Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@08:48:42 GMT

پروتئین های گیاهی چاق میکنن یا لاغر؟

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۰۸۹۵

پروتئین های گیاهی چاق میکنن یا لاغر؟

پروتئین های گیاهی و سایر مواد غذایی پروتئین دار:  بهترین غذاهای حاوی پروتئین گیاهی: ناتو: تمپه: تخم کدو: دانه کنف: کوینولا: عدس سبز: نخود فرنگی: آمارانت:

به گزارش اقتصاد آنلاین، غذاهای دارای پروتئین با کیفیت برای یک رژیم سالم و متعادل ضروری هستند ، و این عقیده گسترده وجود دارد که افرادی که رژیم های گیاهی دارند نمی توانند پروتئین “کافی” مصرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افرادی که یک رژیم گیاهی سرشار از غذاهای گیاهی سالم دارند به طور قابل توجهی با خطر کم بیماری های قلبی همراه هستند.

پروتئین های گیاهی و سایر مواد غذایی پروتئین دار:

مطمئناً وقتی صحبت از رژیم های غذایی گیاهی و پروتئینی می شود ، این امر می تواند پیچیده باشد. علم در مورد خوردن پروتئین حیوانی در مقابل پروتئین گیاهی چه می گوید؟ ابتدا باید بدانید که چرا پروتئین برای رژیم شما اینقدر مهم است. پروتئین بلوک ساختاری زندگی است که از اسیدهای آمینه تشکیل شده است و بدن تقریباً در تمام فرآیندهای داخلی ما از آن استفاده می کند.

از آنجا که ساختار ژنتیکی ما شبیه به گیاهان است ، حیوانات پروتئینی را تهیه می کنند که هضم آن برای بدن انسان ساده است. هنگام خوردن ماهی ، تخم مرغ ، شیر خام یا هر نوع محصول گوشتی ، پروتئین می خورید. از طرف دیگر بعضی پروتئین های گیاهی برای بدن کم تر قابل هضم است.   منابع پروتئینی گیاهان به ندرت حاوی “مشخصات آمینو اسیدهای کامل” هستند، یعنی حاوی ۲۰ اسید آمینه مورد نیاز است.

آیا این بدان معنی است که پروتئین موجود در گیاهان بی ارزش است؟ مطلقاً نه! غذاهای گیاهی که از پروتئین کاملی تشکیل شده و در واقع مزایای زیادی دارند ، بنابراین سبزیجات خوب باید در هر وعده غذایی قسمت اعظمی از بشقاب شما را تشکیل دهند.

هر رژیم غذایی برای هر فرد صدق نمی کند ، بنابراین مراقبت از شرایط سلامتی فردی خود برای تعیین بهترین چیز برای بدن ، بخش مهمی از یک زندگی سالم است. به عنوان مثال ، می توانید بسیاری از ترکیبات غذایی سالم را امتحان کنید تا ببینید بدن شما چه واکنشی نشان می دهد و تجربه می کند کدام یک متناسب تر و برای بدن بهتر است.

 بهترین غذاهای حاوی پروتئین گیاهی:

برای اینکه به شما برخی از بهترین منابع پروتئین مشتق شده از گیاه را ارائه دهم ، ابتدا می خواهم بگویم: FDA به طور متوسط ۵۰ گرم پروتئین در روز توصیه می کند (این تعداد برای زنان و مردان متفاوت است).

ناتو:

ناتو سویا تخمیر شده است که بیشتر در ژاپن مصرف می شود. از آنجا که یک فنجان شامل   ۳۱ گرم پروتئین است ، احتمالاً می فهمید که چرا در شماره ۱ لیست ما قرار گرفت. همچنین یک پروتئین کامل است. اگرچه بیشتر محصولات سویا توصیه نمی شود ، ناتو یک محصول سویا تخمیر شده است که ارزش ریسک دارد.

تمپه:

یکی از بهترین منابع پروتئین مشتق شده از گیاه در جهان سویای اندونزی ، تمپه است. مانند ناتو ، این لوبیای سرشار از پروبیوتیک برای تخریب مشکلات رایج سویا تخمیر می شود. ۱۸ گرم پروتئین از یک بخش این پروتئین دریافت خواهید کرد.

تخم کدو:

یک لیوان تخمه کدو حاوی ۱۲ گرم پروتئین است. تخم کدو منبع غنی از پروتئین است که دارای چربی های سالم ، منیزیم ، لیزین و روی است (دو مورد دوم معمولاً به رژیم های غذایی گیاهی محدود می شوند). اما مراقب باشید: اگر رژیم دارید ، باید بدانید که یک لیوان تخمه کدو حاوی ۲۶۴ کالری است.

دانه کنف:

دانه های کنفی حاوی ۹ گرم پروتیین در هر وعده هستند و همچنین پروفیل های اسید امینو کامل هستند. آنها احتمالاً حاوی گاما لینولنیک اسید (GLA) هستند. این می تواند یکی از دلایلی باشد که فواید سلامتی زیادی دارد ، از جمله کاهش التهاب و کمک به مشکل مولتیپل اسکلروزیس.

کوینولا:

۸ گرم پروتئین در هر وعده به دلیل افزودن کامل اسیدهای آمینه و دسترسی نسبتاً باز ، یکی از غذاهای پروتئینی گیاهی است که معمولاً مصرف می شود.

عدس سبز:

بخشی از خانواده حبوبات است و با داشتن ۱۸ گرم پروتئین ، یک ماده غذایی عالی را ارائه می دهد.   حاوی ۲۰ اسید آمینه هستند ، اما مقادیر سیستئین و متیونین موجود در عدس ناچیز است ، بنابراین اگر در حال مشاهده ماکرو پروتئین هستید ، سعی کنید بادام یا آجیل های سالم دیگری را اضافه کنید تا با هم برابر شوند.

نخود فرنگی:

نخود سبز حاوی ۹ گرم پروتئین در هر وعده و مقادیر قابل توجهی لوسین ، لیزین و گلوتامین است. همچنین یکی از غذاهای پر فیبر است که به کاهش خطر چاقی ، بیماری قلبی و دیابت کمک می کند.

آمارانت:

دانه های آمارانت ، یک دانه قدیمی بدون گلوتن و منبع عالی غذایی است.  آمارانت ۹ گرم پروتئین در هر وعده ارائه می دهد و حاوی بیش از ۱۰۰٪ از توصیه های روزانه منگنز است.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چاقی لاغری رژیم لاغری پروتئین های گیاهی پروتئین های گیاهی گرم پروتئین برای بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۰۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، یک کاربر نوشت: «خانوم ۴۴ ساله با اندام باربی اومده استخر سانس که تموم شد زیر دوش بی‌حال شد افتاد رفتم بالاسرش کمک و فشارشو گرفتم ٧! دوبار غش و تشنج کرد، تا اورژانس برسه خوابوندم و سرم خوراکی دادم اورژانس سرم تزریقی زد باز فشار از ٨ بالاتر نمیومد چرا؟ قندو حذف کردم!»

این توییت در این شبکه اجتماعی بسیار پربازدید و پر کامنت شد. مدتی است که چالش ۲۱ روزه حذف قند در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است. در همین‌باره دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران در پاسخ به این سوال که با چالش ٢١ روزه حذف قند می‌توان لاغر شد، به خبرآنلاین می‌گوید: قندهای ساده شامل قند، شکر، شیرینی و شکلات در هرم غذایی و الگوی غذایی سالم هیچ جایگاهی ندارند.

دکتر محمد هاشمی، با اشاره به پر طرفدار شدن استفاده از چالش ٢١ روزه حذف قندهای ساده در فضای مجازی، درباره تاثیرات این چالش کاهش وزن ادامه می‌دهد: مصرف این خوراکی‌ها نه تنها ضرورتی برای بدن ما ندارد بلکه زیان‌های زیادی هم به‌همراه دارد. حذف قندهای ساده بواسط کاهش کالری دریافتی طی ٢١ روز می‌تواند درجاتی از کاهش وزن و آثار مثبت کاهش مصرف مواد قندی را به‌ همراه داشته باشد. اما ٢١روز، برای دستیابی به سلامت پایدار کفایت نمی‌کند بلکه باید یک برنامه مستمر و دراز مدت را برای اصلاح الگوی غذایی خود در نظر بگیریم.

برخی از علائم اولیه ترک مصرف قند

سردرد، هوس‌های وقت و بی‌وقت، نوسانات خلقی، خستگی، سرگیجه، اختلال در تمرکز. به طور مثال، هنگامی که برای اولین بار قند و شیرینی را حذف می‌کنید، احساس خستگی یا بی‌حالی دارید، اما به تدریج و با تنظیم پایدار قند خون در محدوده سالم، بدن افت قند را کمتر تجربه می‌کند و انرژی ثابت‌تری در طول روز دارد. به گفته کارشناسان، یک رژیم غذایی متعادل (با پروتئین کافی، چربی‌های سالم و فیبر) و هم‌چنین نوشیدن آب کافی در طول روز و ورزش منظم می‌تواند به تثبیت سطح قند خون و کاهش علائم ترک قند کمک کند.

حذف قند در مراحل اولیه ممکن است برای افراد سخت باشد، اما زمانی که بدن بتواند این چالش را بپذیرد و بر عوارض آن غلبه کند، مزایای ارزشمندی را کسب خواهد کرد که در راستای ارتقای سلامت کلی مفید است.

در هر حال لازم است بدانید که قند به خودی خود می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل باشد؛ چرا که منبع اصلی سوخت مغز ما گلوکز (قند) است. اما زیاده‌روی در مصرف قند مشکلات سلامتی بسیاری را در بر دارد. حذف کلی قند از رژیم غذایی بسیار سخت است، زیرا تمام غذاهای حاوی کربوهیدرات درنهایت توسط بدن به قند تجزیه می‌شوند تا به عنوان انرژی از آن استفاده شود؛ از همین رو تمرکز بر کاهش مصرف قندهای مصنوعی اقدامی هوشمندانه‌تر است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899996

دیگر خبرها

  • قند‌های پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آن‌ها را حذف کنید
  • قندهای پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آنها را حذف کنید
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟
  • ۱۲ منبع پروتئین گیاهی
  • مواد غذایی ضد التهاب