Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون شهرسازی و معماری شهردار یزد با تاکید بر اهتمام شهرداری برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای خلاف در این کلان‌شهر، گفت: در صورت بروز تخلف توسط هر یک از عوامل اجرایی ساختمان، بلافاصله پس از ارائه گزارش تخلف توسط مهندس ناظر، از ادامه انجام عملیات ساختمانی جلوگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد مهدی شرافت امروز _یکشنبه، بیست‌ونهم خردادماه_ در نشست با مدیران مناطق و سازمان آتش‌نشانی شهرداری یزد اظهار کرد: بخشنامه وزارت کشور مبنی بر پیشگیری از بروز حوادث فرو ریختن ساختمان‌ها به ویژه ساختمان‌های بلند مرتبه که با بروز حادثه متروپل با جدیت و قاطعیت بیشتری در حال اجرا است، لزوم توجه و نظارت مسئولان و سازمان‌های ذی‌ربط را به رعایت اصول فنی و ایمنی در تمامی مراحل طراحی، صدور پروانه، اجرا، نظارت و صدور پایان کار ساختمان بیش از پیش ضروری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر پیشگیری از حوادث مشابه متروپل با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در کشور، گفت: رعایت مقررات ساختمان، ضوابط شهرسازی و اصول فنی، ایمنی و بهداشتی در تمامی مراحل طراحی، صدور پروانه، اجرا، پایان کار و بهره‌برداری از ساختمان توسط مالک، مهندس طراح، پیمانکار و مجری ساختمان و همچنین نظارت بر آن از طریق مهندسان ناظر الزامی است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار یزد با اشاره به اهمیت نظارت بر ساختمان‌ها از طریق مهندسان ناظر، تصریح کرد: در صورت بروز تخلف توسط هر یک از عوامل اجرایی ساختمان، بلافاصله پس از ارائه گزارش تخلف توسط مهندس ناظر، از ادامه انجام عملیات ساختمانی جلوگیری خواهد شد و مالک برای ادامه اجرای عملیات ساختمان خود باید نواقص را برطرف کرده و نظر مهندس ناظر را جلب کند.

وی با تاکید بر اهتمام شهرداری برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای خلاف، افزود: اولویت بخشنامه وزارت کشور، ساختمان‌های بلند مرتبه با ارتفاعی بیش از ۲۳ متر یا بیش از شش طبقه است، اما در عین حال تمام ساختمان‌ها را شامل می‌شود.

کد خبر 582783

منبع: ایمنا

کلیدواژه: یزد شهر کلانشهر شهرداری یزد معاون شهردار یزد تخلفات ساخت وساز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تخلف توسط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۰۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد پاکمهر در آئین نکوداشت شوراهای اسلامی شهر و روستاها که در آمفی‌تئاتر دانشکده فنی و حرفه‌ای اسفراین برگزار شد، اظهار کرد: نظارت یکی از ابعاد مهم وظایف و عملکرد شورای اسلامی شهر و روستا است که به دلیل ضعف قانونی مشکل و ضعف در این زمینه مشاهده می‌شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، رازوجرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظارت شورای شهر صرفاً در حیطه شهرداری‌ها خلاصه نمی‌شود و در سایر امور هم مربوط است.

وی در ادامه افزود: با هدف پایدار کردن درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یک درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده به این نهادها اضافه شد.

نایب اول رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: قیر رایگان به اندازه مورد نیاز برای استفاده شهرداری‌ها تخصیص پیدا کرده است.

پاکمهر خاطر نشان کرد: مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت.

کد خبر 6095084

دیگر خبرها

  • ساخت کربن‌صفرترین ساختمان اداری و مسکونی در بریتانیا
  • رونمایی از ماکت عمارت تاریخی پست گیلان در شهرداری رشت
  • جلوگیری از شهرک‌سازی در دل جنگل‌های توسکستان
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت
  • قصه سنگلج به کجا رسید؟
  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»
  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • ۱۹ سامانه جدید ثبت تخلف سرعت در اهواز فعال می‌شود
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی