Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@06:50:07 GMT

شیوه حضور خادمان شهدا در یادمان‌های دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۴۴۱۲

شیوه حضور خادمان شهدا در یادمان‌های دفاع مقدس

به گزارش قدس آنلاین، محمد حاجی رحیمی با اشاره به دو سال چشم انتظاری زائرین برای حضور در یادمان‌های دفاع مقدس و خادمین شهدا برای ثبت‌نام، توضیح داد: کمیته خادمین شهدا در سال یکبار برای ایام اوج راهیان نور غرب و شمال‌غرب و یکبار هم برای جنوب کشور ثبت‌نام مشتاقان خدمت به شهدا را انجام می‌دهد؛ در آذر ماه سال گذشته که اولین فراخوان ثبت نام خادمین شهدا داده شد، بیش از ۱۹ هزار نفر ثبت نام کردند که در مقایسه با چند سال اخیر که معمولا بین ۷ تا ۹ هزار نفر بود، افزایشی چشمگیر داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ۱۹ هزار نفری که ثبت‌نام را انجام داده‌اند و هنوز بکارگیری نشدند، افزود: با پیشنهادی که خدمت سردار ادیبی دادیم، امسال با توجه به دلایل مختلف برای نخستین بار فراخوان عمومی داده نشده و ثبت‌نام جدید برای غرب و شمال‌غرب کشور انجام نمی‌شود، اما اگر شخصی از ثبت‌نام جامانده بود، می‌تواند با پیگیری از مسئول کمیته‌ی استان و صلاح دید ایشان ثبت‌نام خودش را انجام دهد.

مسئول شبکه مرکزی خادمین شهدا در زمینه چگونگی اعزام خادمین برای حضور در یادمان‌های غرب و شمال‌غرب کشور گفت: اگر شخصی یکبار در سایت کوله‌بار ثبت‌نام  انجام داده و روند سیستمی و استانی را گذرانده باشد، به عنوان خادم شهید ثبت و شناخته می‌شود و برای اعزام مجدد نیاز نیست این مسیر را دوباره طی کند.

او در ادامه ضمن بیان اینکه امسال از اول تیر تا آخر مرداد ماه در هشت بازه تقریبا هشت روزه اعزام‌ها انجام می‌شود، افزود: با توجه به سهمیه‌ای که به تمام استان‌ها اعلام شده است، خادمین شهدا باید از مسئول کمیته استانی پیگیری و گزینه اعزام خود در سایت کوله‌بار را فعال کند تا استان بر اساس اولویت و سهمیه از میان افرادی که اعلام آمادگی کرده‌اند، اعزام را انجام دهد.

وی درباره حضور خادمین شهدای خواهر در ایام اوج راهیان نور غرب و شمال‌غرب کشور تاکید کرد: با توجه به اینکه برخی از یادمان‌های دفاع مقدس در مناطق صعب‌العبور کوهستانی قرار دارد و زیرساخت‌های برخی دیگر از یادمان‌ها مناسب نیست، امکان بکارگیری خادمین خواهر وجود ندارد، اما استان‌های میزبان در اردوگاه‌ها تعداد اندکی از خادمین خواهر بومی را متناسب با نیازشان بکارگیری می‌کنند. 

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خادم شهدا راهیان نور غرب و شمال غرب خادمین شهدا یادمان ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۴۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند

سیدمحمدعلی حسینی با بیان اینکه اردو‌های شوق زیارت ویژه مددجویان زیارت اولی است گفت: این طرح، یکی از طرح‌های خداپسندانه و فرهنگی کمیته امداد است که طی آن، نیازمندانی که تاکنون به زیارت بارگاه ملکوتی ثامن الحجج مشرف نشده‌اند، در طول سال شناسایی و ساماندهی می‌شوند تا با کمک خیران امکان سفر آنان فراهم شود.

وی بیان کرد: همچنین در سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۰ هزار و ۷۰ دانش‌آموز سیستان و بلوچستان، به ویژه دانش‌آموزان کنکوری، در اردو‌های آموزشی از جمله پانسیون‌های مطالعاتی، دوره‌های مشاوره درسی و شغلی حضور پیدا کردند.

معاون فرهنگی و مشاوره کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت‌های فرهنگی، کتابخوانی، اردو‌های زیارتی و آموزشی، برگزاری جشنواره‌های تابستانی، رقابت و دوره‌های مهارت آموزی از جمله اقداماتی است که کمیته امداد در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت مددجویان زیرپوشش این نهاد انجام می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تصویب طرح یادمان و جانمایی کاربری‌ها در تپه روضه الشهید
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو