Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با اشاره به جمع‌آوری زباله‌های بازیافتی از مخازن زباله در تهران گفت: بر اساس قانون، به کار گماردن افراد زیر ۱۵ سال ممنوع است و افراد بالای ۱۵ سال نیز با شرایط سخت، می‌توانند کار کنند.

او افزود: هر نوع بکارگیری کودکان و نوجوانان در جمع‌آوری زباله‌ها ممنوع است و از شهرداری می‌خواهیم به عملکرد پیمانکاران در این زمینه نظارت کند؛ چرا که جمع‌آوری زباله کار بسیار سختی است و به هیچ عنوان نباید از کودکان و نوجوانان استفاده شود و در صورت تکرار باید این موضوع از پیمانکاران شکایت صورت گیرد و گزارش اقدامات در این زمینه به شورا ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقراریان ادامه داد: این کودکان و نوجوانان خارج از کار با پیمانکاری به جمع آوری زباله اقدام می‌کنند، با این وجود برخی پیمانکاران نیز از کودکان و نوجوانان برای این امر استفاده می‌کنند. این تخلفات به‌طور مستقیم به شهرداری برنمی‌گردد اما نظارت بر این موضوع بر عهده شهرداران مناطق است و تقاضا داریم که چشم خود را بر این اتفاق نبندند.

او تاکید کرد: وقتی موضوع رها می‌شود گلاب‌دره، خلازیر، دره فرحزاد و کودکان کار شکل می‌گیرند و در طول یک دهه به آسیبی تبدیل می‌شوند که مقابله با آن کار سختی می‌شود که در کشورهای اروپایی نیز شاهد آن هستیم. تقاضای من این است که موضوع پیگیری شود و اجازه ندهند که این کودکان مورد سوء استفاده قرار بگیرند.

کد خبر 684489 منبع: ایسنا برچسب‌ها زباله کودک کار شوراى شهر تهران تفکیک زباله شهردارى تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: زباله کودک کار شوراى شهر تهران تفکیک زباله شهردارى تهران کودکان و نوجوانان جمع آوری زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۳۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، این تماشاخانه سیار کانون با نمایش «کلاغ بلا، توپ طلا» امروز میهمان کودکان و نوجوانان در منطقه خضر و شهرک مدنی همدان بود.

این برنامه با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی برای کودکان و نوجوانان و بیان مفاهیم تربیتی در قالب تئاتر و نمایش و نیز به منظور آشنایی خانواده‌ها با فعالیت‌های جذاب در کانون پرورش فکری انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • هفته زمین پاک
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد
  • جمع آوری زباله های رها شده در طبعیت جاجرود
  • جمع آوری زباله های رها شده درطبعیت از سوی دانش آموزان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان