Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد سعادتمند با روزنامه فرهیختگان مصاحبه کرده است...

احمد سعادتمند از نحوه رفتن فرهاد مجیدی به فوتبال امارات انتقاد کرده است.

به گزارش طرفداری، صحبت های احمد سعادتمند را می خوانید:

وضعیت امروز استقلال را به چه شکلی ارزیابی می‌کنید؟ این تیم هنوز سرمربی ندارد.

من مطمئنم که این نگرانی و دغدغه را خود آجرلو و هیات‌مدیره باشگاه هم دارند و در شرف حل‌وفصل آن هستند تا بهترین اتفاق ان‌شاءالله بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من هم امیدوارم که یک سرمربی در راس باشگاه قرار بگیرد که به بزرگی تیمی مثل استقلال بیاید و هم‌شأن این باشگاه باشد و درواقع بتواند به‌نحو احسن و به بهترین شکل تیم را هدایت کند. امیدوارم این اتفاق طی این هفته بیفتد. سمیعی، سخنگوی باشگاه هم اعلام کرد که در همین هفته گزینه نهایی اعلام می‌شود و از سوی دیگر امیدوارم در راستای برطرف شدن نقاط ضعف تیم، تعدادی از بازیکنان مطرح و طراز اول هم جذب شوند. در هر صورت امیدوارم در همین هفته نگرانی هواداران برطرف شود.

در یک استوری ضمن مقایسه شرایط برای تمدید قرارداد با برخی بازیکنان در زمان مدیریت‌تان با وضعیت امروز در برخی باشگاه‌ها برای عقد قرارداد با یک مربی وطنی داشتید و این موضوع را به مشکلات اقتصادی مردم ربط دادید. به چه کسی به‌طور مشخص کنایه زدید؟

این کنایه به خیلی‌هاست که الان با رقم‌های وحشتناکی در این شرایط اقتصادی که مردم با مشکلات متعدد اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، درحال بستن قراردادهای سنگین هستند یا بابت رضایت آنها از باشگاه‌های دیگر مبالغ سنگینی را می‌پردازند تا به خودشان نیز مبالغ سنگین‌تری منعقد شود. وقتی این اتفاقات را با شهریور 99 که همان زمان هم قیمت دلار اندازه حالا بود مقایسه می‌کنم، یادم می‌آید در همان برهه زمانی که بنده مدیرعامل استقلال بودم و بعد از آن به‌ناحق وزیر و معاونش و رئیس هیات‌مدیره محترم علیه بنده بعد از سفر قطر اقدام و مرا عزل کردند؛ در آن زمان می‌دیدم برخی عزیزان هیچ‌چیزی نداشتند بگویند و فقط از قراردادهای نجومی صحبت و عده‌ای هم از روی سادگی فضای مجازی را نگاه و فکر می‌کردند خدای‌ناکرده ما چه قراردادهایی بسته‌ایم و پشت آن چه اتفاقاتی افتاده است. این درحالی است که در آن زمان هیچ‌قرارداد نجومی در کار نبود و اتفاقا به نسبت چند باشگاه که در همان سال در بین مدعیان قرار گرفتند کمتر هم هزینه کردیم. البته می‌دانم این لفظ نجومی را چه کسی در دهان‌ها انداخت که خیلی مهم نیست اما وقتی اتفاقات آن سال را با الان مقایسه می‌کنم قراردادی که ما با کاپیتان تیم یا یکی، دو نفر دیگر از دوستان بستیم به رقم یک‌دهم افرادی که دیروز رقم قراردادشان شفاف‌سازی شد، نمی‌رسد. کسی که امروز 10برابر پول می‌گیرد این نجومی است یا قراردادی که طرف بخش زیادی حدود دومیلیارد از آن را از سال قبل طلبکار بوده که ما نیز این طلب را هم روی قراردادش آوردیم که مثلا درمجموع این رقم 4 میلیارد شود. پس چطور به خودشان اجازه می‌دهند که وقتی به آن قراردادهای زمان من نجومی می‌گفتند، از این قراردادهای امروزی به همین سادگی از کنارش عبور می‌کنند و کسی هم حرفی نمی‌زند. برای من جالب بود و به همین خاطر خیلی به من برخورد الان که همه مشکل دارند، چرا کسی حرفی نمی‌زند؟ خیلی از تیم‌ها در شهرستان‌ها هستند که بازیکنان‌شان هم‌تراز بازیکنان تیم‌های مطرح هستند اما چون شناخته نیستند یا کسی را ندارند یا نمی‌توانند استعداد خود را شکوفا کرده یا دسترسی به تیم‌های پایتخت ندارند یا پشت‌پرده کسی را ندارند پشت خط مانده‌اند. این درحالی است که مربیان و سرپرستان این تیم‌ها در شهرستان‌ها با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند، چون هیچ‌پرداختی‌ای ندارند اما اینجا به‌یکباره با 40 میلیارد قرارداد امضا می‌شود. این رقم‌ها نجومی هستند نه دومیلیاردی که زمان ما بسته شد. برای همین در صفحه شخصی خودم به این موضوع اعتراض کردم، چون همان عزیزانی که بنده را عزل کردند بابت همین کلمه نجومی مرا جاهای مختلفی فرستادند که خوشبختانه هرجایی رفتم وقتی صحبت می‌کردم همه می‌دیدند که رقم قرارداد ما منصفانه و منطقی و از خیلی از باشگاه‌ها نیز کمتر بوده است. نمی‌دانم چرا به این قراردادها ورود نمی‌کنند، درحالی‌که نهادهای نظارتی حتما باید ورود کنند، چون این حق مردم است. بالاخره سهامی خریداری‌شده و مردم مبالغی را پرداخت کرده‌اند که باید این سهام را در راستای خط تولید و به تولید رساندن مواردی باشد که بتواند به مردم سود بدهد اما من شک ندارم اگر این راه را بروند، نه‌تنها سودی به مردم نمی‌رسد، بلکه شاید همین مردم نتوانند اصل پول‌شان را هم بگیرند. این واقعا پروسه خوبی نیست و باید یک مقدار روی این موضوع زوم و آن را بررسی کرد.

مجیدی با تکرار رفتاری که در زمان شما داشت یک‌بار دیگر استقلال را ترک کرد تا امروز دست مدیران این باشگاه برای انتخاب جایگزین وی در حنا بماند.

الان درباره مجیدی هر صحبتی کنم یک برداشتی می‌شود اما واقعیت این است که من باید از باشگاه گلایه کنم که چرا وقتی یک مربی قرارداد دارد به او به این راحتی اجازه جدایی می‌دهند. وقتی یک مربی بدون شکست، بااقتدار و رکوردشکنی تیم را قهرمان می‌کند و 3 سال قرارداد دارد، هیچ‌کس به این مربی دست نمی‌زند.

در هر صورت این درخواست خود فرهاد بود.

مگر باشگاه فولاد جواد نکونام را به استقلال داد که ما به همین راحتی و به فاصله 48 ساعت مجیدی را به امارات دادیم و حتی قراردادش هم در این مدت‌زمان کوتاه منعقد شد؟ به نظرم این اتفاق خیلی جالب نبود، چون وقتی یک مربی تیمی را قهرمان می‌کند حتما شایستگی‌هایی داشته است. ضمن اینکه در همان سالی که به آن اشاره کردید به خود آقای مجیدی عرض کردیم که اگر شما در جام حذفی و در لیگ قهرمانان مقام هم نیاورید اما بازی‌های خوبی ارائه دهید، برای فصل بعدی هم سرمربی ما هستید اما ایشان رفت. درحالی‌که عده‌ای گفتند من در جام حذفی به سفر رفته بودم ولی قبل از بازی با پرسپولیس خودم را به تهران رساندم و بازی را هم بردیم اما برای بازی 10 روز بعدی که فینال بود همه می‌گویند باعث شدم تیم ببازد و جام از دست برود. در هر صورت همیشه حرف‌هایی بوده که می‌خواهند کاسه‌کوزه‌ها را سر یکی بشکنند که مهم نیست چون در فوتبال از این حرف‌ها زیاد است اما منظور من این است، چرا مجیدی که تیم را قهرمان کرده و قرارداد هم دارد به این سادگی از تیم جدا شده است.

این صحبت‌ها نمی‌تواند شائبه فشار سیاسی برای رفتن مجیدی از استقلال را تقویت کند؟

من بعید می‌دانم این حرف‌ها باشد. یادتان هست که محمد مومنی هم صوتی را که عزیزی از قول ایشان گفته بود، تکذیب کرد. در ادامه هم یکی دیگر از اعضای هیات‌مدیره به‌همراه بخش حقوقی و خود باشگاه هم این موضوع را تایید نکردند، بنابراین اصلا چنین موضوعی نبود. مجیدی با چهل‌ و دو، سه میلیارد با تیم اماراتی قرارداد بست و ان‌شاءالله که موفق باشد اما واقعا باشگاه نباید این اجازه را می‌داد. می‌بینید که دست باشگاه دو، سه‌هفته است برای انتخاب جایگزین در پوست گردو مانده است. در ابتدا دنبال نکونام بودند و این مربی هم نتایج خیلی خوبی گرفته و به‌نظر من پله‌پله بالا می‌رود و حق هم دارد گزینه باشد اما مقامات باشگاه فولاد به این راحتی اجازه جدایی را به سرمربی خود ندادند، هرچند به این مربی هم به‌قدری حمله شد که عطای حضور در استقلال را به لقایش بخشید.

دوباره به گذشته برگردیم. یکی از نزدیکان مجیدی اعتقاد داشت درخصوص سفر به ایتالیا به سرمربی تیم خیانت کردید.

آن زمان با هیچ‌یک از مربیان داخلی مذاکره‌ای نکردم. می‌گفتند فلانی تهران است و با فلان مربی در تهران صحبت کرده اما یک نفر نمی‌تواند ادعا کند که با وی حتی تلفنی در این مورد صحبت کرده باشم، بنابراین مذاکره حضوری که به‌هیچ‌وجه، حتی تلفنی هم باکسی درباره مربیگری استقلال حرفی نزدم.

بحث حضورتان در ایتالیا را عرض کردیم که این احساس را به سرمربی وقت استقلال داد.

درست است اما ما نرفتیم به استرا بگوییم که بلند شو بیا جای مجیدی. آنجا هم که رفتیم در صحبتی که با وکیل وی در جلسه‌ای دو، سه‌ساعته داشتیم، گفتیم اگر مجیدی در جام حذفی و آسیا موفق شود و تیم بازی‌های خوبی را ارائه بدهد، چون با ما قرارداد دارد با ما خواهد ماند، در غیر این صورت شما می‌توانید گزینه باشید. سپس از آن‌طرف صحبت شد که ما آمادگی بازگشت با این رقم را داریم، چون استرا یک طلبی از گذشته داشت، این پروژه قابلیت رسیدگی داشت. الان هم که قرار است تیرماه رای این مربی اعلام شود، آیا اتفاقاتی که می‌افتد به‌نفع خزانه دولت یا باشگاه استقلال است که مربی در خانه‌اش بنشیند یا در باشگاه دیگری باشد اما بالای یک‌میلیون یورو از ما پول بگیرد؟ این اتفاق خیلی خوبی نبود. بعد از آن هم که با فکری قرارداد بستیم و سپس با مجیدی، ارقامی را دادیم که باعث شد رقم روی رقم کادرفنی بیاید و الان هم باید حدود یک تا 1.5 میلیون یورو به استراماچونی پرداخت کنیم که این رقم اصلا رقم کمی نیست و امروز حدود 45 میلیارد تومان می‌شود.

البته قانون منع به‌کارگیری مربی و بازیکن خارجی تصویب شد و کار شما را سخت کرد.

استراماچونی پرونده باز داشت و می‌توانست به کارش ادامه بدهد، ضمن اینکه باز هم تاکید می‌کنم اگر مجیدی خوب نتیجه می‌گرفت با ما ادامه می‌داد. مگر اسم او را برای آسیا رد نکرده بودیم؟ پس اگر او تیم را در حذفی قهرمان می‌کرد و در آسیا نتایج خوبی می‌گرفت، هیچ‌عقل سلیمی به او دست نمی‌زد. در هر صورت خیلی‌ها این موضوع را قبول ندارند و از سفر ما به‌عنوان سفر تفریحی یاد می‌کنند و فقط نمی‌دانم در شرایط حاد کرونایی سفر 3 روزه به ایتالیا که همه‌اش به جلسه سپری می‌شود، چه تفریحی می‌تواند در آن باشد؟ ما جز هتل و جلسات اصلا جای دیگری نبودیم. خود ایتالیایی‌ها اگر جایی می‌خواستند بروند باید 14روز به قرنطینه می‌رفتند و تحت‌کنترل قرار می‌گرفتند اما سفیر ایران در ایتالیا برای این سفر واسطه شد و به استرا گفت دوستان می‌خواهند با شما دیدار داشته باشند که او هم اوکی داد، یعنی برای ما دعوتنامه داد و همه‌چیز از منظر وزارت امور خارجه و سفارت ایران رسمی بود.

پس معتقدید که شما به مجیدی خیانت نکردید؟

من اهل خیانت نیستم. برای چه باید خیانت کنم؟ آقای مجیدی اگر در حذفی هم قهرمان نمی‌شد و در آسیا نتایج خوبی می‌گرفت و بازی‌های خوبی ارائه می‌داد گزینه اصلی ما برای ادامه همکاری بود. این ادعای من را از آقای رمضانی مدیر وقت تیم سوال کنید. دو، سه روز مانده به اعزام تیم به آسیا به وی گفتم که با فرهاد صحبت و او را راضی کن که بالای سر تیم باشد تا ان‌شاءالله بازی‌های خوبی انجام و با او ادامه دهیم. واقعا متوجه یک‌سری از مسائل نمی‌شوم. هرچه هم می‌گویم، عده‌ای می‌گویند شما رفتید و تیم باخت و باعث شدید تا جام حذفی را از دست بدهیم.

یک استوری هم بعد از حذف از جام حذفی امسال گذاشتید و با کنایه گفتید لابد مقصر این جام هم شما هستید!

چون این حرف‌ها منطقی نبود. مگر همان سال که اولسان قهرمان آسیا شد، از دوماه قبل به سرمربی‌اش نگفته بودند که شما هر نتیجه‌ای بگیرید، تغییر پیدا می‌کنید. او هم باید ول می‌کرد و می‌رفت؟ اما ماند و تیم را قهرمان کرد.

حتما خبر دارید که سلطانی‌فر، وزیر سابق وزارت ورزش در بیمارستان بستری شده است؟

برای او آرزوی سلامتی می‌کنم اما از دست او خیلی ناراحتم و خیلی حرف‌های ناگفته دارم که بعدا می‌زنم. خیلی از چیزها را دوستان نمی‌دانند و من هم تابه‌حال آنها را نگفته‌ام.

مثلا چه صحبت‌هایی؟

مهم نیست، الان ایشان روی تخت بیمارستان هستند و برای او آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم هرچه سریع‌تر سلامتی‌اش را به‌دست بیاورد و به کانون گرم خانواده‌اش برگردد اما من انتقادها، گلایه‌ها و حرف‌های زیادی نسبت به او، علی‌نژاد، خلیل‌زاده و... دارم، چون این دوستان اتفاقات زیادی را رقم زدند که به موقعش به آنها می‌پردازم.

اکبرپور پیشکسوت استقلال اعتقاد دارد که الکس نوری از اسم استقلال سوءاستفاده می‌کند. این موضوع را تایید می‌کنید؟

دفعه قبلی او به ما زنگ نزد، بلکه ما به او زنگ زدیم و با وی تماس گرفتیم و درخواست دادیم. آن زمان هم درواقع درخواست هوادار بعد از استراماچونی و رفتن مجیدی، الکس نوری بود. ما هم برحسب خواسته هواداران سراغ وی رفتیم و او هم استقبال کرد. من دیدم نوری خیلی استقلال و ایران را دوست دارد. اول یک مقدار رقم را بالا گفته بود که مذاکره کردیم و تخفیف داد. در ادامه صحبت از دستیار شد که به وی گفتیم دستیار خارجی ممنوع است و نمی‌توانیم با او قرارداد ببندیم و حقوق بدهیم که به همین دلیل با شما که پدرتان ایرانی است، قرارداد می‌بندیم. درنهایت او را علاقه‌مند دیدم. نماینده او هم به ایران آمد و قرار شد کارها انجام شود. در هر صورت مذاکره باقی مانده بود و ادعا نمی‌کنم که تمام شده بود اما درنهایت عمر مدیریتی ما در استقلال جواب نداد.

اگر شما مدیرعامل استقلال بودید، از بین استراماچونی، سایر گزینه‌های خارجی و گزینه‌های داخلی کدام را برای نیمکت هدایت استقلال انتخاب می‌کردید؟

استقلال خودش مدیرعامل دارد اما الان این تیم نیاز به یک سرمربی خارجی درجه یک دارد. روی شخص استرا اصرار ندارم، بلکه یک مربی خارجی درجه یک با رزومه کافی باید برای مربیگری استقلال بیاید. اگرچه دستمزد این مربی با توجه به نرخ ارز در ایران می‌تواند خیلی بالا باشد اما با راهکارهایی می‌توان این رقم‌ها را خارج از منابع مردمی و از طریق منابع تبلیغاتی تامین کرد.

اخبار داغ 

ایران تاثیر گذارترین تیم آسیایی جام جهانی 2022 / گزارش رسانه انگلیسی استقلالی ها علی کریمی را مشروط می خواهند امتناع جرارد پیکه از حضور در مراسم ازدواج جوردی آلبا ترند شدن توییت جنجالی سال 2014 لوسی برونز پس از انتقال به بارسلونا

منبع: طرفداری

کلیدواژه: احمد سعادتمند بازی های خوبی جام حذفی یک مربی آن زمان تیم ها حرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۴۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهاد مجیدی مهمان ویژه فینال لیگ قهرمانان آسیا شد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فرهاد مجیدی سرمربی اسبق استقلال که با این تیم توانست در لیگ بیست و یکم بدون شکست قهرمان شود، این روزها مربیگری نمی‌کند اما از دنیای فوتبال اصلاً فاصله نگرفته و لیگ قهرمانان آسیا را به طور جدی دنبال می‌کند. فرهاد که همراه با العین امارات در سال ۲۰۰۳ قهرمان اولین دوره لیگ قهرمانان آسیا شد و تنها چهره ایرانی محسوب می‌شود که به چنین افتخاری نایل شده، قبل از جدال برگشت العین مقابل الهلال عربستان، برای این تیم آرزوی موفقیت کرد و پس از فینالیست شدن نماینده امارات نیز با انتشار متن و عکسی این اتفاق را به مدیران، مربیان و بازیکنان العین تبریک گفت. اتفاقا کادر مدیریتی باشگاه العین امارات تدارک دیده‌اند تا پیشکسوتان و بازیکنان اسبق این باشگاه را هنگام برگزاری دیدار فینال لیگ قهرمانان به ورزشگاه دعوت کنند و فرهاد مجیدی هم یکی از همین مدعوین است.

بنابر روایت خبر ورزشی، اگر فرهاد خودش تمایل داشته باشد، بدون هیچ مشکلی می‌تواند این مسابقه را در جایگاه ویژه ورزشگاه اختصاصی باشگاه العین از نزدیک تماشا کند. فینال لیگ قهرمانان آسیا میان العین امارات و یوکوهاما مارینوس ژاپن برگزار می‌شود و فعلاً قرار است مسابقه به صورت رفت و برگشت باشد. بازی رفت ۲۲ اردیبهشت خواهد بود و جدال برگشت هم پنجم خرداد برگزار می‌شود اما هنوز شخص نیست کدام تیم در جدال رفت میزبان است. این نکته را هم فراموش نکنیم که مجیدی از تقابل با ژاپنی‌ها در مسابقات فینال خاطره تلخی دارد. او اردیبهشت سال ۱۳۷۸ همراه با استقلال در فینال جام باشگاه‌های آسیا با نتیجه ۲ بر یک مغلوب جوبیلو ایواتا ژاپن شد.

۲۵۸۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899574

دیگر خبرها

  • دلیل رد پیشنهاد یک تیم ایرانی توسط فرهاد مجیدی/ تیم جدید اسطوره استقلال مشخص شد؟
  • دلیل رد سرمربی‌گری تراکتور از سوی فرهاد مجیدی
  • جواب منفی مجیدی به زنوزی؛فرهاد فقط به نیمکت استقلال فکر می‌کند
  • تیم جدید فرهاد مجیدی مشخص شد؟
  • (عکس) جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات
  • عکس‌| جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات
  • فرهاد مجیدی مهمان ویژه فینال لیگ قهرمانان آسیا شد!
  • فرهاد مجیدی تصمیم نهایی را گرفت: در امارات می‌مانم!
  • ماجرای رفاقت فرهاد مجیدی و خسرو حیدی؛ در ماجرای درگیری او دخالتی نکردم!
  • در ماجرای مجیدی و سعادتمند در گود نبودم