Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی ظفری صبح امروز یکشنبه در جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان دزفول که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس مصوبه جلسه قبل مقرر شده بود که دستگاه‌های متولی تبصره ۱۸، متقاضیان را برای ورود به سامانه راهنمایی کنند تا طرح‌های اشتغال پس از ثبت برای تأیید در کارگروه استانی مطرح شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی دستگاه‌ها در این زمینه اقدام کرده‌اند اما به دلیل اینکه این اعتبار همچنان فعال است، ضرورت دارد که پیگیری‌ها تداوم باشد تا اعتبار بیشتری از این طریق برای اشتغال شهرستان دزفول جذب شود.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی دزفول با بیان اینکه برخی ادارات میزان سهمیه اشتغال سال جاری خود را اعلام کرده‌اند و برخی ادارات هنوز اطلاعی از میزان دقیق سهمیه خود ندارند، گفت: مقرر شده ۲۰ درصد از تعهد اشتغال ادارات و دستگاه‌ها تا پایان فصل بهار در سامانه «رصد» ثبت شود اما تاکنون صرفاً ۱۲۱ مورد اشتغال به ثبت رسیده که در این میان اداره صمت با ثبت ۷۰ مورد بیشترین اشتغال را به ثبت رسانده است.

ظفری تصریح کرد: دولت توجه و تاکید زیادی بر سامانه رصد دارد و آمار اشتغال استان خوزستان به صورت هفتگی توسط استاندار بررسی و اعلام می‌شود؛ بنابراین امیدوار هستیم که ادارات شهرستان دزفول نسبت به این امر اهتمام لازم را داشته باشند و آمار اشتغال‌هایی را که تاکنون محقق شده تا پایان وقت امروز در سامانه به ثبت برسانند.

وی یادآور شد: صرفاً صدور یک مجوز اشتغال محسوب نمی‌شود بلکه دستگاه‌ها باید اقدام به ثبت مجوزهای منجر به اشتغال کنند.

ظفری خواستار پیگیری تمام ادارات برای اطلاع از میزان سهمیه اشتغال خود در سال جاری شد و عنوان کرد: دستگاه‌ها و اداراتی که در راستای تحقق اشتغال با برخی ادارات یا بانک‌ها به مشکل بر می‌خورند، مراتب را برای طرح و پیگیری در جلسه شورای بانک‌ها و جلسات هماهنگی به اداره کار شهرستان اعلام کنند.

تلاش برای تحقق طرح‌های اشتغالزایی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه دزفول در این نشست گفت: تمام طرح‌های اشتغالزایی توسط مسئولان شهرستان با جدیت پیگیری می‌شود و در این میان گاه برخی طرح‌ها به دلیل نبود اعتبار به مشکل بر می‌خورند که یک امر طبیعی است اما اگر بانک یا اداره‌ای در این مسیر همکاری نکند قطعاً پیگیری خواهد شد و با آنها برخورد می‌شود.

نصرالله فخرمجدیان با اشاره به انتقادات مدیران برخی ادارات نسبت به همکاری نکردن بانک‌ها در ارائه تسهیلات، افزود: جلسه شورای بانک‌ها در هفته جاری برگزار و مسائل و مشکلات مربوطه مطرح و پیگیری خواهند شد.

سعید ایثاری، رئیس اداره بهزیستی دزفول در این نشست نیز میزان تعهد اشتغال این اداره در سال جاری را ۱۵۰ نفر برشمرد و گفت: تاکنون ۳۲ نفر اشتغال محقق شده و در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

رئیس اداره شیلات نیز سهمیه اشتغال این اداره در سامانه رصد را ۲۰ نفر برشمرد و افزود: این عدد در شرایط فعلی برای شیلات دزفول قابل تحقق نیست؛ لذا در حال رایزنی هستیم تا این سهمیه به شهرستان‌های شمالی منتقل شود هرچند در مدت اخیر مواردی از اشتغال محقق شده و به زودی در سامانه رصد ثبت می‌شود.

نماینده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول با اشاره به اعلام نشدن میزان سهمیه اشتغال این اداره، گفت: شواهد حاکی است که سهمیه اداره ارشاد کمتر از ۱۵ نفر است که تاکنون دو نفر اشتغال به ثبت رسیده و پرونده ۲۰ متقاضی نیز به استان ارسال شده که در صورت نهایی شدن، ظرف نیمه اول سال تعهد اشتغال این اداره به طور کامل محقق می‌شود.

انتقاد از همکاری نکردن بانک‌ها

رئیس اداره صمت دزفول نیز سهمیه اشتغال این اداره در سال جاری را ۷۵۰ نفر برشمرد و اظهار کرد: تاکنون ۱۳۴ نفر اشتغال به انجام رسیده و از این تعداد ۷۰ نفر در سامانه رصد ثبت شده‌اند.

محمد غلامی افزود: از محل تبصره ۱۸ سال قبل، ۱۶ طرح با اشتغال ۲۶۷ نفر به استان و بانک‌ها معرفی شده‌اند.

وی با انتقاد از همکاری نکردن برخی بانک‌ها در ارائه تسهیلات تبصره ۱۸ به متقاضیان، گفت: اگر بانک‌ها همکاری نکنند و تسهیلات ارائه نشود هیچ اشتغالی ایجاد نمی‌شود، متأسفانه برخی بانک‌ها تسهیلات را عودت می‌دهند که ضرورت دارد مسئولان متولی در شهرستان در راستای رفع این مشکل با جدیت ورود کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول با بیان اینکه میزان تسهیلات ارائه شده در حوزه معدن در این شهرستان صفر است، عنوان کرد: این اداره با تمام توان در زمینه همراهی با سرمایه گذاران و متقاضیان و ایجاد اشتغال تلاش خواهد کرد و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

رئیس کمیته امداد دزفول با بیان اینکه ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی از طریق تبصره ۱۶ در سال جاری ابلاغ شده است، گفت: در این راستا ۱۲۰ متقاضی شناسایی و پرونده آنها به بانک‌ها معرفی شده است؛ بنابراین متقاضیان یک ماه فرصت دارند تا نسبت به انجام مراحل لازم برای دریافت تسهیلات خود اقدام کنند.

مسعود رحیمی افزود: در زمینه تسهیلات تبصره ۱۸ نیز ۸ متقاضی برای تأیید نهایی به اداره کل معرفی شده‌اند.

وی یادآور شد: میزان سهمیه اشتغال کمیته امداد شهرستان دزفول برای سال جاری بالغ بر ۸۵۰ نفر اعلام شده که از این تعداد حدود ۵۵۰ نفر مربوط به کمیته امداد دزفول و مابقی سهمیه کمیته امداد سردشت است.

کد خبر 5518108

منبع: مهر

کلیدواژه: اشتغال زایی شهرستان دزفول اشتغال پایدار بوشهر کرمانشاه خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه مشهد سفر استانی کشاورزی آمار کرونا اردبیل سیدابراهیم رئیسی ویروس کرونا اصفهان همدان میزان سهمیه اشتغال اشتغال این اداره شهرستان دزفول سامانه رصد برخی ادارات کمیته امداد سال جاری رئیس اداره دستگاه ها تبصره ۱۸ بانک ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۰۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت از جامعه کارگری برای تحقق شعار سال

امام جمعه تیران و کرون گفت: حمایت از جامعه کارگری و توجه به نیازهای این نیروهای مولد برای تحقق شعار سال لازم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام حسین رشیدیان ظهر امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به روز کار و کارگر اظهار کرد: جوهره زندگی بشری کار بوده و به واسطه تلاش و کوشش موفقیت‌ها حاصل می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌هایی که کارگران در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهند، افزود: حمایت و توجه به نیازهای جامعه کارگری برای جهش تولید و تحقق سیاست‌های کلان اقتصادی کشور لازم است و نباید دغدغه‌های آنان مغفول بماند.

امام جمعه تیران و کرون ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) دست کارگران را بوسیدند که این نشان از اهمیت موضوع کار و تلاش برای رفع نیازهای فردی و اجتماعی است.

حجت‌الاسلام رشیدیان به روز مقام معلم و استاد نیز اشاره کرد و اذعان داشت: امروز فرآیندهای آموزشی و علم‌آموزی بر عهده این قشر قرار گرفته و باید قدرشناس آنان و تلاش‌های اساتید و معلمان در عرصه علم و دانش باشیم.

وی با بیان اینکه شهید مطهری الگوی کامل علم آموزی بود، تصریح کرد: اساتید و معلمان این شخصیت وارسته را الگوی رفتاری و عملی خود قرار دهند و توصیه و اندیشه‌های او را در وجود خود جاری کنند.

امام جمعه تیران و کرون اضافه کرد: اندیشه‌های شهید مطهری برای اقشار مختلف چاره ساز بوده و می‌تواند بسیاری از مشکلات را بهبود ببخشد و در امر تربیت حائز اهمیت است.

حجت الاسلام رشیدیان خاطرنشان کرد: اولین معلم انسان پروردگار عالم و دومین آموزگار ائمه معصومین هستند که توصیه‌های آنان برای بشر مایه هدایت و سعادت خواهد بود و هر چقدر از این اندیشه‌ها دور شویم عاقبت بدی را تجربه می‌کنیم.

وی در بخشی از خطبه‌ها همچنین به روز شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: این نهاد برای خدمت به مردم از طریق افراد جامعه تشکیل شده اما اختلافات بین اعضا که تبدیل به چالش برای اداره شهر می‌شود آنگاه آسیب دارد.

امام جمعه تیران و کرون ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی شهر اختلافات را کنار بگذارند و با احترام رأی مردم به شهر و شهروندان خدمت کنند و اگر شرایط فراهم نیست از مسئولیت خود کناره‌گیری کنند.

کد خبر 748081

دیگر خبرها

  • هم‌افزایی با ادارات استان و شهرستان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • افزایش۳برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی
  • تحقق شعار سال تکلیف بزرگی برعهده مسوولان است
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • لزوم حمایت از جامعه کارگری برای تحقق شعار سال
  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان
  • تحقق ۱۱۸ درصدی سهمیه اشتغال استان همدان در سال گذشته