Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@09:42:55 GMT

بررسی فرآیند انتخابات مجلس براساس اصول حقوقی و شرعی

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۳۸۹۴

بررسی فرآیند انتخابات مجلس براساس اصول حقوقی و شرعی

به گزارش خبرگزاری مهر، امین الله زمانی در نشست نخبگان شبکه نظارت شهرستان‌های اردبیل، سرعین، نیر و نمین اظهار کرد: فرایند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس مبتنی بر اصول حقوقی و شرعی از جمله ارائه دلایل عدم تأیید صلاحیت و استماع توضیحات داوطلبان انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر تقویت نظریه علمی احراز صلاحیت، به عنوان بخشی از فرآیند مردم سالاری دینی، افزود: بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی، مبتنی بر اصول حقوقی، شرعی و سیاست‌های کلی انتخابات انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان بیان کرد: یکی از این اصول نیز ارائه دلایل عدم تأیید صلاحیت به داوطلبان متقاضی و استماع توضیحات است.

کد خبر 5518400

منبع: مهر

کلیدواژه: سرعین مجلس انتخابات مجلس خبرگزاری مهر مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس بوشهر کرمانشاه خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه سفر استانی مشهد کشاورزی اردبیل آمار کرونا سیدابراهیم رئیسی ویروس کرونا اصفهان قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۳۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی

تین نیوز

مرکز وکلای قوه قضاییه اعلام کرد: رسیدگی به پرونده های کثیرالشاکی یکی از برنامه های جدی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در راستای خدمت رسانی به مردم و تحقق اصل حقوق عامه در سند تحول قضایی است.

به گزارش تین نیوز از ایسنا، درهمین راستا بنابر دستور حسن عبدلیان پور ریاست مرکز، جلسات تخصصی با حضور وکلا و کارشناسان زبده و نخبه مرکز برای رسیدگی به این پرونده های کثیرالشاکی برگزار و روند حقوقی و آرای صادره در این پرونده ها مورد بازخوانی و راهکارهای قانونی و راهنمایی های حقوقی به نمایندگان شکات ارائه می گردد.

در یکی از این پرونده های کثیرالشاکی با توجه به پیچیدگی های حقوقی و صدور آرای متعدد، که مربوط به اعضای «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی» با بیش از ۷ هزار نفر عضو است، تاکنون چند نشست تخصصی برگزار و در هر نوبت وکلای تخصصی و کارشناسان مربوطه اوراق پرونده را بررسی و راهکارهای لازم را برای پیشبرد مسیر حقوقی و رضایت مردم در راستای قانون را در دستور کار قرار دادند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • توضیحات مدیرعامل فجر درباره بازی جنجالی
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته تا رأی‌گیری
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات چه زمانی شروع می‌شود؟
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته قبل از زمان رای‌گیری