Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از ارجاع پرونده تخلف ۲ واحد فعال در زمینه موادغذایی و آهن آلات به تعزیرات حکومتی استان، خبر داد.

مهدی حسنی یکشنبه ۲۹ خرداد به خبرنگاران گفت: براساس گزارش واصله مبنی بر احتکار و دپوی مقادیر قابل توجهی انواع مواد غذایی، توسط ناظران افتخاری سازمان صمت، پس از استعلام‌های قانونی، تخلف صاحب انبار در ثبت نکردن اطلاعات مورد نظر در سامانه جامع انبارها محرز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسنی ادامه داد: با توجه به اینکه کالاهای موجود در انبار یاد شده، مشمول کالای هدف در طرح مبارزه با احتکار و اختفا بود و مستند به دستورالعمل‌های واصله از وزارتخانه، طبق ماده ۶۰ قانون نظام صنفی، تخلف احتکار برای واحد موصوف محرز و مسلم و پرونده‌ای در ارتباط تشکیل و به تعزیرات ارجاع شد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس خاطرنشان کرد که ارزش این پرونده تخلف، بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۶۸۱ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال ارزیابی شده است.

حسنی گفت: کالاهای موجود در این انبار شامل ۲۲ هزار کیلوگرم مرغ منجمد، ۴۲۵۰ کیلوگرم برنج خارجی، ۲۰۲۸ قوطی رب گوجه، ۱۲ هزار و ۸۰۰ بسته ماکارونی و ۱۰۰ کارتن تخم مرغ بوده است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در ادامه بازرسی‌های انجام شده از واحدهای عرضه کننده انواع آهن آلات در سطح شهر شیراز طی ۳روز گذشته از تعداد تقریبی ۱۰ واحد بازرسی و منتج به تشکیل یک فقره پرونده تخلف شده است.

حسنی گفت: در بازرسی‌ها با توجه به اینکه کالاهای موجود جزو کالاهای هدف و مشمول ثبت در سامانه جامع تجارت بود، مشاهده شد که علیرغم ثبت مشخصات انبار در سامانه، اطلاعاتی در خصوص فعالیت‌ها در سامانه ثبت نشده است.

او یادآور شد: فعل و عمل صاحب انبار طبق ماده ۱۷ قانون تعزیرات حکومتی تخلف محسوب شده و میزان موجودی آهن آلات این واحد به وزن ۵ هزار کیلو گرم و پرونده تخلف این واحد به ارزش ۸۳۵ میلیون ریال تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی فارس ارجاع شد.

حسنی در رابطه با سامانه دریافت گزارش‌های مردمی در زمینه تخلفات صنفی، گفت: هم استانی‌ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه گران‌فروشی، احتکار و اختفا، اعلام نکردن موجودی، عرضه خارج از شبکه مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان منعکس کنند تا ضمن رسیدگی، اقدام قانونی متناسب انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان صمت سامانه جامع انبارها تعزيرات حكومتي آهن آلات پرونده تخلف آهن آلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۱۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر مختاری مدیرکل تعزیرات حکومتی اصفهان گفت: پرونده هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره یارانه‌ای به ارزش سه میلیارد و ۶۳۶ میلیون ریال در شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان خور و بیابانک رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی اصفهان افزود: شعبه با توجه به مستندات موجود در پرونده، تخلف اتلاف سوخت یارانه‌ای را محرز و متهم را معادل ۲ برابر ارزش ریالی تخلف و یک برابر ارزش سوخت از دست رفته، جمعاً به پرداخت ۱۰ میلیارد و ۹۱۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته مختاری، با گزارش مأموران شرکت پخش فرآورده‌های نفتی پیرامون هدر رفت سوخت یارانه‌ای به دلیل فرسودگی و نشتی از لوله کشی منبع ذخیره به یک کارگاه پخت آهک، پرونده این تخلف در تعزیرات حکومتی رسیدگی شد.

کد خبر 6090850

دیگر خبرها

  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • ضبط ۲ دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز
  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج
  • جریمه تاوان ثبت نکردن موادبهداشتی فروشگاه مواد غذایی در کرمانشاه
  • آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد
  • مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد
  • یک مدرسه غیر انتفاعی به دلیل اضافه دریافتی ۲۰ میلیارد جریمه شد
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان