Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@00:29:29 GMT

پساب جایگزین آب مصرفی فضای سبز مشهد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۰۷۷۹

پساب جایگزین آب مصرفی فضای سبز مشهد می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی مدیریت مصرف آب در این استان را مساله‌ای ضروری توصیف کرد و گفت: فضای سبز شهری مشهد و همچنین واحدهای صنعتی غیرغذایی باید پساب را جایگزین آب مصرفی خود کنند که این اقدام به زودی در این شهر انجام خواهد شد.

علیرضا طاهری در مراسم بازدید از تصفیه‌خانه التیمور که با حضور نماینده مردم مشهد و کلات انجام شد، اظهار کرد: موضوع استفاده نکردن از آب شرب شهری برای مصارف مربوط به فضای سبز و همچنین واحدهای صنعتی غیرغذایی به شدت مورد تاکید وزارت نیرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیاز آبی فضای سبز مشهد ۲۶ میلیون متر مکعب است، افزود: طرح جایگزین شدن پساب به جای آب مصرفی از چاه‌ها یکی از اهداف اجرای طرح‌های جمع‌آوری تصفیه فاضلاب است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: یکی از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی و شرکت آبفا مشهد تحویل این پساب به شهرداری و قطع آب فضای سبز شهری از محل چاه‌های برداشت است. این طرح به سرعت در تمام نقاط مشهد در حال پیگیری است.

طاهری ضمن تاکید بر ضرورت استفاده از پساب در صنعت و فضای سبز گفت: این حجم از پساب جایگزین حقابه‌بران سد کارده و طرق، چاه‌های کشاورزی غرب مشهد و تمام مصارف صنعتی غیرشرب خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی  وی با بیان اینکه همیشه باید به یاد داشته باشیم که پساب، آب جدید نیست، افزود: برنامه‌ریزی برای واگذاری این حجم از پساب در بخش‌های مختلف به منظور کاهش میزان برداشت از سفره‌های آب دشت مشهد است و قرار نیست سطح‌ زیر کشت افزایش یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شرکت آب منطقه ای پساب استانی اجتماعی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۰۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مشهد و کلات

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،  مدیرکل صداوسیما خراسان رضوی گفت: با هدف گرم شدن تنور انتخابات پخش مناظرات تلویزیونی و پخش ویدئو تبلیغاتی در حوزه انتخابیه مشهدمقدس و کلات از امروز آغاز می‌شود.

محسن نصرپور افزود: بر اساس مصوبه ستاد انتخابات سازمان صدا و سیما؛ مقرر شده تا مناظره‌ها و فیلم‌های ویدئویی تبلیغاتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در سیما و رادیوی استانی پخش شود.

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • هوای مشهد امروز ۱۳ اردیبهشت سالم است
  • پیش بینی بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی
  • آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مشهد و کلات
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد
  • نقص فنی، پرواز مشهد - تهران را از آسمان به مبدا بازگرداند