Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی «صدایم کن» با آهنگسازی و خوانندگی عباس آزاد و تنظیم ارکستراسیون آرمین مرشد عصر روز بیست و هشتم خرداد در خانه موزه بتهوون برگزار شد.

عباس آزاد در ابتدای این مراسم گفت: آلبومی که امسال به صورت رسمی رونمایی می‌شود سال ۹۵ به صورت دوستانه شکل گرفت اما پروداکشن آن حدود یک و نیم سال طول کشید و سپس با دوره کرونا مواجه شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای همین آلبومی امروز رونمایی می‌شود که علیرغم نظم موجود در پروسه تولیدش، سال ۹۵ استارت خورد و شش سال تا رونمایی طول کشید.

این آهنگساز و خواننده با بیان اینکه بهترین نوازندگان مربوط به این ژانر از موسیقی در تولید این آلبوم همکاری کردند، توضیح داد: متاسفانه غیر از اندک مخاطبان تحصیل‌کرده و متخصص، اغلب شنوندگان نمی‌توانند قضاوتی در مورد ژانر و نحوه تولید یک آلبوم و دشواری‌هایش داشته باشند.

وی توضیح داد: ابتدا قرار بود تعدادی از تصنیف‌هایی که شعر و آهنگش از من است در یک آلبوم جمع شود اما بعدتر به قطعه‌ای موزیکال در آذربایجان برخوردم که جذاب بود و دوست داشتیم آن را در کار داشته باشیم؛ بهترین کسی هم که می‌توانست این کار را انجام دهد عبدالجبار کاکایی بود و شعر قطعه همسفر را سرود. در نهایت چهار قطعه به شکل تصنیف و یک قطعه به صورت کاور و انتخاب ملودی در آلبوم دارای کلام هستند که در چهار قطعه بی‌کلام گنجانده شده اند.

این خواننده و آهنگساز با بیان اینکه سلیقه آرمان مرشد کمک کرد تا روایت عاشقانه مدنظرش به بهترین شکل دربیاید، عنوان کرد: «صدایم کن» یک روایت عاشقانه غمگین است. روایتی از عشقی دارد که به هر نحوی حاصل نمی‌شود و به سرانجام نمی‌رسد. عشق مجازی، عشق حقیقی و در کل حکایتی از داستان یک فراق، نشدن و موسیقی غمگین است.

عبدالجبارکاکایی شاعر و ترانه سرا هم در این مراسم بیان کرد: ناکامیِ پایان عشق‌های مجازی را در عشق‌های حقیقی هم می‌توان تصور کرد. با شناختی که از عباس آزاد و توانایی‌اش دارم و وضعیتی که در موسیقی امروز با آن روبرو هستیم، اتفاق خوبی با انتشار این دست آثار رخ خواهد داد که نگاهی به تصنیف‌های ایرانی دارد.

این شاعر یادآور شد: موسیقی‌ای که به کلام احترام می‌گذارد خودش را در حافظه مخاطب ثبت می‌کند. اما الان کلام، دنباله‌روی موسیقی شده و ریتم حرف اول را می‌زند اما در کار عباس آزاد ویژگی احترام به کلام به چشم می‌خورد.

کاکایی در پایان تصریح کرد: از آثار مشترک‌مان با عباس آزاد خاطرات خوبی در ذهن دارم که یکی از آنها در ارتباط با ایلام، همین امروز هم در فضای مجازی دست به دست می‌شد.

در ادامه مسرور شیدایی که میکس و مسترینگ این آلبوم را به عهده دارد، درباره فضای مدرن و ارکستال «صدایم کن» با سازهای غربی صحبت کرد و گفت: عباس آزاد سعی کرده در این آلبوم، تصنیف را احیا کند. بنابراین در بلبشوی غریب امروز موسیقی باید قدر این تلاش او را در تصنیف‌سازی بدانیم.

پخش کلیپی درباره مهدی آزاد استاد زبان‌شناسی و پژوهشگر بخش بعدی این نشست بود که قطعه «صدایم کن» به او تقدیم شده است. اجرای زنده این قطعه، پایان‌بخش این مراسم بود.

کد خبر 5518166 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: آلبوم موسیقی خانه موزه بتهوون موسیقی ایرانی موسیقی تلفیقی تئاتر ایران شبکه افق برنامه تلویزیونی سریال ایرانی فیلم کوتاه کارگردان تئاتر فیلم سینمایی موسیقی ایرانی اداره کل هنرهای نمایشی هنرمندان تئاتر تماشاخانه شهرزاد نقاشی حوزه هنری خانه هنرمندان ایران عباس آزاد صدایم کن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۲۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای ایجاد پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در هشترود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرید قشلاقی در جلسه شورای اداری گفت: این پست برق تا ۲ سال آینده احداث می‌شود و برق شهر‌های جنوب استان به ویژه شهرستان‌های هشترود و چاراویماق را که با مشکل انرژی در احداث برخی کارخانه‌ها و صنایع سنگین مواجه هستند تامین خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به نیاز منطقه و سرمایه گذاری صنایع در این شهرستان در شهرک‌های صنعتی و پایاب سد سهند احداث این پست  لازم و حیاتی است.

قشلاقی همچنین از راکد ماندن قطعه پنج آزاد راه هشترود ـ مراغه انتقاد کرد و گفت: این قطعه به طول ۶ کیلومتر مسیر حیاتی برای شهر هشترود است چرا که این شهر را به اتوبان پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) و آزاد راه هشترود ـ مراغه وصل کند، مردم این شهرستان از راه ارتباطی روستایی دامناب که به جاده مرگ هم مشهور است رفت و آمد می‌کنند و هر روز شاهد بروز تصادف هستیم.

فرماندار هشترود ادامه داد: برخی کار‌های ساختمانی و عملیاتی این قطعه اتمام شده و فقط مطالبات زمین‌های کشاورزان و ۲ دهنه پل و هموار سازی این‌مسیر مانده است که باید این مسیر تا پایان امسال به اتمام برسد.

وی از ممنوعیت به کارگیری اتباع افغانی در کارگاه‌ها، باغ‌ها و مزرعه‌های این شهرستان خبر داد و گفت: در صورت مشاهده برخورد جدی خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «در شکوه هفتمین اقرار» در یزد
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و صادق محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • تلاش برای ایجاد پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در هشترود
  • تحول بی نظیر موسیقی مدرن با آلبوم جدید مُجال