Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین،بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده، آسمان صاف تا کمی ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید به‌ویژه روزهای دوشنبه(۳۰ خرداد)، چهارشنبه و پنجشنبه (۱ و ۲ تیر) در ساعات بعدازظهر و شب در پاره‌ای نقاط با خیزش موقت گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از عصر دوشنبه و طی روز سه شنبه(۳۱خرداد) با توجه به رخداد شرایط ناپایداری نسبی جو، در نیمه‌شرقی و ارتفاعات استان افزایش ابر و رگبار و رعد و برق با احتمال تگرگ در مناطق مستعد مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۹ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۳۰ خرداد ‌) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک در بعد از ظهر با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد و طی ‌سه‌شنبه ( ۳۱ خرداد) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد رنگ از ناپایداری‌های همرفتی در ساعات بعدازظهر و شب، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد تگرگ به‌ویژه در ارتفاعات شرقی استان ارتفاعات و دامنه شمالی و شمال شرق استان تهران از عصر دوشنبه تا سه‌شنبه(۳۰ تا ۳۱ خرداد) خبر داد.

در اثر این مخاطره احتمال صاعقه، احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها، آسیب به محصولات کشاورزی بر اثر تگرگ و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

هشدارهای سازمان هواشناسی به چند گروه

اداره کل هواشناسی استان تهران برای کاهش آسیب‌های احتمالی عدم اتراق در کنار رودخانه‌ها، احتیاط در تردد از حاشیه مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ رو، احتیاط در چرای دام، احتیاط در کوهنوردی و پرواز گلایدرها را توصیه می‌کند.

این سازمان در ادامه این هشدار از وزش باد شدید در نقاط مستعد و خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا از عصر دوشنبه تا پایان سه‌شنبه (۳۰ تا ۳۱خرداد) خبر داد.

بر اثر این مخاطره شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه‌های موقت و سقوط تابلوهای تبلیغاتی، گردوخاک و کاهش شعاع دید و احتمال تاخیر در پروازها دور از انتظار نیست.

به توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران احتیاط در تردد به‌ویژه در جاده‌های بیابانی، استحکام سازه‌های موقت، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره،عدم حضور افراد آسیب پذیر در فضای باز در دستور کار قرارگیرد.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

کد خبر 684486

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اداره کل هواشناسی استان تهران وزش باد شدید سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۳۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هشدار هواشناسی در هرمزگان صادر شد

ایسنا/هرمزگان مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور یک هشدار سطح نارنجی و یک هشدار سطح زرد هواشناسی در سطح استان خبرداد.

مهرداد حسن‌زاده شامگاه ۱۰ اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به هشدارهای هواشناسی گفت: در روزهای آینده شرایط ناپایدار جوی و دریایی استان ناپایدار است و شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی در روزهای چهارشنبه تا پنج‌شنبه این هفته خواهیم بود.

وی عنوان کرد: این سامانه با رگبار شدید باران، رعد و برق، تگرگ و تندباد لحظه‌ای همراه خواهد بود و چهارشنبه در شهرستان‌های بستک، پارسیان، جزیره کیش، جزیره لاوان، جزیره سیری، ابوموسی، بندرلنگه، حاجی آباد و تنب بزرگ بیشترین فعالیت را خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اضافه کرد: روز پنج‌شنبه نیز این سامانه بارشی در بندرعباس، بستک، خمیر، سیریک، بندرلنگه، پارسیان، تنب بزرگ، جاسک، ابوموسی، جزیره سیری حاجی آباد، رودان، بشاگرد، قشم، کیش، جزیره لاوان، میناب و هشتبندی فعالیت دارد.

وی تصریح کرد: این سامانه سبب سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، احتمال خسارت در اثر تندباد لحظه‌ای و خسارت به محصولات کشاورزی می‌شود.

این مسئول گفت: همچنین بر این اساس هشدار سطح زرد هواشناسی شاهد فعالیت سامانه بارشی در پاره‌ای از نقاط استان از صبح چهارشنبه تا آخر وقت جمعه هفته جاری خواهیم بود.

وی گفت: بر اساس این سامانه رگبار باران و رعدوبرق گاهی تندباد لحظه‌ای با احتمال تگرگ با تاکید بر سراسر استان از جمله در شهرستان‌های بندرعباس، خمیر، سیریک، جاسک، میناب، رودان، قشم، بشاگرد، حاجی‌آباد، بندرلنگه، ابوموسی، جزیره سیری، جزیره کیش، جزیره لاوان، بستک، پارسیان، تنب‌بزرگ، هشتبندی سواحل و ارتفاعات را شاهد خواهیم بود.

حسن‌زاده تصریح کرد: در نتیجه فعالیت این سامانه، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال طغیان رودخانه‎‌های فصلی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و احتمال آسیب به محصولات کشاورزی وجود دارد.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع خود داری شود و از استحکام سازه‌های سبک، احتیاط در ترددهای جاده‌ای، محافظت از محصولات کشاورزی اطمینان حاصل شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌های تابعه ضمن آمادگی کامل، هماهنگی لازم را به‌منظور فراهم‌ کردن تمهیدات لازم از جمله اطلاع‌رسانی و هشدار به‌موقع از طریق رسانه‌های محلی و رعایت نکات ایمنی به‌عمل آورند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای استان چهارمحال و بختیاری
  • هواشناسی ایران / رگبار شدید باران در ۲۴ استان
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خراسان جنوبی
  • بارش شدید باران در ایلام آغاز شد
  • هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۰۲/۱۱؛ پیش‌بینی بارش‌های شدید در کشور
  • پیش بینی هواشناسی؛ بارش شدید باران در 15 استان کشور، از امروز تا جمعه
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۱؛پیش‌بینی بارش‌های شدید در کشور
  • ۲ هشدار هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان