Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست تیم اختراعات و نوآوری ایران گفت: این پروژه در بین راه حل‌های برتر چالش نوآوری دانشگاه ام آی تی آمریکا قرار گرفت و به کسب رتبه برنز در مسابقات اختراعات ژنو ۲۰۲۲ منجر شد.

بلاکچین یک سیستم ثبت گزارش و اطلاعات است که به صورت رمزنگاری شده ذخیره می‌شود. بلاکچین زمانی به وجود آمد که بیتکوین شناخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن زمان بیتکوین از تکنولوژی بلاکچین برای ذخیره وثبت اطلاعات دارایی کاربران بهره می‌برد.

امیرعباس محمدی کوشکی می‌گوید: پروژه حذف دفترچه‌های بیمه، سامانه‌ها و سیستم‌های ارزیابی و پایش بیمار، تمامی مشکلاتی که با کد ملی امروزه در ایران انجام می‌شود را شناسایی و برطرف کرده است.

او گفت: در این پروژه با تکنولوژی بلاکچین امنیت اطلاعات پزشکی افراد بسیار بالا رفته و در برابر حملات سایبری نیز بسیار مقاوم است؛ همچنین در حالت آفلاین و آنلاین مراحل نسخه نویسی و مراجعات و دریافت دارو انجام می‌شود که این موضوع به همراه دسترسی سریع به دیتا‌های طبقه بندی اطلاعات و ... که امروز در کشور با مشکلاتی روبه رو است را برطرف می‌کند.

سرپرست تیم اختراعات و نوآوری ایران ادامه داد: در این پروژه اگر فرد کارت ملی و مدرک شناسایی خود را به همراه نداشته باشد با استفاده از دستگاهی که توسط این تیم طراحی شده مراحل پذیرش را طی کرده و پذیرش و نسخه بیمار به دلیل نداشتن مدرک شناسایی دیگر آزاد حساب نمی‌شود.

آقای محمدی کوشکی گفت: چالش جهانی نوآوری دانشگاه ام آی تی آمریکا یکی از معتبرترین رقابت‌های جهانی برای راه حل‌های نوآورانه است که می‌تواند چالش‌ها و مشکلات کشور‌ها را حل کند؛ دانشگاه ام‌ای تی آمریکا در سال ۲۰۲۲ به عنوان برترین دانشگاه جهان در رتبه بندی جهانی قرارگرفته است.

او  ادامه داد: هدف دانشگاه ام‌ای تی از این رقابت معرفی راه حل‌ها و پروژه‌ها و تیم‌های جهانی است که می‌توانند چالش‌های شناسایی شده جهان را حل کنند این رویداد تاکنون توانسته اشتغالی بیش از ۵۰ میلیون در جهان با راه حل‌های نوآورانه انجام بدهد، در این رویداد سازمان‌های معتبر جهانی از جمله سازمان‌های مربوطه با کارآفرینی و نوآوری سازمان ملل متحد و شرکت‌هایی ازجمله گوگل اپل و دانشگاه‌های معتبر جهانی همکاری می‌کند.

سرپرست تیم اختراعات و نوآوری ایران گفت: اعضای تیم ایران امیرپویا دانشوریان از شهرستان دهاقان استان اصفهان، سید پارسا علوی، محمد جواد پاپی زاده از شهرستان دزفول استان خوزستان و مهدی شهبازی از تهران در بخش دانشجویی و سید آریا علوی از دزفول استان خوزستان، امیرپارسا دانشوریان از شهر دهاقان استان اصفهان در بخش دانش آموزی، و اینجانب به عنوان سرپرست تیم و مدیر پروژه حضور پیدا کردیم.

به گفته امیر عباس محمدی کوشکی؛ در این پروژه ۵۰ دکتر و متخصص در ۲ کمیته علمی و اجرایی مراحل تحقیقات و پایلوت تحقیقاتی را انجام داده‌اند.

سرپرست تیم اختراعات و نوآوری ایران ادامه داد: این تیم موفق شد از تمامی مراحل داوری هیات داوران دانشگاه ام آی تی آمریکا که در میان آن‌ها کارآفرینان معروف جهانی نیز به چشم می‌خورند عبور کند و این پروژه به عنوان راه حل نوآورانه برروی سایت فناوری دانشگاه ام‌ای تی آمریکا چاپ شد و راه حل‌های ارایه شده تیم‌ها برای افراد و سازمان‌های تمامی کشور‌ها قابل مشاهده است.

او می‌گوید: این تیم همچنین در رویداد اختراعات ژنو که یکی از قدیمی‌ترین و اولین رویداد معتبر جهانی در زمینه اختراعات است و هرساله بیش از ۸۰ کشور و هزاران تیم و اختراعات در آن به رقابت می‌پردازند شرکت کرد. این رویداد با حمایت و همکاری سازمان مالکیت فکری جهانی wipo دولت سوییس، کنفدراسیون سوییس و دولت محلی ژنو، وزارت علوم و سازمان ثبت اختراعات کشور سوییس، همه ساله در ماه مارچ و می‌میلادی برگزار می‌شود و در این رویداد هیات علمی و دانشمندان و شرکت‌های بزرگی به عنوان تیم با یکدیگر رقابت می‌کنند.

آقای محمدی کوشکی گفت: از میان هزاران اختراع ۳۵۰ اختراع و تیم به مرحله نهایی راه پیدا کردند و از میان آن‌ها نفرات برتر در حوزه‌های مختلف رتبه اول تا سوم مشخص شدند.

سرپرست تیم اختراعات و نوآوری ایران گفت: این تیم از کشور ایران در این رویداد و چالش نوآوری سوییس موفق شد رتبه سوم جهانی را کسب کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: درخشش خوزستانی ها مسابقات اختراعات دانشگاه ام آی تی آمریکا محمدی کوشکی راه حل راه حل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۳۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!

به گزارش "ورزش سه"، در فصل جاری لیگ برتر فقط در دو مسابقه رفت و برگشت دربی پایتخت از تکنولوژی ویدئویی برای داوران استفاده شد و هیچ مسابقه دیگر در رقابت‌های داخلی به این سیستم مجهز نبود، اما این استثنا برای جدال استقلال و پرسپولیس از فصل بعد برداشته می‌شود.

طبق اطلاعاتی که خبرنگار ما کسب کرده، دیگر در تک بازی‌ها از وی‌ای‌آر استفاده نخواهد شد و مثل این فصل که دربی با تکنولوژی داور ویدئویی انجام گرفت و سایر بازی‌ها بدون این سیستم بود، چنین اتفاقی نمی‌افتد.

باید تمام ورزشگاه‌های فوتبال ایران که میزبان لیگ برتر هستند، به سیستم تکنولوژی کمک داور ویدئویی تجهیز شوند تا بدون استثنا در همه بازی‌ها از این سیستم بهره ببریم.

مقرر شده بود در اوایل اردیبهشت ماه کلاس وی‌ای‌آر برای داوران لیگ برتر فوتبال ایران برگزار شود که فیفا زمان برگزاری این دوره آموزشی را به تعویق انداخت و قرار است در آینده این اتفاق بیفتد و داوران ایرانی پای کلاس مدرسین فیفا بنشینند.

همچنین احتمال استفاده از وی‌ای‌آر در فینال جام حذفی نیز رد شد و چنین اتفاقی نمی‌افتد؛ چراکه تا زمان تجهیز همه ورزشگاه‌ها به این سیستم، برای یک بازی خاص از وی‌ای‌آر استفاده نمی‌شود و کمیته داوران فدراسیون فوتبال روی این موضوع تاکید جدی دارد.

گفتنی است مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران چندی پیش اعلام کرد 6 دستگاه وی‌ای‌آر وارد ایران شده که این دستگاه‌ها از کشور چین بوده ولی هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است.

دیگر خبرها

  • گسترش خیزش جهانی دانشجویان حامی فلسطین / پلیس آمریکا دانشگاه کلمبیا را محاصره کرده است + فیلم
  • وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!
  • نقشه جهانی اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی (+عکس)
  • خیزش دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی ظرفیت جهانی شدن دارد
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • گلف بازان قم در مسابقات قهرمانی ایران درخشیدند
  • حمایت دانشجویان خوزستانی از اعتراضات ضد صیهونیستی در دانشگاه های آمریکا+فیلم
  • تجمع دانشجویان بام ایران در حمایت از خیزش جهانی دانشجویی+ تصاویر
  • تجمع دانشجویان مازندران در حمایت از خیزش جهانی دانشجویی
  • کنعانی: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد