Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@19:17:04 GMT

پروژه حفاظت گنبد سلطانیه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۴۲۲۱

پروژه حفاظت گنبد سلطانیه آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر ارجمند گفت: با توجه به روند روبه‌رشد تعداد بازدیدکنندگان در گنبد سلطانیه و برای سهولت بازید و دسترسی راحت‌تر گردشگران به قسمت‌های مختلف مجموعه، طرح‌هایی را در محوطه گنبدسلطانیه برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا گذاشته شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: ارزش‌های منحصر به فرد محوطه و جایگاه ویژه آن در میان آثار میراث جهانی سبب شد در چند سال اخیر توجه ویژه‌تری به حل مشکلات مالی پایگاه و سرعت بخشیدن به اقدامات زیرساختی، ساماندهی و حفاظت و مرمت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارجمند ادامه داد: با مشخص شدن و تکمیل مسیر بازدید، گردشگران می‌توانند درک درست و کامل‌تری از محوطه به‌دست بیاورند و شناخت انواع فضاهای معماری برای آنان آسان شود که در حال حاضر برای انجام این عملیات اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان تصریح کرد: ساماندهی و شیب‌بندی صحیح و هدایت آب‌های سطحی و همچنین اجرای کانال‌های‌ناکش جهت دفع رطوبت صعودی در دیوارهای آجری ورودی در ضلع غربی، اجرای دقیق هواکش‌ها جهت تسریع در امر تهویه هوا و دفع رطوبت، کاشی کاری، رنگ‌آمیزی، تعویض شیشه، تعویض کلید و پریز، شیرآلات، تعویض رادیاتور، بندکشی و اندودکاری آجرها، چراغ‌های فضای داخلی و غیره در این بنای جهانی است.

ارجمند گفت: از آنجایی که سالانه مسافران زیادی از داخل و خارج از کشور برای بازدید از اثر جهانی به شهرستان سلطانیه سفر می‌کنند ساماندهی مسیرهای دسترسی و امکانات در این اثر جهانی از جمله اولویت‌ها است.

شهر سلطانیه یکی از شهرهای تاریخی شهرستان سلطانیه استان زنجان ایران است که در ۳۷ کیلومتری شهر زنجان واقع است. گنبد سلطانیه تنها اثر جهانی استان در این شهر تاریخی است و این شهر دارای بناهای تاریخی زیادی است که همه‌ساله گردشگران زیادی را جذب می‌کند.

کد خبر 5518500

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی زنجان گنبد سلطانیه امیر ارجمند بوشهر کرمانشاه خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه سفر استانی مشهد کشاورزی آمار کرونا سیدابراهیم رئیسی اردبیل ویروس کرونا اصفهان قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۴۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش روز جمعه در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی، با اشاره به بازدیدهای خود از محورهای ارتباطی استان، اظهار کرد: باید هرچه سریع‌تر برای تکمیل این منابع عظیمی که در پروژه‌ها انبار شده و روز به روز قیمت تمام شده آن بالا می‌رود، اقدام کنیم.

وی در پاسخ به خواسته امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی قول داد رام‌های جدیدی به شبکه ریلی استان اضافه شود.

وی با اشاره به پروژه‌های جاده‌ای ایران با کشورهای همسایه در قالب پروژه ایران راه، ادامه داد: باید تمام تلاش خود را برای کاهش نقاط حادثه خیز و سوانح رانندگی بکار گیریم.

بذرپاش با بیان اینکه برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان دستور لازم داده شده است، گفت: شریک کار این آزادراه، یکی از بانک‌های کشور است که به خاطر دلایلی، اهتمام روکش و بهسازی آن را نداشته و ما نیز بر اساس قانون، اختیار ورود و رفع نواقص این مسیر را داریم.

وزیر راه و شهرسازی بر لزوم حضور مدیران بر سر پروژه‌ها تاکید کرد و افزود: حضور بر سر پروژه‌ها، بازدارنده است.

کد خبر 6089359

دیگر خبرها

  • پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • تخصیص پروژه مسکن به ۱۰۱۴ نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان زنجان
  • توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است
  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد