Web Analytics Made Easy - Statcounter

آدولف داسلر، موسس برند مشهور تولید لوازم ورزشی آدیداس با نوآوری و بهبود در طراحی کفش فوتبال، به پیشرفت این ورزش سرعت دوچندانی بخشید.

طرفداری/ تخصص داسلر در زمینه تولیدات لوازم ورزشی به این معنی بود که او می‌تواند به تیم ملی فوتبال آلمان غربی مشاوره‌های اثرگذاری بدهد، مشارکتی که منجر به یکی از مشهورترین رویدادها در تاریخ کمپانی آدیداس و فوتبال آلمان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفداران از تیم ملی مجارستان که در طول چهار سال بدون شکست، به فینال جام جهانی۱۹۵۴ سوئیس راه یافته بود؛ بعنوان بخت اصلی قهرمانی یاد می‌کردند. آلمان غربی در مرحله گروهی با نتیجه ۸ بر ۳ مغلوب مجارها شده بود؛ به لطف کسب نتایج خوب در دور حذفی، آنها دوباره در فینال باری دیگر به مصاف هم رفتند.

آدولف داسلر، موسس برند آدیداس

یکی از حقه‌های مخفی ژرمن‌ها در طول مسابقات، کفش‌های تولید آدیداس بود که می پوشیدند. وزن آن‌ها نیمی از کفش‌های سنتی انگلیسی بود که تیم‌ ملی مجارستان استفاده می‌کرد و دارای گل میخ‌های قابل جابه‌جایی بودند که این امکان را داشت متناسب با شرایط آب و هوایی تغییر کنند. با بارندگی در روز فینال و خراب شدن وضعیت زمین چمن، آدی داسلر به آلمانی‌ها توصیه کرد که از گل میخ‌های بلندتری بهره بگیرند.

با آغاز مسابقه مشخص شد که آلمانی‌ها در زمین گل آلود عملکرد بهتری دارند و نسبت به یاران پوشکاش که چکمه‌های خیس درپای‌شان بود، سریع‌تر می‌دوند. مانشافت در پایان به پیروزی بزرگی دست یافت که در آلمان به «معجزه برن» معروف شد.

کفش اختصاصی فریتز والتر در جام‌جهانی۱۹۵۴: پس از ابتلا والتر به بیماری مالاریا در جریان جنگ جهانی دوم، هوای گرم و مرطوب همیشه پای او را آزار می داد؛ این اتفاق باعث شد که آدی داسلر، کفشی مخصوص برای کاپیتان معجزه برن بسازد.

زمانی که سرمربی ژرمن‌ها "سپ هربرگر" علناً محصولات آدیداس را به دلیل مشارکت در موفقیت تیم تحسین کرد، محبوبیت این برند در آلمان افزایش یافت. فینال جام جهانی 1954 که برای اولین بار از تلویزیون پخش شد، برند آدیداس را نیز به مخاطبان بین المللی معرفی کرد و کمک بزرگی به پیشرفت این کمپانی داشت.

به نقل از gameplan-a.com با اندکی تغییرات

اخبار داغ 

ایران تاثیر گذارترین تیم آسیایی جام جهانی 2022 / گزارش رسانه انگلیسی استقلالی ها علی کریمی را مشروط می خواهند امتناع جرارد پیکه از حضور در مراسم ازدواج جوردی آلبا ترند شدن توییت جنجالی سال 2014 لوسی برونز پس از انتقال به بارسلونا

منبع: طرفداری

کلیدواژه: جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۴۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران: بازی با ازبکستان جذابیت های خاصی خواهد داشت


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛  وحید شمسایی در نشست پیش از بازی تیم ملی فوتسال ایران مقابل ازبکستان در نیمه نهایی گفت: بازی فردا برای ما جذابیت خاص خودش را دارد، ازبکستان از نظر تاکتیکی و فیزیکی تیم خوبی است، اما من و بازیکنانم با آمادگی کامل منتظر بازی فردا هستیم.

او گفت: خوشبختانه همه بازیکنان را بدون مشکل در اختیار داریم. البته ما و ازبکستان در این تورنمنت یک تفاوت کلیدی با هم داشتیم. ازبکستان به دلیل میزبانیِ جام جهانی از قبل صعودش مسجل شده بود و بدون استرس مسابقاتش را پی گرفت، اما فشار صعود روی بازیکنان ما و سایر تیم‌ها بود که خوشحالم بازیکنان ما دیروز با شایستگی به جام جهانی صعود کردند.

شمسایی در پاسخ به پرسشی در خصوص عملکرد بازیکنان ایران تا این مرحله گفت: بازی به بازی مسلط‌تر عمل کردند، آنها می‌دانند کجا هستند و چه مسئولیتی دارند و نمی‌خواهند چنین موقعیتی را از دست بدهند.

او در پایان خاطرنشان کرد: بازی فردا، بازی جذابی است و ما با تمام قدرت برای بهترین نمایش در زمین حاضر می‌شویم.

دیگر خبرها

  • استقبال موسیالا از پیوستن امباپه به بایرن مونیخ
  • موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم ام‌باپه به بایرن بیاید
  • روزی به نام تلفن!/الو... صدا میاد؟
  • سرمربی تیم ملی فوتسال ایران: بازی با ازبکستان جذابیت های خاصی خواهد داشت
  • شمسایی: بازی با ازبکستان جذابیت‌های خاصی خواهد داشت
  • بازی با ازبکستان جذابیت‌های خاصی خواهد داشت
  • روزی به نام تلفن!
  • بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • سریال VAR تمام شدنی نیست