخت

مصرف انرژی کم به خاطر عایق بندی

عمر طولانی سازه

به حداقل رسیدن دور ریز مصالح ساختمانی

کاهش آلودگی محیط زیست

زیبایی بیش‌تر ساختمان

سازگاری با شرایط اقلیم‌های مختلف

ساخت ویلای چوبی برای تعطیلات در مناطق جنگلی و پر از درخت، بسیار رایج است و می‌تواند فرم‌ها و طرح‌های متنوعی داشته باشد.

ایده ساخت ویلا در جنگل با استفاده از چوب‌های طبیعی یا مهندسی شده، نمای ویلا را تبدیل به ساختاری هماهنگ و در پیوستگی با درختان زیبای پیرامون می‌سازد. ساخت ویلای کوچک در چنین فضایی، به صورت کلبه‌های شکار یا ویلا هتل‌های کوچک شکل می‌گیرد که می‌توانند به صورت درجا و یا پیش ساخته باشند. برای اینکه ویلای چوبی به بهترین و زیباترین شکل ممکن ساخته شود باید مانند دیگر ساختمان‌ها دارای نقشه و طراحی اصول و مطابق با استاندارد باشد. طراحی و تایید نقشه ویلای چوبی از مهم‌ترین مراحل برای شروع ساخت سازه چوبی است و بعد از آن محاسبات سازه انجام می‌شود. ویلاهای چوبی با محیط زیست بسیار سازگار هستند و همچنین چوب به عنوان تنها مصالح ساختمانی که کربن خنثی است شناخته می‌شود.

چوبین ویلا مفتخر است که در خصوص احداث واحدهای مسکونی و ویلایی با سازه‌های چوبی، بتواند توسط تیم با تجربه‌ی طراحان و مهندسین اجرایی و با بهترین کیفیت در خدمت علاقه مندان محترم بوده و در این خصوص قدم‌های مثبتی بردارد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5517959

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت چوب کسب و کار ساختمان سازی بازار تهران قیمت خودرو قیمت مرغ کسب و کار قیمت ماهی قیمت گوشت قیمت میوه قیمت برنج بازار خودرو گروه خودروسازی سایپا ماهی گوشت قرمز ساختمان سازی تولید داخلی ساخته شده ساخت خانه پیش ساخته خانه ها سازه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۰۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: این شهرک مسکونی در زمینی به مساحت بیش از ۱۸ هکتار در بولوار شهید رجایی بندرعباس ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ واگذاری بیش از هزار واحد مسکونی به مددجویان هرمزگانی
مجتبی قهرمانی افزود: در شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان هزار و سیصد و چهل واحد مسکونی ساخته می‌شود.

دیگر خبرها

  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب و تجزیه می‌کند
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب می‌کند
  • دستاوردهای متروی مشهد و اصفهان به اشتراک گذاشته می‌شود
  • (ویدئو) خانه‌های چوبی امام‌زاده ابراهیم شفت در آتش سوخت
  • از کوره‌های آتشین تا نوک تیز؛ مدادها چگونه ساخته می‌شوند؟
  • شاید لازم باشد مهندسان دروس علوم انسانی را پاس کنند!
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • خودروهای هر کشور به چه چیزی معروف هستند؟ (+عکس)
  • ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در کل کشور در سال گذشته
  • غرق در انبه! طراحی خانه ای با تم میوه ای (عکس)