Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: برای حمایت از این واحدها و همچنین افزایش کیفیت نان صنعتی و حجیم توزیع‌شده در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها عرضه نان بدون کد بهداشتی در استان قزوین ممنوع شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، عزیزالله افضلی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به شناسایی مشکلات واحدهای تولید نان صنعتی اظهار داشت: مهمترین مشکل این واحد افزایش هزینه تولید نان است که با توجه به میزان تقاضا سبب کاهش 70 درصدی پخت نان صنعتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: افزایش قیمت آرد، دستمزد کارگران و گاز 3 مشکل اصلی تولیدکنندگان نان صنعتی است که موجب شده این نوع نانوایی‌ها نتوانند با نانوایی‌های سنتی که از آرد یارانه‌ای استفاده می‌کنند، رقابت کنند.

افضلی با اشاره به سیاست‌های حمایتی از واحدهای تولید نان صنعتی و فانتزی ادامه داد: برای حمایت از این واحدها و همچنین افزایش کیفیت نان صنعتی و حجیم توزیع‌شده در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها عرضه نان بدون کد بهداشتی در استان قزوین ممنوع شده و این موضوع رسماً به اتاق اصناف استان و شهرستان‌ها دستور داده شده است.

وی یادآور شد: همچنین توزیع نان سنتی یارانه‌ای به صورت بسته‌بندی در فروشگاه‌ها ممنوع اعلام شد تا از کمبود نان در نانوایی‌های سنتی و شلوغ شدن آنها پیشگیری شود. همچنین از طرف دیگر 5 تولیدکننده نان حجیم و صنعتی که پروانه بهره‌برداری و مجوز بهداشتی دارند، قرار شده نان لواش مورد نیاز فروشگاه‌های بزرگ و کوچک را تأمین کنند.

نصب کارت خوان در نانوایی‌های خراسان جنوبی آغاز شدکارتخوان‌های هوشمند در 1500 نانوایی زنجان راه‌اندازی شدطرح هوشمندسازی نانوایی‌ها در اراک پیشرفت 80 درصدی دارد

دبیر ستاد تنظیم بازار کالاهای اساسی استان قزوین در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اجرای طرح مدیریت مصرف برق از 15 خردادماه تا 15 شهریورماه گفت: با توجه به اهمیت تولید کالاهای اساسی کارخانجات و صنایع تولیدکننده کالاهای اساسی و مواد غذایی پرمصرف از فهرست صنایعی که باید مصرف برق خود را کاهش دهند، حذف شدند. بنابراین در این بخش قطعی برق نخواهیم داشت.

افضلی همچنین درباره ساماندهی بازار روغن موتور عنوان کرد: در این باره با مدیران صنایع تولید روغن موتور رایزنی شده تا به اندازه نیاز استان روغن موتور به مکانیکی‌ها و واحدهای فروش قطعات یدکی بدهند و در صورت تولید مازاد آن را به سایر استان‌ها صادر کنند.

وی یادآور شد: همچنین در اقدامی نمادین برچسب نظارت مردمی بر شیشه مغازه‌ها و واحدهای صنفی استان قزوین نصب خواهد شد تا برای فرهنگ‌سازی در جهت نظارت بر بازار بین مردم اقدام اساسی انجام شود.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت کالاهای اساسی استانداری قزوین قیمت نان بازار قیمت کالاهای اساسی استانداری قزوین قیمت نان بازار استان قزوین فروشگاه ها نانوایی ها نان صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۱۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین

مهدی جلوخانی مدیرکل دامپزشکی قزوین گفت: واکسینه شدن این تعداد طیور روستایی در فاز دهم طرح واکسیناسیون با به کارگیری از توان نیرو‌های دولتی و با اولویت روستا‌های اطراف مزارع صنعتی طیور و روستا‌های با جمعیت بالای طیور بومی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در راستای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور با هدف پیشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل در جمعیت طیور روستایی، مرحله دهم واکسیناسیون در جمعیت طیور بومی استان اجرا شد.

جلوخانی با اشاره به اهداف عمده این طرح گفت: ارتقا سطح ایمنی طیور بومی، پیشگیری از وقوع بیماری و همچنین کاهش انتشار ویروس بیماری نیوکاسل از مخازن طبیعی به واحد‌های صنعتی و همچنین کاهش کانون‌های این بیماری در مزارع صنعتی و کمک به تولید و معیشت روستاییان از اهداف طرح واکسیناسیون طیور روستایی بود.

به گفته این مسئول، بیماری نیوکاسل یکی از مهمترین بیماری‌های ویروسی در طیور است که ضمن ایجاد تلفات در جمعیت طیور، خسارات اقتصادی زیادی را در واحد‌های پرورش نیمچه‌های گوشتی و مزارع مرغ تخمگذار به دنبال دارد.

وی افزود: مهمترین راه پیشگیری از بروز این بیماری انجام برنامه واکسیناسیون و رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی در پرورش و نگهداری طیور است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • هرگونه جابه جایی دام بدون اخذ مجوز در تربت‌ جام ممنوع شد
  • تردد از محور چالوس ممنوع شد/ مسافران شمالی احتیاط کنند
  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • پلمب یک واحد نانوایی در شهر آبگرم
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • ۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا عرضه می‌شود
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی