Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله دژکام در دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: نقطه تفاوت تمدن ما با تمدن غرب مقوله معنویت است و اگر کمرنگ شود جلوه کار ما نیز کمرنگ می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: تلاش‌های خالصانه با در نظر گرفتن رضایت خداوند متعال، شامل عنایات الهی می‌شود، در چنین شرایطی پرودگار نیز حلال مشکلات می‌شود و کار‌ها به خوبی پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله دژکام گفت: اقتصاد در تعالیم اسلامی مهم و تابعی از معنویت است و اگر خواست خدا باشد محقق می‌شود.

امام جمعه شیراز گفت: توسل و تضرع به درگاه خدا، اغلب اوقات سبب گره گشایی و رونق کار‌ها می‌شود، حلقه مفقوده تمدن غرب فراموش شدن جنبه معنوی کار است که درنهایت سبب فساد و نابودی می‌شود.

او گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس مجموعه‌ای است که به واحد‌های تولیدی و بخش صنعت خدمت رسانی می‌کند این کار که در راستای ارتقای تولید و اصلاح وضعیت کسب و کار و معیشت جامعه است از اهمیت زیادی برخوردار است.

آیت الله دژکام گفت: مسئله اقتصاد و معیشت، مسئله محوری و مهم کشور است، در این حوزه‌ها دچار نقاط ضعفی هستیم که اگر برطرف شود سایر مشکلات نیز رفع می‌شود.

امام جمعه شیراز بر توجه به سلامت روحی و جسمانی کارگران و شاغلان در شهرک‌های صنعتی نیز تاکید کرد و خواستار همکاری همه دستگاه‌های مسول در ایجاد فضایی مناسب برای فعالان صنعتی شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز در این دیدار گزارشی از وضعیت موجود شهرک‌های صنعتی استان و مهترین اقدامات انجام شده در ۴ ماه اخیر ارائه داد.

سید مصطفی هاشمی گفت: توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها و رفع نواقص زیرساختی با هدف فراهم کردن بستر‌های لازم برای استقرارواحد‌های صنعتی از مهمترین اولویت‌ها در مجموعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

او گفت: در این زمینه دچار کمبود‌هایی هستیم که برخی از آن‌ها برعهده دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان و برخی در حوزه داخل شهرک‌های صنعتی است که در حال رفع آن‌ها هستیم.

دژکام گفت: اغلب ظرفیت شهرک‌های صنعتی تقاضامحور استان به متقاضیان واگذار شده و دچار کمبود اراضی در این شهرک‌های صنعتی بویژه در مرکز استان هستیم؛ طرح‌های توسعه‌ای در این شهرک‌های صنعتی کلید خورده و امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی بتوانیم نسبت به این مهم اقدام تا جوابگوی سرمایه گذاران باشیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از برنامه ویژه برای فسخ اراضی راکد خبر داد و گفت:بدون اغماض، فسخ اراضی راکد باهدف آزادسازی اراضی برای واگذاری به متقاضیان در دستور کار قرارگرفته است و در سه ماه معادل ۶ سال گذشته، اراضی راکد خلع ید شده اند.

هاشمی همچنین از اجرای طرح‌های فعال سازی واحد‌های راکد و نیز فعال سازی وحد‌های زیرظرفیت خبر داد و گفت:واحد‌های صنعتی در مرحله نخست پایش شده اند و در مراحل بعد که از هفته آینده آغاز می‌شود بر مبنای اولویت به بررسی مشکلات با حضور دستگاه‌های اجرایی ذیربط می‌پردازیم تا زمینه فعال سازی آن‌ها فراهم شود.

وی افزود:از ظرفیت صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک نیز استفاده و برای واحد‌های تولیدی دارای کسری وثیقه، تا سقف ۵۰ میلیارد ریال وثیقه صادر می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از اختصاص مشوق‌های ویژه برای شرکت‌های دانش بنیان در راستای تحقق منویات رهبری خبر داد و گفت:دو بلوک در شهرک صنعتی بزرگ شیراز برای شرکت‌های دانش بنیان اختصاص داده ایم و به آن‌ها زمین بدون فرآیند مزایده واگذار می‌شود.

هاشمی همچنین به مصوبات سفر مقام معظم رهبری در اردیبهشت سال ۱۳۸۷ در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اشاره کرد و گفت:ساخت مسجد در تعدادی از شهرک‌های صنعتی استان به پایان رسیده و فعال است و ساخت دو درمانگاه نیز انجام شده که امیدواریم دستگاه‌های ذیرب نظیر دانشگاه علوم پزشکی یا مدیریت درمان تامین اجتماعی آن‌ها را تحویل گرفته و به کارگران خدمات ارائه دهند.

او همچنین از برنامه ریزی برای تکمیل مجموعه ورزش کارگران در شهرک صنعتی بزرگ شیراز با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه استان خبر داد و گفت: تکمیل این مجموعه ورزشی که در مرحله سوله است می‌تواند بستری برای فعالیت‌های ورزشی کارگران فراهم کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرک های صنعتی فارس امام جمعه شیراز ترویج اخلاق و معنویت شرکت شهرک های صنعتی فارس خبر داد و گفت مدیر عامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۲۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد

سیدمسعود عظیمی در دیدار اردوان اکبرپور، منتخب مردم شهرستان‌های سپیدان و بیضا در مجلس دوازدهم با تشریح برنامه عملیاتی جهش تولید شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ابعاد فنی و زیرساختی، خدمات حمایتی و طرح‌های توسعه‌ای و ایجادی در شهرستان‌های سپیدان و بیضا گفت: موقعیت ویژه این شهرستان‌ها نظیر وضعیت مناسب آب و هوایی، فاصله نزدیک با مرکز استان، وجود منابع انسانی توانمند و قرارگیری آزادراه شیراز ـ اصفهان در شهرستان بیضا و محور مواصلاتی شیراز به یاسوج در شهرستان سپیدان ظرفیت بی‌بدیلی را برای جذب سرمایه‌گذار فراهم می‌کند.

او افزود: این شرکت در راستای مأموریت اصلی خود در زمینه فراهم کردن زیرساخت‌های تولید و صنعت تلاش خود را برای تحقق این هدف انجام می‌دهد.

عظیمی با اشاره به برنامه این شرکت برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی شهرک صنعتی بزرگ در بخشی از اراضی همجوار این شهرستان و شهرستان زرقان خبر داد و گفت: در این زمینه بررسی‌ها و بازدید‌های میدانی انجام و در مرحله انتخاب اراضی با رویکرد جذب مشارکت مردم در ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه هم‌اکنون ۸ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و غیر دولتی در شهرستان‌های سپیدان و بیضا وجود دارد، افزود: شهرک‌های و نواحی صنعتی همایجان، سپیدان ۳ و ناحیه صنعتی شهید جاویدی و نیز شهرک‌های صنعتی غیر دولتی فراسان و کامپوزیت سازه ماندگار در شهرستان سپیدان و شهرک‌های صنعتی دارویی و ملوسجان و ناحیه تل بیضا نیز در شهرستان بیضا ایجاد شده‌اند.

او با تصریح اینکه تاکنون ۱۲۱ قرارداد سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی سپیدان و ۷۸ قرارداد نیز در شهرک‌ها و نواحی بیضا منعقد شده است، گفت: در مجموع در شهرک‌های صنعتی دولتی این دو شهرستان ۹۳ واحد بهره‌بردار با اشتغال ۱۹۵۶ نفر مشغول به فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بیان کرد: شهرک دارویی به‌عنوان یکی از گزینه‌های سرریز سرمایه‌گذاری کلان شهر شیراز در نظر گرفته شده است و برای ما اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت.

عظیمی افزود: در دو سال گذشته و با اختصاص۱۲۶ میلیارد تومان اعتبار، روند اجرای طرح‌های زیرساختی در شهرک دارویی شتاب گرفت و طرح‌های زیرساختی نظیر زیرسازی، خیابان‌کشی و شبکه داخلی فاضلاب در فاز نخست شهرک صنعتی انجام و طرح‌های تکمیلی نظیر اجرای شبکه اختصاصی انتقال برق نیز با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال انجام است.

او با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات اجرایی طرح خط انتقال برق شهرک صنعتی دارویی بیضا، گفت: این خط دومداره با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان با ظرفیت حدود ۱۲ مگاوات برق به طول ۱۱ کیلومتر از پست برق بیضا تا شهرک صنعتی در مرحله اجرا قرار دارد که با بهره‌برداری از آن در نیمه نخست امسال برق این شهرک صنعتی تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه در زمینه تامین آب نیز ۱۰ لیتر بر ثانیه انشعاب آب با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان خریداری شده است، گفت: عملیات اجرایی خط انتقال در مرحله مکان‌یابی و جانمایی است.

او همچنین از تکمیل عملیات زیرسازی فاز یک با اعتبار ۵۲ میلیارد تومان، شبکه فاضلاب با مبلغ ۲۲ میلیارد تومان و شبکه داخلی آب با ۷ میلیارد تومان خبر داد و گفت: سایر پروژه‌ها نیز در مرحله برآورد و انجام عملیات اجرایی قرار دارد.

عظیمی با اشاره به اینکه شهرک دارویی در زمینی به مساحت ۱۸۰ هکتار ایجاد شده است، افزود: در این شهرک صنعتی بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر خواهند شد و پیش‌بینی می‌شود در این واحد‌ها برای افزون‌بر ۵ هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد