Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@09:55:54 GMT

توافق عربستان و مالزی برای تقویت روابط در زمینه دفاعی

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۱۴۸۸

توافق عربستان و مالزی برای تقویت روابط در زمینه دفاعی

عربستان و مالزی بر سر تقویت و گسترش روابط در زمینه دفاعی به توافق رسیدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، به دنبال سفر «هشام الدین حسین» وزیر دفاع مالزی به ریاض پایتخت عربستان، وزارت دفاع مالزی در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو کشور بر سر تقویت و گسترش روابط در زمینه دفاعی به توافق رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش آناتولی، هشام الدین حسین در دیدار اخیر با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی  در ریاض بر سر تقویت روابط دفاعی و گسترش آنها به سطوح مختلف میان دو کشور به توافق رسید.

 بر اساس گزارش رسانه‌ها  این گفتگوها بر سه محور اصلی تخصص نظامی، پزشکی نظامی و اطلاعات نظامی متمرکز بود.

نیوزویک: بایدن به جای دست‌بوسی عربستان نفت ایران را وارد بازار کندافشای هماهنگی عربستان و اسرائیل پیش از سفر جو بایدن به منطقه

وزیر دفاع مالزی اعلام کرد که یک کارگروه میان مقامات کل صنایع نظامی عربستان و بخش صنایع دفاعی وزارت دفاع و شورای صندوق نیروهای مسلح مالزی برای تبادل تجربه و شراکت احتمالی در صنایع دفاعی ایجاد خواهد شد.

گفتنی است سفر وزیر دفاع مالزی به عربستان سعودی از 13 ژوئن آغاز و روز جمعه به پایان رسید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مالزی اخبار عربستان سعودی مالزی اخبار عربستان سعودی دفاع مالزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۱۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۸ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی تعطیل شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، رستوران‌های زنجیره ای فست فود آمریکایی «کِی اِف سی» (KFC) بیش از ۱۰۰ رستوران را در مالزی تعطیل کرده است، زیرا مشاغل مرتبط با آمریکا در سراسر جهان در بحبوحه اعمال تحریم های گسترده به نفع فلسطینیان و ناشی از جنگ جاری در غزه، هدف تحریم مشتریان قرار گرفته اند.

به گزارش این رسانه ترکیه ای، در بحبوحه اعتراضات به حمایت آمریکا از تل آویو پس از تهاجم این رژیم به مردم مظلوم در نوار غزه، فروشگاه زنجیره ای فست فود آمریکایی «کِی اِف سی» مجبور شد فعالیت های خود را در سراسر مالزی- عمدتا در شمال شرقی ایالت کلانتان- کاهش دهد.

بر این اساس، «کیو اس آر برندز» (QSR Brands) که مالک و اداره کننده امتیازات فست فود «کِی اِف سی» در مالزی است، اعلام کرد که فعالیت ۱۰۸ فروشگاه در سراسر این کشور را به حالت تعلیق در می آورد.

لذا شرکت غذایی آمریکایی مذکور مجبور شده است فعالیت‌ های خود با اکثریت مسلمان در جنوب شرقی آسیا را با بیش از ۶۰۰ واحد، محدود و یا تعطیل کند.

پروفسور محد نظری اسماعیل، رئیس گروه حامی فلسطین و بایکوت، واگذاری و تحریم برندهای متعلق به اشغالگران قدس در مالزی، گفت: «کِی اِف سی» در لیست بایکوت قرار ندارد؛ اما بسیاری از مالزیایی ها هر اپراتور فست فود آمریکایی را مرتبط با اسرائیل می دانند.

کد خبر 6092484

دیگر خبرها

  • ۱۰۸ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی تعطیل شدند
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • خط دفاع پرسپولیس فقط یک تغییر اجباری دارد
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد