Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@22:07:21 GMT

کسی دست در دخل ما کرد و گفت آهسته خرج کن!

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۱۶۶۶

کسی دست در دخل ما کرد و گفت آهسته خرج کن!

ایسنا/اصفهان اعضای شورای ششم شهر اصفهان در چهل و ششمین جلسه علنی این شورا بر پیگیری مصوبات سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان اصفهان تأکید کرده و با گلایه از صحبت‌های وزیر نیرو و یکی از معاونان رئیس‌جمهور، بار دیگر خواستار توجه به مسئله مهم آب و زاینده‌رود برای اصفهان شدند.

محمد نورصالحی، رئیس شورای شهر اصفهان در نطق پیش از دستور این جلسه، با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به اصفهان، اظهار کرد: امیدواریم این سفر خروجی خوبی برای استان و کشور داشته باشند، اما سؤال این بود که چرا سفر به اصفهان جزء آخرین سفرهای استانی رئیس‌جمهور قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجام برخی کارها و طرح‌ها روشن و مشخص است، اما بعضی اقدامات ممکن است در سیکل اداری بماند، به عنوان نمونه اگر سال گذشته این سفر انجام می‌شد طرح قطار سریع‌السیر که یک پروژه کشوری است دنبال می‌شد.

وی ادامه داد: این طرح در حین انتقال قدرت از دولت قبل به دولت جدید، از مهر ۱۴۰۰ متوقف شد که این توقف در اثر کوتاهی سازمان مدیریت و بانک مرکزی رخ داد، زیرا باید سرمایه‌گذاری چین را ضمانت گذاری می‌کردند.

نورصالحی با اشاره به موضوع آب گفت: آب، دغدغه همه مردم است و می‌توانست جزء مصوبات سفر استانی هیئت دولت به اصفهان باشد. هیچ‌کس از هیچ کجای استان به‌جز آب، خواسته عمده دیگری از دولت ندارد. این دغدغه عمومی، به‌حق بودن مسئله آب اصفهان را می‌رساند و نشان می‌دهد که چقدر برای همه مردم اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: در انعکاس نقطه نظرات مسئولان در جلسه شورای اداری به‌خوبی عمل شد، اما انتظار این بود که وزیر نیرو مقداری روشن‌تر و شفاف‌تر درباره طرح جامع آب صحبت کند.

رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه از ۲۰ سال پیش مسئله زاینده‌رود مطرح شده، اما دولت سیزدهم از یک سال پیش مستقر شده است، گفت: حتماً وزارتخانه، کانون انواع طرح‌ها در این حوزه است و فعالان و دغدغه‌مندان حوزه آب جزییات این طرح‌ها را می‌دانند، اما در سخنان وزیر نیرو به این جمله اکتفا شد که درصدد طرح جامع هستیم. انتظار ما از وزیر نیرو این بود که به عنوان وزارتخانه تخصصی به موضوع آب بهتر می‌پرداختند.

کسی دست در دخل ما کرد و گفت آهسته خرج کن!

وی ادامه داد: در صحبت یکی از معاونان رئیس‌جمهور نیز آمد «چو دخلت نیست خرج آهسته‌تر کن»، این شعر بجاست، اما اینکه کسی دست در دخل ما کرد و از آن برداشت و گفت آهسته خرج کن، درست نیست. در جواب این شعر باید بگوییم «جای آن است که خون موج زند در دل لعل، زین تغابن که خَزَف می‌شکند بازارش»

نورصالحی ادامه داد: تمام توجه و تأکید ما روی صحبت رئیس‌جمهور است که فرمود این خواسته به‌حق و بجاست. این خواسته تعارضی با منافع هیچ‌کس ندارد، اما توجه به مبانی قانونی و تاریخی که در این حوزه وجود داشته باید مدنظر مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ما با این روش که زمان را تلف کنند تا کار به‌صورت کدخدا منشی انجام شود مخالفیم، گفت: اگر هر استان و شهری حق و حقوقی دارد دولت باید کاملاً به آن توجه کند. اصفهان در زمینه آب کاملاً ذی‌حق است و انتظار این است که در این دولت، به موضوع آب اصفهان توجه شود و زمان را از دست ندهیم.

رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه رئیس‌جمهور بیان کرد که مسئله فرونشست را از آب جدا کنیم، گفت: این نکته خوبی است اما فراموش نکنیم که در پی خشکی زاینده‌رود فرونشست نیز افزایش پیدا می‌کند، بنابراین این پدیده نیز مخاطرات آن واضح و روشن است. از این جهت رئیس‌جمهور خواست تا به این پدیده به‌صورت مستقل بپردازیم.

نورصالحی ادامه داد: ۳۰ بند را برای پیگیری در سفر رئیس‌جمهور پیشنهاد داده بودیم، چون هنوز مصوبات منتشر نشده نمی‌دانیم جه بخشی از خواسته‌های ما لحاظ شده، اما امیدواریم عمده خواسته‌ها که در رأس آن آب، فرونشست و آلودگی هواست به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته باشد.

وی تأکید کرد: باید سعی شود همه کسانی که در حوزه آب فعالیت می‌کنند، حول یک محور فعالیت و یک هدف و خواسته را دنبال کنند که قاعده آن حرکت حول محور مدیریت استان است. مردم اصفهان و فعالان حوزه آب و دغدغه مندان باید هماهنگی و هم‌افزایی با هم داشته باشند تا تفرق نقطه نظر سبب عدم استفاده از ظرفیت‌ها نشود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور از مردم اصفهان عذرخواهی کند

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای شهر اصفهان نیز گفت: آیت‌الله رئیسی جمع‌بندی خوبی درباره مشکلات اصفهان داشت و به نظر می‌رسد اطلاعات خوبی به ایشان داده شد و امیدواریم ما در حوزه شورا بتوانیم پیگیری‌هایی را در این زمینه داشته باشیم.

وی خطاب به مردم چهارمحال و بختیاری گفت: آقای فلاح در جلسه قبل تذکری نسبت به صحبت‌های نماینده بروجن در محضر رئیس‌جمهور، ارائه کرد. طبیعی است در یک گفت‌وگو اگر صحبتی مطرح می‌شود پاسخ آن نیز شنیده شود. مهندس فلاح این پاسخ را ارائه کرد اما اخیراً ملاحظه کردید که اطلاعیه‌ای از شورای اسلامی شهرکرد پخش شده و نکاتی را در آن متذکر شده‌اند.

نادرالاصلی تصریح کرد: مردم شریف و محترم چهارمحال و بختیاری مستحضر هستند که اصفهان پایگاهی و جایگاهی برای حضور آن‌ها در این شهر بوده و مردم ما با کمال احترام نسبت به میزبانی از این عزیزان همیشه اقدام کرده‌اند.

وی افزود: اینکه گفته شود بسیاری از سرمایه‌های چهارمحال و بختیاری در اصفهان مصروف می‌شود مطلب صحیحی نیست و محاسبه مصرف آب در بالادست و طول مسیر چقدر نیازمند بحث کارشناسی است.

این عضو شورای شهر اصفهان گفت: برای برگزاری جلسه مشترکی با اساتید و معتمدین و متدینین این استان پیش قدم می‌شویم تا هم‌افزایی در خصوص مباحث مربوط به دو استان داشته باشیم و این مسائل را در وهله اول در بین خود حل کنیم. از دوستان خود درخواست داریم که سر یک میز بنشینیم و مسائل را به نحو مطلوب و بدون اینکه دشمن از آن سوء استفاده کند بررسی کنیم.

نادرالاصلی تصریح کرد: درباره سخنان معاونان اجرایی رئیس‌جمهور خطاب به مرتضوی گفت که حق نبود به اصفهان تشریف بیاورید و این شهر را که می‌دانید جایگاه آن در دوران دفاع مقدس و اداره کشور چگونه بوده این‌گونه خطاب کنید.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم رسماً از مردم اصفهان عذرخواهی کنید، انتظار ما از نمایندگان استان این است حالا که رئیس‌جمهور برای حل مشکل اصفهان دستور داد، برنامه همه‌جانبه‌ و مطالعه‌ شده‌ای را برای اجرا در اختیار دولت قرار دهند تا مسئله آب اصفهان حل شود.

اثرات خشکی زاینده‌رود برای کل کشور تبیین شود

فرزانه کلاهدوزان، عضو هیئت رئیسه شورای شهر اصفهان نیز گفت: جاری شدن زاینده‌رود از سراب تا پایاب به قول رئیس‌جمهور، خواسته ه به‌حق مردم اصفهان است که در این سفر به آن پرداخته شد.

وی با تأکید بر اینکه نگاه به مسئله آب، بدون در نظر گرفتن زاینده‌رود، به‌مثابه مداوای تب یک بیمار بدون پرداختن به عامل ایجاد تب است، افزود: هم‌صدایی همه مسئولان و نمایندگان در شورای اداری استان نکته دیگر در این خصوص است. این هم‌صدایی مطمئناً نیازمند پیگیری‌های بعدی نیز هست.

کلاهدوزان با بیان اینکه مسئولان، فعالان اجتماعی و مردم باید جهاد تبیین برای احیای زاینده‌رود را در دستور کار داشته باشند، گفت: سال‌هاست جاری شدن زاینده‌رود مسئله اصلی این خطه بوده، به‌گونه‌ای که به یک آرزو تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد مسئله زاینده‌رود باید به‌گونه‌ای دیگر پیگیری شود، گفت: لازم است اثرات خشکی زاینده‌رود برای کل کشور تبیین شود. مسئله اصفهان و زاینده‌رود را باید فراتر از یک مسئله قومی و استانی دید و باید تبدیل به مسئله‌ای کشوری شود.

به گزارش ایسنا، در چهل و ششمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با توجه به تأکیدات حوزه خانواده در دستور کار قرار گرفت. بر این اساس با اصلاحات و کار کارشناسی که روی این طرح انجام شد در ۱۲ بند به تصویب رسید. همچنین دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به اصفهان و نکاتی که لازم بود در کنار دستاوردهای سفر مطرح شود در قالب بیانیه‌ای آماده شده و به‌زودی منتشر می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شوراي شهر شورای شهر اصفهان آب زاينده رود خشکی زاینده رود و تالاب گاوخونی شورای شهر اصفهان سفر رئیس جمهور مردم اصفهان زاینده رود وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۱۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مدال آوران سال ۱۴۰۲ ورزش با حضور رئیس جمهور

به گزارش قدس آنلاین، مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش کشور در سال ۱۴۰۲ ، روز سه‌شنبه هفته آینده با حضور آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور برگزار می‌شود.

به گفته وزیر ورزش قرار است در این مراسم ۲۳۰ میلیارد تومان در قالب پاداش به مدال‌آوران اهدا شود.

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • رئیس‌جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • رئیس‌جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • کلمبیا قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد
  • رئیس‌جمهور کلمبیا: روابط خود با اسرائیل را قطع می‌کنیم
  • رئیس جمهور کلمبیا: از فردا روابطمان با اسراییل را قطع می‌کنیم
  • از پروژه هواپیمای ۷۲ نفره چه خبر؟
  • تجلیل از مدال آوران سال ۱۴۰۲ ورزش با حضور رئیس جمهور
  • عکس یادگاری کارگران با رئیسی
  • پخش زنده| جشنواره ملی امتنان از کارگران با حضور رئیس‌جمهور