Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی در پیامی به بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نوشت:

«برای تئاتر در دیدگاه ها و رویکردهای گوناگون، کارکردهای بسیار متنوع ومتفاوتی عنوان شده است و در ساحت های متفاوت کارویژه های مختلفی برای این هنر تعریف و تصور شده است.

در ارتباط با کودکان و نوجوانان علاوه بر کارکردهای معمول و متداول تئاتر، به نوعی رویکردهای آموزشی و تربیتی شکل برجسته‌تری به خود گرفته و بیشتر مد نظر اصحاب تئاتر، مخاطبان و جامعه علمی اعم از روان شناسان، جامعه شناسان و پژوهشگران حوزه های تربیتی و نیز خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرداختن به این جنبه از کارکردهای تئاتر، مستلزم شناختی همه جانبه از کودک ونوجوان و جهان گسترده و خاص اوست. شناختی مشتمل بر شاخه های مختلفی از روان شناسی،علوم تربیتی، علوم انسانی،جامعه شناسی در کنار تسلطی کامل و اشرافی عمیق به شیوه های اجرایی وتکنیکی تئاتر.

این کوتاه، نشانگر اهمیت بسیار ویژه فعالیت در تئاتر کودک و نوجوان در هر شاخه و سمت و منسبی است.

جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در حد توان خود به دنبال ایجاد شرایط بهتر از جنبه های گوناگون آموزشی، تربیتی، امید افزایی و کارآمدی برای فرزندان ایران با تکیه بر فرهنگ اصیل،غنی و متنوع ایرانی،اسلامی است. بی شک این مهم نیازمند همتی والا و تلاشی سترگ در تمام سطوح سیاستگذاری، مدیریتی و اجرایی است. چرا که نسل فردای جامعه و تاثیرگذاران و سازندگان آینده ایران عزیز را کودکان و نوجوانان امروز تشکیل میدهند و یکی از رسالت های برجسته حوزه فرهنگ و هنر ، برنامه ریزی و فعالیت کارشناسانه و مثمر ثمر در این حوزه است.

با آرزوی پیروزی و سربلندی برای تمام هنرمندان، گروه های نمایشی، همکاران و برگزار کنندگان این رویداد بزرگ هنری، امیدوارم بیست و هفتمین گام این مسیر خطیر، ما را و تئاتر کودک‌ و نوجوان را به اهداف و چشم اندازهای کلان این جشنواره نزدیک تر نماید.»

انتهای پیام/

منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان تئاتر کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۲۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر، حسام منظور بازیگر با سابقه تئاتر که پیش از این و در سال ۱۳۹۸ نمایش «الیزابت باتوری» را کارگردانی کرد که با استقبال قابل توجه مخاطبان و منتقدان تئاتر روی صحنه رفت، بعد از ۵ سال و در جدیدترین تجربه کارگردانی خود به سراغ رمان مطرح برام استوکر رفته است.

منظور قصد دارد در سال جاری اقتباسی نمایشی از رمان «دراکولا» را که از شاخص‌ترین آثار کلاسیک ادبیات ژانر وحشت است، روی صحنه ببرد.

تا کنون در سینما و تئاتر جهان اقتباس‌های مختلفی از رمان «دراکولا» شده است که از جمله مطرح‌ترین آن‌ها می‌توان به فیلم «دراکولا» به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا و بازی گری اولد من و آنتونی هاپکینز اشاره کرد.

حسام منظور در حال حاضر فیلم «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی را روی پرده سینماهای کشور دارد.

متعاقبا اخبار مربوط به عوامل، مکان و زمان اجرای عمومی این اثر نمایشی منتشر می‌شود.

کد خبر 6091907 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • چند ترفند تربیتی کاربردی برای جلوگیری از لجبازی کودک
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری