Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی حدادی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح جزئیات جلسه امروز (یکشنبه، ۲۹ خرداد ماه) کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی که با حضور هادی عضو حقوقدان شورای نگهبان برگزار شد، گفت: امروز بررسی طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها جهت تأمین نظر شورای نگهبان در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این جلسه ایرادات مربوط به ماده یک که بیشتر اصلاح عباراتی بود، انجام شد و آنچه مربوط به ماده ۲ و ادامه طرح می‌شد، به دلیل نیاز به کار کارشناسی به کارگروه مربوطه ارجاع شد تا ظرف مدت یک هفته بررسی شده و هفته آینده دوباره در کمیسیون بررسی شود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ماده یک طرح درباره شفافیت مجلس بود که ایراد خاصی نداشت، ماده ۲ درباره وزارتخانه‌ها و هیئت وزیران و ماده ۵ و برخی مواد دیگر نیز که مربوط به قوه قضائیه و نهادهای تابعه آن بود، نیاز به برخی اصلاحات داشتند که کارگروه آن را به سرعت پیگیری و کارشناسی می‌کند تا نظر شورای نگهبان نیز در این خصوص تأمین و ایرادات این طرح رفع شود.

کد خبر 5518484 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای نگهبان قوه قضاییه مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی سیدابراهیم رئیسی صحن مجلس حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی جمهوری اسلامی ایران ایران دولت سیزدهم هیئت دولت ترکمنستان علی بهادری جهرمی ایالات متحده امریکا انقلاب اسلامی ایران کانون دانشگاهیان ایران اسلامی تهران شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۴۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغیه اجرای تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های مشمول شفافیت در مشترک قوای ۳گانه مشخص می‌شود
  • ابلاغیه اجرای تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • ابلاغ تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد