Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-معاون بهداشت وزارت بهداشت در بخشنامه‌ای برنامه تشدید نظارت‌های بهداشتی در ساعات غیر اداری و روز‌های تعطیل را به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وبدا، در بخشنامه «کمال حیدری» به روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور آمده است: با آغاز فصول گرم سال، تعطیلات تابستانی و افزایش حجم سفر‌های داخلی و در راستای کنترل و کاهش طغیان‌های احتمالی ناشی از شیوع بیماری‌های منتقل شده از آب و غذا به ویژه طغیان بیماری‌های اسهال و التور و کنترل بیماری کووید 19، تشدید نظارت‌های بهداشت محیطی هدفمند از مراکز تهیه، طبخ، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، بین راهی، اقامتی و مراکز و اماکن مشابه و همچنین سامانه‌های آبرسانی، استخر‌های شنا و شناگاه‌های طبیعی در قالب اجرای برنامه تشدید نظارت‌ها در ساعات غیر اداری و روز‌های تعطیل از توصیه‌های ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه این بخشنامه بر تامین و حفظ سلامتی آحاد جامعه و دسترسی به آب و غذای ایمن و سالم و همچنین برخورداری از فضای مناسب و بهداشتی در اماکن عمومی، بین راهی، اقامتی و امثال آن با اولویت کنترل بیماری کووید 19 و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برنامه ریزی علمیاتی برای اجرای این برنامه تاکید شده است.
معاون بهداشت در ادامه این بخشنامه تصریح کرد: رعایت مفاد دستورالعمل افزایش نظارت‌ها و دستورالعمل بازرسی هدفمند و به کارگیری از حداکثر توان کارشناسی، تجهیزات پورتابل بازرسی، یونیفرم و خودرو متحدالشکل با نصب لگوی بهداشت و امکانات دانشگاهی برای اجرای صحیح برنامه ضروری است.
بر اساس این گزارش اولویت‌های اجرای برنامه به شرح زیر اعلام شده‌اند:
1. حضور فعال همه رده‌های کارشناسی و بازرسی از ستاد معاونت بهداشت تا سطح مراکز خدمات جامع سلامت در ساعات غیراداری و روز‌های تعطیل طبق دستورالعمل پیوست
2. رسیدگی به شکایات مردمی ثبت شده در سامانه 190
3. اطلاع رسانی تلفن‌های سامانه 190 با اولویت مشکلات موجود در مراکز و اماکن حساس (مطابق دستورالعمل پیوست)
4. کنترل بهداشت و ایمنی مواد غذایی در سطح عرضه به منظور پیشگیری از بروز طغیان بیماری‌های منتقله از آب و غذا به ویژه طغیان بیماری‌های اسهال و التور
5. بازرسی هدفمند از مراکز و اماکن حساس، سامانه‌های آبرسانی، استخر‌های شنا و شناگاه‌های طبیعی نظارت بر دفع بهداشتی فاضلاب و تشدید کنترل کیفی آب و پروتکل‌های بهداشتی
6. ثبت نتایج بازرسی بهداشتی و نمونه برداری در سامانه‌های موجود
7. نمونه برداری هدفمند از مواد غذایی سنتی و صنعتی در سطح عرضه
8. توجه به نظارت بر سرویس‌های بهداشتی به ویژه سرویس‌های بهداشتی بین راهی
9. نظارت بر برنامه خودکنترلی و خوداظهاری بهداشتی مراکز و اماکن دارای کارشناس مشاور بهداشت محیط و قرارداد با دفاتر خدمات سلامت
10. استفاده از توان بخش خصوصی در ساعات اداری و غیر اداری در صورت ضرورت
همچنین پشتیبانی و تامین اعتبارات اجرایی برنامه با توجه به حضور همکاران در ساعات غیراداری وروز‌های تعطیل ضروری است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نظارت روز های تعطیل مراکز و اماکن نظارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۲۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد

وزیر بهداشت در خصوص مصوبه دولت در ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی گفت: این مصوبه به همه بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه هر حادثه یا بیماری که در هفت سال اول زندگی رخ دهد، در سایر سال های عمر باقی می‌ماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، اظهار کرد: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیئت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آنها ایمن شود.

وی با بیان اینکه این مصوبه به تمام بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است و با اشاره به کمبود دارو برای بیماران تالاسمی افزود: بنای ما این است که با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز را تامین کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم، اما تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص دهد، کمبودها را در داخل با اولویت شرکت‌های دانش بنیان تامین می‌کنیم.

کد خبر 749679

دیگر خبرها

  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان