Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که اگر قانون آپارتاید که قانون اسرائیل را بر شهرک‌سازی‌ها و شهرک‌نشینان تحمیل می‌کند تا دو هفته آینده تصویب نشود، دولت به پایان راه خود خواهد رسید.

رادیو اسرائیل امروز یکشنبه به نقل از شرکت‌کنندگان در نشست چند روز پیش حزب «یمینا» در کنست گزارش داد که بنت در این نشست برآورد کرد که «اگر قانون آپارتاید تا دو هفته آینده تصویب نشود، در چنین شرایطی، کابینه ائتلافی به پایان خواهد رسید، این در حالی است که هنوز مشخص نیست که آیا رای‌گیری در مورد انحلال کنست در این هفته برگزار خواهد شد یا خیر».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنت با اشاره به جدایی «نیر آورباخ» عضو کنست از ائتلاف کابینه اسرائیل، گفت که او تلاش خواهد کرد قانون آپارتاید را دوباره تصویب کند، اما اگر تصویب نشود، «این بدان معناست که داستان به پایان رسیده است».

در همین حال، حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو خواستار حمایت اورباخ از لایحه انحلال کنست در رای گیری چهارشنبه آینده کنست است. در صورتی که اورباخ حمایت خود از انحلال کنست را اعلام نکند، لیکود این هفته لایحه انحلال را ارائه نخواهد کرد که در اینصورت تا پایان ماه جاری به تعویق خواهد افتاد، اما ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که پایان داستان قانون آپارتاید در اواخرا این ماه باعث خواهد شد تا اورباخ از انحلال کنست حمایت کند.

به گزارش وبسایت عرب ۴۸، اورباخ دوشنبه گذشته گفته بود که اگر طرح انحلال کنیست هفته گذشته ارائه می‌شد از آن حمایت نمی‌کرد، اما توضیح نداد که پس از آن چگونه رای خواهد داد. با این حال، اورباخ در جریان مذاکرات خود با احزاب سیاسی بارها گفته که به دنبال تشکیل یک دولت جایگزین در دوره کنونی کنست است که توسط بنیامین نتانیاهو رئیس اپوزیسیون، تشکیل شود.

در همین ارتباط، روزنامه العربی الجدید در گزارشی نوشت که «بحران‌های داخلی  رژیم صهیونیستی به بالاترین حد خود  رسیده است. گزارش‌های رسانه‌های  اسرائیلی نشان می‌دهد که نیر اورباخ عضو حزب یمینا که تحت ریاست نفتالی بنت قرار دارد، به بنت تا دوشنبه آینده فرصت داده است تا  بر اوضاع  کابینه‌اش مسلط شود، در غیر این صورت، اورباخ هفته آینده به قانونی که برای انحلال کنست پیشنهاد شده و طرفداران نتانیاهو به دنبال استفاده از آن جهت فرصتی برای سقوط کابینه نفتالی بنت هستند، رای مثبت خواهد داد».

کابینه ائتلافی بنت و لاپید یک کابینه نامتجانس است زیرا در آن از طیف راست گرفته تا میانه و چپ با عقاید و تفکرات کاملا متفاوت و بعضا متضاد عضویت دارند.

این کابینه متشکل از احزاب راستگرای "یمینا، اسرائیل بیتنا، امید جدید" و احزاب میانه "آبی - سفید، آینده وجود دارد و کار" و حزب چپگرای "میرتس" به همراه "فهرست عربی یکپارچه" به ریاست "منصور عباس" است.

رژیم صهیونیستی تاکنون چهار انتخابات پارلمانی دشوار را از سال ۲۰۱۹ میلادی برگزار کرده که به تشکیل کابینه های شکننده منجر شده است.

درحالی که سران کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی این روزها با شدت گرفتن بحران سیاسی برای نگهداری ستون های سست و لرزان کابینه خود تقلا می کنند، حزب اپوزیسیون لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی به عنوان اصلی ترین رقیب برای کنار زدن آنها و بازگشت به قدرت خط و نشان می کشد.

منابع رژیم صهیونیستی به تازگی گفته اند که نفتالی بنت به منظور  جلوگیری از سقوط کابینه اش احتمال تشکیل یک کابینه جایگزین با نتانیاهو  را بررسی می‌کند.

این درحالی است که نظرسنجی جدید شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی حاکی است که اکثر صهیونیست‌ها معتقدند که کابینه بنت در طول شش ماه آینده سرنگون خواهد شد؛ خصوصا که این کابینه در ماههای اخیر شاهد استعفای برخی از اعضای ائتلاف حاکم در پارلمان بوده است.

قانون آپارتاید رژیم اسرائیل که از سال ۱۹۶۷ وجود دارد، هر ۵ سال یک بار نیاز به تصویب جدید دارد، اما این روزها به یک قانون مورد بحث در کنست تبدیل شده است؛ چراکه مفاد آن در پایان ماه جاری منقضی می‌شود و در صورت عدم تمدید کابینه بنت در معرض خطر سقوط قرار می‌گیرد.

در ماه آوریل، زمانی که یک قانونگذار استعفا کرد، دولت بنت اکثریت ضعیف خود یعنی ۶۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی را از دست داد و از آن زمان کابینه بنت دچار تزلزل شد و قادر به تصویب بسیاری از لوایح در کنست نبوده است.

اکنون اگر لایحه تمدید قانون آپارتاید تا اول جولای تصویب نشود، بیش از ۴۷۵ هزار شهرک نشین (خارج از فلسطین اشغالی) از حقوق مشابه با دیگر اسرائیلی‌های داخل فلسطین اشغالی برخوردار نخواهند شد.

حزب لیکود نتانیاهو در پیامی کوتاه به زبان عبری پس از رأی گیری گفت: «بنت، به خانه برو، وقت آن است که اسرائیل را به دست راست‌گراها بازگردانی».

به نوبه خود، یاییر لاپید وزیر خارجه رژیم اسرائیل که در ائتلاف حاکم مشارکت دارد، به «شکست» کابینه نفتالی بنت اذعان کرد، این در حالی است که نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد که وی در مقابل فشارهای اپوزیسیون این رژیم با رهبری بنیامین نتانیاهو شکست نخواهد خورد.



انتهای پیام/

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو قانون آپارتاید انحلال کنست تصویب نشود نفتالی بنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۱۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار لاپید درباره گرانی‌ افسارگسیخته در اراضی اشغالی

رئیس جریان مخالفان در اراضی اشغالی درباره تداوم گرانی‌ افسارگسیخته در صورت عدم انحلال کابینه نتانیاهو، هشدار داد.

به گزارش مشرق، «یائیر لاپید» رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با اشاره به گرانی و نزدیک شدن طبقه متوسط جامعه به وضعیت بحرانی، هشدار داد اگر کابینه نتانیاهو منحل نشود، گرانی‌ها تداوم خواهد داشت.

لاپید اخیرا نیز در تظاهرات ضددولتی صهیونیست‌ها در تل آویو که در حمایت از توافق مبادله اسرا برگزار شده، حضور یافته و تاکید کرده بود: من اگر در راس کابینه بودم جنگ را متوقف می‌کردم و گروگان‌ها را بازمی‌گرداندم!

وی پس از استعفای «آهارون هالیوا» رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی خواستار استعفای نتانیاهو و دیگر اعضای کابینه رژیم صهیونیستی به عنوان مسئولان اصلی شکست برابر مقاومت فلسطین در عملیات هفتم اکتبر شده بود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • نتانیاهو نشست کابینه جنگی را لغو کرد/ احتمال حمله زمینی به رفح
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • بعید است دفاعیات نتانیاهو به جلوگیری از حکم دیوان لاهه کمک کند | پیامدهای حکم لاهه برای نتانیاهو
  • هشدار لاپید درباره گرانی‌ افسارگسیخته در اراضی اشغالی
  • قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد
  • پلیس اسرائیل عضو کنست را مضروب کرد
  • بستگان اسرای اسرائیلی:کابینه فرصت امضای توافق را از دست ندهد
  • پای عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شکست
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم