Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@02:26:28 GMT

 اطلاعات مفید که راجع به فیلر چشم نمی‌دانید

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۲۴۱۹

نمک زیاد، کم‌خوابی، آلرژی، ژنتیک همه این‌ها می‌تواند منجر به سیاهی و گودی زیر چشم شود. این‌جاست که انجام فیلر چشم مطرح می‌شود. این روش زیبایی می‌تواند به کاهش سریع‌تر این مشکلات زیبایی نسبت به سایر درمان‌ها کمک کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد فیلر چشم و این‌که آیا آن‌ها انتخاب مناسبی برای شما هستند یا خیر می‌توانید از کلینیک دکتر فرد کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلر چشم چیست؟

فیلر چشم درمانی است که در آن پرکننده‌های پوستی اسید هیالورونیک (HA) با استفاده از یک سوزن یا کانول به داخل و اطراف حفره‌های تیره زیر چشم تزریق می‌شوند. اسید هیالورونیک یک ماده ژل‌مانند است. هنگامی که تزریق فیلر انجام می‌شود، مانند یک اسفنج عمل می‌کند و باعث جذب آب و در نهایت جوان‌سازی می‌شود. فیلرهای زیر چشم‌ مانند سایر فیلرهای صورت هستند. آن‌ها معمولاً برای صاف کردن چین‌وچروک‌ها به پوست تزریق می‌شوند. معمولاً از این درمان برای روشن‌کردن ناحیه اشک یا ناحیه زیر چشم استفاده می‌شود. این درمان برای پرتر و روشن‌تر نشان‌دادن ناحیه زیر چشم بسیار مؤثر است.

انواع فیلر چشم

نداشتن خواب کافی یا خستگی عمومی ممکن است باعث شود چشمان شما پف‌کرده به نظر برسد. این اغلب منجر به تیره شدن نواحی اطراف چشم می‌شود. یکی دیگر از علل احتمالی به‌وجودآمدن این مشکل عوارض آلرژی است. اگر آلرژی دارید و مدام اطراف چشمان خود را می‌مالید، از تغییر رنگ این ناحیه تعجب نکنید. برخی از انواع فیلرهای چشم که در کاهش این مشکلات مؤثر است عبارت‌اند از:

اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک به طور طبیعی توسط بدن تولید می‌شود. پرکننده‌های اسید هیالورونیک از یک ژل مصنوعی ساخته شده‌اند که ماده طبیعی بدن را تقلید می‌کند فیلر چشم حاوی اسید هیالورونیک در تولید کلاژن نقش زیادی دارد. از آن‌جایی که این نوع فیلر شفاف است، به ‌راحتی زیر چشم می‌خوابد و احتمال جمع‌شدن آن‌ها کمتر است. با این که ماندگاری این نوع فیلر کمتر است اما حالت طبیعی تری هم دارد.

پلی ال لاکتیک اسید

پلی ال لاکتیک اسید یک ماده زیست‌سازگار و مصنوعی است که ممکن است از طریق فرایندی به نام نخ خطی تزریق شود.این ماده به طور قابل‌توجهی تولید کلاژن را تقویت می‌کند. با نام تجاری Sculptra Aesthetic به بازار عرضه می‌شود .

هیدروکسی لاپاتیت کلسیم

این فیلر پوستی زیست‌سازگار از فسفات و کلسیم ساخته شده است. این ماده می‌تواند تولید کلاژن را در پوست تحریک کند و به حمایت و حفظ بافت همبند کمک کند و در نهایت به ناحیه موردنظر حجم دهد.کلسیم هیدروکسیل آپاتیت ضخیم‌تر از اسید هیالورونیک است. اغلب قبل از تزریق با یک ماده بی‌حس‌کننده رقیق می‌شود.برخی از پزشکان به دلیل نگرانی از اینکه ناحیه زیر چشم بیش از حد سفیدرنگ شود از استفاده از این پرکننده اجتناب می‌کنند. برخی دیگر این نگران هستند که با تزریق این ماده در زیر چشم گره‌هایی ایجاد شود.

انتقال چربی (پیوند چربی)

اگر در جایی که پلک تحتانی و گونه شما به هم می‌رسند، گودی عمیقی داشته باشید، ممکن است پزشک شما استفاده از تزریق چربی بدن خودتان را توصیه کند. این چربی معمولاً از شکم، باسن و ران گرفته می‌شود.

فیلر چشم چطور عمل می‌کند؟

مانند بسیاری از نواحی بدن ، به‌مرورزمان پوست اطراف چشم شما شروع به افتادگی می‌کند زیرا بافت و عضله ضعیف می‌شود و تولید کلاژن و الاستین کند می‌شود و در نهایت منجر به چین‌وچروک، خطوط ریز و افتادگی پوست می‌شود. همچنین، خط خنده و چربی اطراف چشم نیز می‌تواند به پلک‌های پایین منتقل شود که منجر به پف‌کردن چشم‌ها و بدتر شدن کیسه‌های زیر چشم می‌شود.

فیلر زیر چشم درمانی است که برای بازگرداندن حجم زیرپوست استفاده می‌شود. تیرگی زیر چشم اغلب نتیجه چربی یا بافت ("کیسه") است که زیر یا اطراف چشم را سایه می‌اندازد. تزریق فیلر می‌تواند به ازبین‌بردن ناحیه سایه‌دار کمک کند و به طور مؤثر سیاهی دور چشم را کاهش دهد و همچنین به پرکردن چین‌وچروک، خطوط ریز و افتادگی پوست اطراف چشم کمک می‌کند.

کمبود خواب، مصرف نیکوتین، آلرژی‌ها، احتباس مایعات و ژنتیک می‌توانند حلقه‌ها و سایه‌های زیر چشم را به میزان قابل‌توجهی بدتر کنند.

مزایای استفاده از فیلر چشم

فیلر چشم از بسیاری جهات بسیار مفید است. این درمان می‌تواند شما را از یک روش جراحی ناخوشایند نجات دهد و درعین‌حال چهره شما را جوان‌تر و شاداب‌تر نشان دهد. مزایای این روش عبارت‌اند از:

ایمنی کافی

بدن شما موادی را که معمولاً در این روش استفاده می‌شود به‌راحتی تحمل می‌کند. چه طبیعی و چه مصنوعی باشند، بدن شما به‌طورکلی مکانیسم‌های آسانی برای مقابله با آنها دارد؛ بنابراین فیلر چشم خطر کمی برای شما خواهد داشت.

زمان کمی می‌برد

این کار فقط به 30 دقیقه زمان نیاز دارد. برای کاهش درد اگر از بی‌حس‌کننده موضعی استفاده کنید، ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشید.

به این نکته توجه کنید که انجام این کار ممکن است کمی طول بکشد اما پس از انجام آن، به‌راحتی می‌توانید در زمان زیادی صرفه‌جویی کنید. یعنی شما می‌توانید بلافاصله پس از مدت کوتاهی به کار یا سایر فعالیت‌های خود بازگردید. به همین ترتیب، تقریباً بلافاصله پس از عمل، نتایج تزریق فیلر را مشاهده خواهید کرد. البته ممکن است تا یک یا دوهفته طول بکشد تا اثرات کامل آشکار شود.

کم تهاجمی است

حداکثر چیزی که در این روش استفاده می‌شود یک سوزن است و نیازی به برش و جراحی ندارد. ممکن است کمی درد داشته باشد که بسته به آستانه درد هرکسی شدت این درد متفاوت است. در نهایت برای آرامش شما از یک بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. یک روش قابل‌قبول‌تر، استفاده از یک کانول برای دقت بیشتر در زمان تزریق است. کانولا همچنین خطر کبودی بعد از عمل را کاهش می‌دهد. زیرا کانولا نوعی سوزن منعطف است که نوک آن مثل سایر سوزن‌ها تیز نیست و هرگز وارد هیچ عروقی نمی‌شود چون هیچ عروقی را پاره نمی‌کند پس احتمال کبود شدن هم وجود ندارد.

نتیجه مطلوب

البته دلیل استفاده از فیلر چشم به دلیل نتایجی است که می‌توانید از آن به دست آورید. این درمان در ازبین‌بردن کیسه‌های تیره زیر چشم بسیار مؤثر است. با این کار ظاهر شما بسیار بهتر می‌شود. شاید برای شما جالب باشد که فیلرهای صورت برای استفاده در گونه، لب‌ها و سایر قسمت‌های صورت شما قابل تزریق هستند.

به‌راحتی قابل تغییر است

مواد پرکننده مورد استفاده در درمان زیر چشم به‌راحتی قابل تنظیم هستند. به‌ عنوان‌ مثال، اگر برخی از قسمت‌ها در طول تزریق فیلر بیشتری نسبت به قسمت دیگر دریافت کنند، پزشک می‌تواند به‌سرعت آن را اصلاح کند.

فیلر چشم مزایا بسیار زیادی دارد. اگر خود را کاندید مناسبی می‌بینید، از درمان‌های پرکننده زیر چشم در مرکز تخصصی پوست و بوتاکس که توسط یک انژکتور زیبایی متخصص انجام می‌شود، تردید نکنید.

عوارض فیلر چشم چیست؟

تورم خفیف به مدت 24 تا 48 ساعت پس از درمان قابل‌انتظار است.

فیلری که زیر چشم حرکت می‌کند غیرمعمول نیست.

یکی از شدیدترین عوارضی که ممکن است ایجاد شود، انسداد عروقی است.

کوری ناشی از تزریق فیلر جدی‌ترین عوارض جانبی انسداد یا لخته خون است که ایجاد می‌شود.

فیلر چشم برای چه کسانی مفید است؟

پرکننده‌های چشم برای افرادی که گودی‌های تیره زیر چشم ناشی از ژنتیک یا افزایش سن دارند، بر خلاف عوامل سبک زندگی مؤثرتر است.

برخی از افراد به طور طبیعی چشم‌های فرورفته به درجات مختلف دارند که باعث ایجاد سایه در زیر پلک می‌شود. فیلر چشم می‌تواند به تسکین این مشکل در برخی افراد کمک کند، اگرچه برخی دیگر ممکن است جراحی را راه‌حل مؤثرتری بدانند.

بالارفتن سن نیز می‌تواند باعث افزایش گودی چشم و ظاهری تیره در زیر چشم ایجاد کند. با افزایش سن، چربی زیر چشم ممکن است از بین برود یا ریزش کند و باعث ایجاد ظاهری توخالی و جدایی عمیق بین ناحیه زیر چشم و گونه شود. در این صورت تزریق فیلر چشم نتیجه مطلوبی برای شما دارد.

 

همه افراد کاندیدای مناسبی برای دریافت فیلر چشم نیستند. اگر سیگار می‌کشید، پزشک شما ممکن است در مورد مصرف پرکننده‌های چشم به شما هشدار دهد. سیگار ممکن است مانع از بهبودی شود. همچنین ممکن است مدت‌زمان ماندگاری نتایج را کاهش دهد.

چه کسانی نباید از فیلر چشم استفاده کنند؟

اکثر افراد واجد شرایط استفاده از فیلرها هستند، اما برای کسانی که باردار و یا شیرده هستند یا از عفونت سینوسی رنج می‌برند توصیه نمی‌شود. افرادی که اخیراً تحت عمل دندانپزشکی قرار گرفته‌اند یا در شرف انجام عمل دندانپزشکی هستند نیز باید از انجام فیلر اجتناب کنند، زیرا برخی از عمل‌ها می‌توانند بر نحوه قراردادن فیلر در زیرپوست تأثیر بگذارند.

وقتی صحبت از فیلرهای زیر چشم می‌شود، آن‌ها راه حلی سریع برای همه مشکلات پوستی زیر چشم نیستند. این روش بیشتر برای افرادی که کیسه‌های زیر چشم و حلقه‌های تیره آن‌ها نتیجه کاهش حجم است نه رنگ‌دانه مؤثر است. تزریق‌های پوستی به افرادی که سایه‌ها و تیرگی‌های زیر چشمشان به دلیل افزایش رنگ‌دانه ایجاد می‌شود کمکی نمی‌کند و در برخی موارد، پرکننده‌ها می‌توانند مشکل را بدتر کنند.

ماندگاری فیلر چشم چقدر است؟

بعد از تزریق فیلر چشم، بدن شما به ‌مرورزمان آن را تجزیه می‌کند؛ بنابراین، ممکن است پس ازبین‌ رفتن آن به درمان مجدد نیاز داشته باشید. سرعتی که این اتفاق می‌افتد به‌سرعت متابولیسم بدن شما بستگی دارد. به‌طورکلی ماندگاری این روش 6 تا 9 ماه است.

جمع‌بندی

با افزایش سن، ممکن است کاهش سلول‌هایی که استخوان را بازسازی می‌کنند نیز تجربه کنید. در نتیجه، چشمان شما شروع به توخالی شدن می‌کند فیلر چشم یک درمان محبوب برای افرادی است که به دنبال روشن و حجیم کردن ناحیه زیر چشم خود هستند. هنگامی که توسط یک متخصص انجام شود، این درمان بسیار ایمن است. جدا از تصادفات عجیب ‌وغریب (مانند نابینایی)، تنها زمانی که به دنبال جایگزین‌های ارزان‌تر می‌گردید، ممکن است همه چیز خطرناک شود؛ بنابراین، اگر به تزریق فیلر بوده‌اید، بدانید که این یک درمان مفید برای جوان‌سازی صورت است که اگر بادقت انجام شود، می‌تواند بلافاصله ظاهر ناحیه زیر چشم شما را تغییر دهد و باعث بهبودی آن شود.

منبع: الف

کلیدواژه: اسید هیالورونیک استفاده می شود تولید کلاژن زیر چشم پرکننده ها تزریق فیلر اطراف چشم فیلر چشم برای شما بدن شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۲۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروهای گشت ارشاد در تهران ۴۰ سال پیش!/ عکس

به گزارش خبرآنلاین از اطلاعات آنلاین، حسین طاهری، استاندار وقت تهران در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای از آغاز به کار گشت‌های مبارزه به منکرات در سطح شهر تهران خبر داد. این اولین بار در تاریخ بعد از انقلاب است که نیروهای انتظامی در زمینه حجاب و پوشش شهروندان دست به کار می‌شوند. خبر را به نقل از روزنامه اطلاعات ۱۱ اردیبهشت ۱۳۶۳ بخوانید و عکسی از خودروهای ستاد مبارزه با منکرات در همان سال تماشا کنید.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902659

دیگر خبرها

  • تن هاخ: عذرخواهی سانچو؟ حالا وقت صحبت‌کردن راجع به این موضوع نیست
  • خواص گیاه درمانی و مفید شنگ
  • دانشجوی آمریکایی سارق در فرودگاه به دام افتاد
  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است
  • رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است
  • گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • مصرف این سه نوع چای چهره‌تان را ۲۰ سال جوان می‌کند
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • خودروهای گشت ارشاد در تهران ۴۰ سال پیش!/ عکس