Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@22:07:17 GMT

مبارزه با آفت کنه گردآلود خرما در نخلستان‌های خنج

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۴۰۵۹

مبارزه با آفت کنه گردآلود خرما در نخلستان‌های خنج

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیر جهاد کشاورزی خنج گفت: امسال با توجه به خشکی هوا، تنش‌های گرمایی و احتمال افزایش شدت خسارت آفت، پیش بینی می‌شود مبارزه شیمیایی بر علیه این آفت در بیش از ۵۰ درصد از نخیلات شهرستان صورت گرفته است.

علی علیپور اظهار کرد: آفت کنه گرد آلود خرما معروف به تار عنکبوتی یکی از عوامل خسارت زای مهم نخیلات خرمای شهرستان بوده که در صورت عدم ردیابی و مبارزه‌ی به موقع با آن ضمن تغذیه ازشیره برگ‌های جوان به خصوص میوه‌های خرما و کاهش عملکرد کمی و کیفی آن می‌تواند باعث خسارت جبران ناپذیری به نخلداران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به اطلاع رسانی‌های انجام شده برای مبارزه‌ی به موقع با این آفت در باغات شهرستان و هماهنگی‌های انجام شده با داروخانه‌های گیاه پزشکی و فروشندگی‌های سموم شهرستان برای تامین به موقع سموم مورد نیاز انتظار می‌رود مشکل خاصی متوجه بهره برداران نشود.

مدیر جهاد کشاورزی خنج بیان کرد: ضمن هماهنگی‌های انجام شده برای مبارزه با کنه گرد آلود خرما هر ساله از سمومی شامل نیسورون، نئورون و تترادیفون استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: نخلستان آفت نخل مبارزه با آفت نخلستان های خنج آفت خرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۴۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید

سعید معین در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آخرین آمار یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مبارزه علیه آفت سن در مزارع گندم انجام شده است. از مجموع سطح مبارزه ۶۰ هزارهکتار علیه پوره و مابقی سن مادر صورت گرفته است‌.

معین ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه سن مادر به ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزارهکتار برسد.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات افزود: با توجه به شیوع آفت سن در مناطق معتدل و سردسیر به کشاورزان توصیه می شود که با مشورت کارشناسان حفظ نباتات اقدام به مبارزه کنند. 

به گفته او، با توجه به شرایط بارش باران و دمای سرد و گرم که روی عملیات مبارزه اثر می‌گذارد، از این رو در تلاش هستیم که ۵۰ درصد مبارزه در سن مادر و قبل از تبدیل شدن به پوره انجام شود.

معین بیان اینکه تاکنون خسارتی به مزارع از حیث آفت سن گندم وارد نشده است، گفت: کشاورزان طی ۲ هفته باقی مانده با انجام سم پاشی به موقع به گونه ای عمل کنند که تبدیل آفت سن گندم به پوره به حداقل برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • سیل ۵۲ میلیارد تومان به اردستان خسارت زد
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم