Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-دستورالعمل خرید تضمینی گندم، باعث خریداری و ذخیره‌سازی گندم‌های یکدست و باکیفیت شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)، براساس «دستورالعمل خرید تضمینی گندم» که مراکز خرید سراسر کشور ملزم به اجرای آن هستند، ویژگی‌ها، حدود مجاز و روش اُفت‌زنی محصول کشاورزی گندمکاران، تعیین شده و رعایت مفاد آن از طریق ایجاد هماهنگی خرید در کل کشور، باعث خریداری و ذخیره‌سازی گندم‌های یکدست و باکیفیت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دستورالعمل خرید تضمینی گندم هر سال و پیش از فرا رسیدن فصل خرید، تدوین و نهایی شده و برای سهولت در خرید تضمینی گندم‌های باکیفیت و یکدست از کشاورزان گندمکار به استان‌های سرتاسر کشور ارسال می‌شود.
در دستورالعمل مذکور، ویژگی‌های گندم قابل خریداری و حدود مجاز شامل اُفت مفید و غیرمفید و سن‌زدگی، تعیین شده و همچنین روش نمونه‌برداری از محموله‌های تحویلی گندمکاران در ابتدای ورود به مراکز خرید، مشخص شده است.
دستورالعمل صادره، عملاً به ارتقای کیفیت گندم تولید شده کمک می‌کند، زیرا گندمکاران با رعایت استانداردها و شاخص‌ها‌یی که در مراکز خرید برای پذیرش انواع گندم ملاک عمل قرار می‌گیرد، تلاش می‌کنند تا تولید خود را با پایین‌ترین اُفت و بالاترین کیفیت، عرضه کرده و محصولشان را به قیمت مصوب بفروشند.
گفتنی است؛ امسال خرید تضمینی گندم از 4 فروردین آغاز و بر اساس «دستورالعمل خرید تضمینی گندم» در قالب 559 هزار و 133 محموله تاکنون بیش از 3 میلیون و 306 هزار تن محصول کشاورزی گندمکاران، خریداری و ضمن توزیع در 31 استان، در انبارها و سیلوهای نقاط مختلف کشور نیز ذخیره‌سازی شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دستورالعمل دستورالعمل خرید تضمینی گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۲۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امید جهان نژادیان به خبرنگار ما گفت: خوزستان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی ازجمله گندم است و برداشت این دانه‌های طلایی در استان از بیستم فروردین امسال از مناطق جنوبی استان آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.

وی میزان خرید روزانه خرید گندم از کشاورزان خوزستان را بیش از ۶۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون، بیش از ۵۶۰ هزار تن از این محصول راهبردی خریداری و به سیلو‌ها انتقال داده شده است.

جهان نژادیان درخصوص میزان خرید گندم نسبت به پارسال می‌گوید: تاکنون شاهد افزایش دوبرابری این محصول هستیم و استقبال کشاورزان برای تحویل به مراکز خرید خوب بوده است.

به گفته مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان؛ در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به قیمت ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

وی اضافه کرد: پارسال در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

در سال زارعی جاری در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی خوزستان کشت گندم انجام شده است.

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید