Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@03:10:11 GMT

دهن‌کجی هند به آمریکا با واردات نفت از روسیه

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۰۵۱۴

دهن‌کجی هند به آمریکا با واردات نفت از روسیه

به گفته معاون رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا این اتحادیه و هند بعد از وقفه طولانی ۹ ساله مذاکرات بر سر تجارت آزاد را از سر گرفتند.

به گزارش مشرق، "دویچه وله" آلمان در گزارشی نوشت: اتحادیه اروپا و هند پس از ۹ سال وقفه، مذاکرات بر سر تجارت آزاد را از سرگرفتتد. قرار است توافقنامه تجارت آزاد تا پایان سال ۲۰۲۳ امضا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبادلات تجاری هند و اتحادیه اروپا سالانه به ۱۲۰ میلیارد یورو می‌رسد.

"والدیس دومبروفسکیس"، معاون رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا پس از دیدار با "پیوش گویال"، وزیر تجارت هند در بروکسل اعلام کرد که توافقنامه تجارت آزاد تا پایان سال ۲۰۲۳ آماده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

تکذیب ادعای مقامات آمریکا درباره انتقال نفت ایران به اروپا از روسیه

دومبروفسکیس تاکید کرد که اتحادیه اروپا و هند اهداف بلندپروازانه‌ای را برای خود تعیین کرده‌اند. وی گفت: این یک چارچوب زمانی تنگ است. ما باید ببینیم که آیا می‌توانیم به اهداف خود برسیم یا خیر و مهم محتواست نه جدول زمانی تعیین شده.

طبق گفته این مقام اتحادیه اروپا قرار شده است تا پایان سال ۲۰۲۳ توافقنامه‌ای نیز در مورد تضمین سرمایه‌گذاری و ذکر مبداء جغرافیایی امضا شود.

هر دو طرف بر اهمیت مشارکت اتحادیه اروپا و هند با جمعیتی حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر در سال‌های آینده تأکید کردند. اتحادیه اروپا در حال حاضر سومین شریک تجاری مهم هند است. سال گذشته حجم تجاری هند و اتحادیه اروپا بالغ بر ۱۲۰ میلیارد یورو بود.

هند برای اتحادیه اروپا تا کنون در رده دهمین شریک بزرگ تجاری بوده است، اما با توجه به توسعه سریع اقتصادی هند، اتحادیه اروپا همچنان پتانسیل بالقوه‌ای را در تبادلات تجاری با این کشور می‌بیند.

اروپایی‌ها می‌خواهند در منطقه هند-پاسیفیک بیش از پیش فعال شوند و ممکن است به تعرفه‌های گمرکی نازل‌تری مثلا برای مشروبات الکلی و خودرو علاقمند باشند. تمرکز هند البته بیشتر روی مشاغل خدماتی است و احتمالاً این کشور برای دسترسی آسان‌تر شهروندان خود به ویزای اتحادیه اروپا تلاش خواهد کرد.

پیوش گویال، وزیر تجارت هند در این باره گفت: هند تغییر کرده است و می‌خواهد در دنیای توسعه‌یافته یک بازیگر باشد. ما خواهان تسریع توافقنامه آزاد تجاری با اتحایه اروپا هستیم. حکومت هند هیچ چیز را بعید نمی‌داند اما پیش‌داوری یا مخالفتی هم ندارد و توافقنامه بر مبنایی استوار خواهد بود که سودآور باشد.

بر اساس اظهارات مقامات اتحادیه اروپا، دور بعدی مذاکرات از ۲۷ ژوئن تا اول ژوئیه در دهلی نو، پایتخت هند برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت صادرات نفت صادرات نفت روسیه واردات نفت هند تحریم روسیه جنگ روسیه و اوکراین آمریکا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت اتحادیه اروپا تجارت آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۰۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد

بانک تجارت با انجام کامل همه فرآیندها، نسبت به صدور اولین برات الکترونیک سپامی اقدام کرد. - اخبار بازار -

به گزارش مدیریت روابط‌عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی بانک تجارت، این بانک با اخذ مجوز صدور برات الکترونیک عادی از وزارت امور اقتصادی‌ودارایی در پایان سال 1402، اولین برات الکترونیک سپامی را در مورخ 4 اردیبهشت‌ماه جاری در محیط عملیاتی بانک مرکزی ج.ا.ا صادر کرد.

برات الکترونیک عادی یک سند تجاری است که براساس آن شخصی از شخص دیگر می‌خواهد که مبلغی را در وجه یا حواله‌کرد شخص معین یا شخص ثالث در زمان مشخص( آینده) بپردازد. در همین راستا، سامانه برات الکترونیک عادی به‌عنوان جزئی از این اکوسیستم، با هدف الکترونیکی کردن تمام مراحل چرخه حیات اسناد تجاری برات تعریف شده است.

برات الکترونیک سپامی در راستای تامین مالی زنجیره تولید، سرآغاز تحولی بزرگ برای شبکه بانکی کشور خواهد بود.

دیگر خبرها

  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟